Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ponad 110 milionów na Magistralę Węglową

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ponad 110 milionów na Magistralę Węglową
Fot. Patryk 98, SM42.pl
Zarządca infrastruktury podpisał 9 maja kolejną umowę na przebudowę odcinka między Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem. Na zadanie przeznaczył ok. 60 mln złotych.

PLK przystępują do drugiego etapu robót na linii kolejowej nr 201 prowadzącej z Nowej Wsi Wielkiej do Maksymilianowa. 33-kilometrowy odcinek toru zostanie przebudowany. Zarządca infrastruktury wymieni także sieć trakcyjną. Bezpieczny przewóz towarów zapewni remont 3 przejazdów kolejowo–drogowych oraz wymiana 15 rozjazdów na stacjach: Bydgoszcz Emilianowo, Bydgoszcz Wschód, Bydgoszcz Leśna i Maksymilianowo.

Aby zwiększyć przepustowość linii, między Bydgoszczą a Emilianowem zostaną wyremontowane 2 wiadukty. Modernizacja rozpocznie się w czerwcu i potrwa do 2019 r. Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo etap II” jest realizowane ze środków budżetowych. 9 maja PLK podpisały umowę z wykonawcą.

– W ramach Krajowego Programu Kolejowego konsekwentnie poprawiamy infrastrukturę dla przewoźników towarowych. Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych są lepsze warunki przewozu towarów. Po modernizacji linie pozwalają na szybszy przejazd cięższych pociągów m.in. na ważnych trasach łączących Śląsk z portami morskimi – mówi Ireneusz Merchel, prezes PLK.

Podpisana wczoraj umowa to kolejne prace na "węglówce" w woj. kujawsko-pomorskim. Między Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem PLK prowadzą obecnie I etap modernizacji za ponad 54 mln zł. Zakłada on podwyższenie prędkości pociągów towarowych do 100 km/h. Zaawansowanie prac wynosi 85%. PLK kończą już remontować 29-kilometrowy odcinek toru. W zakresie zadania jest 9 przejazdów kolejowo–drogowych, 2 przejścia, 4 wiadukty oraz most nad Brdą. W ramach inwestycji wymienione zostanie również 24,5 km sieci trakcyjnej. Roboty realizowane są zgodnie z harmonogramem. PLK planują zakończyć je we wrześniu 2017 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe poprawiają stan infrastruktury kolejowej dla przewozów towarowych, m.in. na Magistrali Węglowej i na Nadodrzance. Efektem prac PLK na północnym odcinku Magistrali Węglowej będzie ponad dwukrotne podniesienie prędkości pociągów towarowych, do 100 km/h, m.in. w stronę portu w Gdyni. Do tej pory na tej trasie funkcjonowały ograniczenia prędkości nawet do 20 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5