NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii

| Michał Szymajda 05.08.2021 6,2k

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii
Sprinter na stacji Rotterdam CentraalFot. M. Szymajda
Do niezwykłej sytuacji doszło w Niderlandach. Zarządcy infrastruktury i ruchu kolejowego zabrakło pracowników do nadzoru nad ruchem kolejowym. Przez kilka dni z rzędu odwoływano szereg pociągów, w tym na ważnych magistralach.
W ubiegłym tygodniu w Holandii odwołano setki pociągów. Na posterunkach ruchu w Utrechcie, który jest najważniejszym węzłem kolejowym kraju, zabrakło pracowników, którzy mogliby przejąć nadzór nad ruchem kolejowym. Od miesięcy wiadomo było, że dyżurnych jest za mało, jednak braki kadrowe udało się dotąd łatać. Brak rezerwy, terminy urlopów wypoczynkowych i zgłoszone choroby sprawiły, że zarządca infrastruktury, którym w Niderlandach jest ProRail, został postawiony w sytuacji bez wyjścia.

29 lipca późnym wieczorem całkowicie wstrzymano ruch pociągów między Amsterdamem a Amersfoort, a przerwa w ruchu trwała całą kolejną dobę. Tak samo było na bardzo ważnej trasie Utrecht – Arnhem (element magistrali Holandia – Niemcy), Ede – Wageningen – Barneveld Zuid i Utrecht Central – Rhenen, choć dla tych tras udało się skompletować załogę i uruchomiono pociągi 30 lipca po godzinie 7. W miejsce pociągów kursowały autobusy. Z uwagi na zwykle dużą frekwencje na wspomnianych trasach, było to niełatwe i kosztowne zadanie logistyczne.

ProRail łatał dziury kadrowe zatrudniając czasowo emerytowanych już pracowników, delegował też do pracy w Utrechcie, po przeszkoleniu, pracowników z południa kraju, gdzie problemy z niedoborem załogi są nieco mniejsze.

Jak informuje portal treinreiziger.nl w ubiegłym roku zainteresowanie pracą w ProRail wyraziło 5000 osób, jednak wiele osób zrezygnowało przed i w trakcie naboru. Szkolenie na stanowisko dyżurnego zakończyło ostatecznie i podjęło pracę... 70 osób. Do normalnego nadzoru nad liniami brakuje ich wciąż około 60. Co gorsza, wstrzymania ruchu mogą trwać do października, a problem z zatrudnieniem nie zostanie rozwiązany przed 2023 rokiem, z uwagi na odejścia z firmy i długotrwały proces szkolenia nowej załogi.

W ubiegłym tygodniu, z pracy zrezygnował szef dyżurnych ruchu w ProRail Roel Salden. Związku zawodowy CNV napisał, że przyczyną odejścia Saldena było „rosnące niezadowolenie z obciążenia pracą i sposobem prowadzenia organizacji”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (142)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (142)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5