NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii

| Michał Szymajda 05.08.2021 6k

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii
Sprinter na stacji Rotterdam CentraalFot. M. Szymajda
Do niezwykłej sytuacji doszło w Niderlandach. Zarządcy infrastruktury i ruchu kolejowego zabrakło pracowników do nadzoru nad ruchem kolejowym. Przez kilka dni z rzędu odwoływano szereg pociągów, w tym na ważnych magistralach.
W ubiegłym tygodniu w Holandii odwołano setki pociągów. Na posterunkach ruchu w Utrechcie, który jest najważniejszym węzłem kolejowym kraju, zabrakło pracowników, którzy mogliby przejąć nadzór nad ruchem kolejowym. Od miesięcy wiadomo było, że dyżurnych jest za mało, jednak braki kadrowe udało się dotąd łatać. Brak rezerwy, terminy urlopów wypoczynkowych i zgłoszone choroby sprawiły, że zarządca infrastruktury, którym w Niderlandach jest ProRail, został postawiony w sytuacji bez wyjścia.

29 lipca późnym wieczorem całkowicie wstrzymano ruch pociągów między Amsterdamem a Amersfoort, a przerwa w ruchu trwała całą kolejną dobę. Tak samo było na bardzo ważnej trasie Utrecht – Arnhem (element magistrali Holandia – Niemcy), Ede – Wageningen – Barneveld Zuid i Utrecht Central – Rhenen, choć dla tych tras udało się skompletować załogę i uruchomiono pociągi 30 lipca po godzinie 7. W miejsce pociągów kursowały autobusy. Z uwagi na zwykle dużą frekwencje na wspomnianych trasach, było to niełatwe i kosztowne zadanie logistyczne.

ProRail łatał dziury kadrowe zatrudniając czasowo emerytowanych już pracowników, delegował też do pracy w Utrechcie, po przeszkoleniu, pracowników z południa kraju, gdzie problemy z niedoborem załogi są nieco mniejsze.

Jak informuje portal treinreiziger.nl w ubiegłym roku zainteresowanie pracą w ProRail wyraziło 5000 osób, jednak wiele osób zrezygnowało przed i w trakcie naboru. Szkolenie na stanowisko dyżurnego zakończyło ostatecznie i podjęło pracę... 70 osób. Do normalnego nadzoru nad liniami brakuje ich wciąż około 60. Co gorsza, wstrzymania ruchu mogą trwać do października, a problem z zatrudnieniem nie zostanie rozwiązany przed 2023 rokiem, z uwagi na odejścia z firmy i długotrwały proces szkolenia nowej załogi.

W ubiegłym tygodniu, z pracy zrezygnował szef dyżurnych ruchu w ProRail Roel Salden. Związku zawodowy CNV napisał, że przyczyną odejścia Saldena było „rosnące niezadowolenie z obciążenia pracą i sposobem prowadzenia organizacji”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (130)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (130)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5