Partnerzy serwisu:

Ponad 450 mln euro strat Kolei Holenderskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Ponad 450 mln euro strat Kolei Holenderskich
W czasie debaty w holenderskim parlamencie minister finansów Holandii Jeroen Dijsselbloem poinformował, że strata Kolei Holenderskich (NS) związana z niepowodzeniem uruchomienia przewozów pociągami Fyra sięga co najmniej 221 mln euro. Całkowite koszty, z uwzględnieniem opłat prawnych oraz kosztów wycofania się z kontraktu na dostawę pociągów V250 Albatros, mogą osiągnąć poziom nawet 465 mln euro.

Ministerialni urzędnicy mają obawy, że tak ogromna strata znacznie wpłynie na kondycję Kolei Holenderskich. A to spowoduje wstrzymanie programów inwestycyjnych. Dodatkowo najprawdopodobniej ograniczona zostanie wypłata dywidendy NS dla właściciela. Według wcześniejszych założeń budżetowych, rząd spodziewał się wpływu w formie dywidendy na poziomie 119 mln euro. Jak zaznacza minister finansów, ze względu na bardzo trudną sytuację finansową przewoźnika, w tym roku opłata zostanie najprawdopodobniej zniesiona.

W minionych latach dywidendy były przeznaczane na programy kolejowe w ramach krajowego funduszu infrastrukturalnego. Pieniądze w ramach programów były wydawano na rozbudowę oraz utrzymanie sieci kolejowej. W przypadku braku dywidendy, kwotę 119 mln euro będzie musiał pokryć rząd.

Odejście od projektu uruchomienia pociągów Fyra oraz wycofanie się z uruchamiania pociągów dużych prędkości oznacza, że na linii kolejowej HSL Zuid będzie tylko dwóch przewoźników - Thalys (od 2009 roku) oraz w 2016 roku - Eurostar.

Przypomnijmy: Koleje Holenderskie wycofały się z projektu uruchomienia szybkich połączeń między Holandią a Belgią po tym, jak ujawniono wiele usterek w pociągach V250 Albatros wyprodukowanych przez włoską firmę AnsaldoBreda. Holendrzy zamówili łącznie 17 składów. Z kontraktu wycofała się zarówno Holandia, jak i Belgia, która zamówiła trzy pociągi.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi IC w Holandii pojadą w 10 minutowym takcie

Pasażer

Pociągi IC w Holandii pojadą w 10 minutowym takcie

Artur Bogdanowicz 16 grudnia 2022

CAF wyprodukuje półpiętrowe pociągi dla Kolei Holenderskich

Tabor i technika

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii

Infrastruktura

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii

Michał Szymajda 05 sierpnia 2021

Zobacz również:

Pociągi IC w Holandii pojadą w 10 minutowym takcie

Pasażer

Pociągi IC w Holandii pojadą w 10 minutowym takcie

Artur Bogdanowicz 16 grudnia 2022

CAF wyprodukuje półpiętrowe pociągi dla Kolei Holenderskich

Tabor i technika

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii

Infrastruktura

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii

Michał Szymajda 05 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5