NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ponad 100 milionów złotych dla Pesy Mińsk Maz. na naprawy EN57AL

| Jakub Madrjas 06.02.2023 5k

Ponad 100 milionów złotych dla Pesy Mińsk Maz. na naprawy EN57AL
Fot. Koleje Mazowieckie
Bardzo dużą umowę podpisze spółka Pesy z Kolejami Mazowieckimi na utrzymanie aż 66 pociągów EN57AL na poziomie P4.
Pesa Mińsk Mazowiecki złożyła jedyną ofertę w przetargu na naprawy na poziomie utrzymania P4 66 pociągów serii EN57AL. Opiewa ona na 105 mln zł netto (129 mln zł brutto). Mieściła się w kosztorysie przewoźnika (133 mln złotych) i została zaakceptowana przez zamawiającego. Wkrótce powinna zostać podpisana umowa. 

EN57AL, czyli "Alina" zamknęła modernizację najstarszych pociągów w Kolejach Mazowieckich. Pierwsza modernizacja do tego standardu zaczęła się w 2014 roku, druga  w latach 2016-2017. Jak informuje przewoźnik, pojazdy zostały zmodernizowane w szerokim zakresie, co przyczyniło się do znacznej poprawy świadczonych usług przewozowych i wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa podróżowania. Modernizacja objęła m.in.: montaż systemu drzwi odskokowo-przesuwnych, montaż klimatyzacji przedziałów pasażerskich oraz kabin maszynisty, wymianę silników na asynchroniczne i modernizację układu napędowego, instalację systemu informacji audiowizualnej oraz monitoringu przedziałów pasażerskich, montaż WC w obiegu zamkniętym. Pojazdy zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nowością tej modernizacji był montaż urządzeń do udostępniania bezprzewodowego internetu (Wi-Fi).

Dzięki tak szerokiej modernizacji pojazdy mają wozić pasażerów jeszcze przez przynajmniej 15 kolejnych lat. Ostatnim z łącznie 66 pojazdów pojazdów, który przeszedł w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” (obecnie Pesa Mińsk Maz.) naprawę w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją do standardu AL, był ezt EN57 o numerze 1902. Został przekazany Kolejom Mazowieckim 22 maja 2017 roku i ta data zamknęła pewien rozdział w polityce taborowej spółki – zostały zrealizowane wszystkie dotychczasowe plany modernizacyjne, a Koleje Mazowieckie skupiły się już głównie na zakupie nowych pojazdów.

Po dostawach nowych Flirtów Stadlera spółka ma obecnie nadwyżkę taboru, którą wypożycza Kolejom Śląskim. Inne pojazdy są sprzedawane. O tym, kiedy doczekamy się końca EN57 w Kolejach Mazowieckich piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mińsk Mazowiecki (20)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mińsk Mazowiecki (20)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5