Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Duże zakupy PKP Intercity. Znamy szczegóły projektu „Przyspieszamy komfortowo"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Duże zakupy PKP Intercity. Znamy szczegóły projektu „Przyspieszamy komfortowo"
Fot. Wojciech Chmura, sm42.pl
PKP Intercity skutecznie odwołało się od wyników konkursu na dofinansowanie projektów unijnych, dzięki czemu uzyska ćwierć miliarda złotych dofinansowania do inwestycji wartych prawie miliard. Poznaliśmy szczegóły projektu, który ma bardzo szeroki zakres, obejmujący ponad setkę wagonów, lokomotywy i nawet zaplecza techniczne.

W środę, 2 maja CUPT poinformował, że po rozpatrzeniu odwołania PKP Intercity projekt „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity” wart 952 986 091,91 jednak otrzyma dofinansowanie. Obniżono je wprawdzie z wnioskowanych 50 procent do 32,43 procent, ale wciąż oznacza to ponad ćwierć miliarda złotych (251 224 672,75 zł) dofinansowania na inwestycje. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Ponad sto pięćdziesiąt wagonów na prędkość co najmniej 160 km/h

Na prośbę "Rynku Kolejowego" rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska poinformowała o zakresie projektu. Obejmuje on przede wszystkim modernizację 152 wagonów do prędkości co najmniej 160 km/h, w tym: wagony AB – 26, wagony COMBI – 26 (ponad połowa projektu opisanego tutaj) oraz wagony B w liczbie stu.

Lokomotywy i zaplecza

W projekcie znajduje się także zakup 20 lokomotyw do prędkości co najmniej 160 km/h oraz modernizacja siedmiu lokomotyw spalinowych do prowadzenia prac manewrowych na stacjach i bocznicach. Na podpisanie umowy na dostawę 20 nowych lokomotyw Griffin czeka Newag, ale PKP Intercity nieoficjalnie zastrzega, że podpisanie umowy nie było uzależnione od wyniku odwołania; nie chce też łączyć realizowanych projektów taborowych z konkretnymi źródłami finansowania. Celem przewoźnika jest bowiem realizacja strategii taborowej niezależnie od sposobu jej finansowania (więcej na temat strategii piszemy tutaj)

Wracając do projektu „Przyspieszamy komfortowo", to nie jest jeszcze koniec inwestycji. W jego ramach PKP Intercity planuje bowiem zakup tokarki podtorowej oraz modernizację bocznic. 

Jak przypomina Agnieszka Serbeńska, spółka PKP Intercity złożyła w ramach Konkursu Nr POLiŚ.5.1/1/16 dokumentację aplikacyjną dla dwóch projektów. Wcześniej dofinansowanie przyznano na projekt „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity”. Komisja Oceny Projektów przyznała 402 mln zł, uznając, że spełnia on wszystkie kryteria wyboru. Umowa na dofinansowanie tego projektu została podpisana na początku kwietnia. O jego zakresie piszemy w tym miejscu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5