Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ponad 100 milionów złotych dla Pesy Mińsk Maz. na naprawy EN57AL

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ponad 100 milionów złotych dla Pesy Mińsk Maz. na naprawy EN57AL
Fot. Koleje Mazowieckie
Bardzo dużą umowę podpisze spółka Pesy z Kolejami Mazowieckimi na utrzymanie aż 66 pociągów EN57AL na poziomie P4.

Pesa Mińsk Mazowiecki złożyła jedyną ofertę w przetargu na naprawy na poziomie utrzymania P4 66 pociągów serii EN57AL. Opiewa ona na 105 mln zł netto (129 mln zł brutto). Mieściła się w kosztorysie przewoźnika (133 mln złotych) i została zaakceptowana przez zamawiającego. Wkrótce powinna zostać podpisana umowa. 

EN57AL, czyli "Alina" zamknęła modernizację najstarszych pociągów w Kolejach Mazowieckich. Pierwsza modernizacja do tego standardu zaczęła się w 2014 roku, druga  w latach 2016-2017. Jak informuje przewoźnik, pojazdy zostały zmodernizowane w szerokim zakresie, co przyczyniło się do znacznej poprawy świadczonych usług przewozowych i wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa podróżowania. Modernizacja objęła m.in.: montaż systemu drzwi odskokowo-przesuwnych, montaż klimatyzacji przedziałów pasażerskich oraz kabin maszynisty, wymianę silników na asynchroniczne i modernizację układu napędowego, instalację systemu informacji audiowizualnej oraz monitoringu przedziałów pasażerskich, montaż WC w obiegu zamkniętym. Pojazdy zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nowością tej modernizacji był montaż urządzeń do udostępniania bezprzewodowego internetu (Wi-Fi).

Dzięki tak szerokiej modernizacji pojazdy mają wozić pasażerów jeszcze przez przynajmniej 15 kolejnych lat. Ostatnim z łącznie 66 pojazdów pojazdów, który przeszedł w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” (obecnie Pesa Mińsk Maz.) naprawę w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją do standardu AL, był ezt EN57 o numerze 1902. Został przekazany Kolejom Mazowieckim 22 maja 2017 roku i ta data zamknęła pewien rozdział w polityce taborowej spółki – zostały zrealizowane wszystkie dotychczasowe plany modernizacyjne, a Koleje Mazowieckie skupiły się już głównie na zakupie nowych pojazdów.

Po dostawach nowych Flirtów Stadlera spółka ma obecnie nadwyżkę taboru, którą wypożycza Kolejom Śląskim. Inne pojazdy są sprzedawane. O tym, kiedy doczekamy się końca EN57 w Kolejach Mazowieckich piszemy tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Tabor i technika

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Roman Czubiński 14 października 2025

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 25 września 2025

Zobacz również:

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Biznes

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Jakub Rösler 23 września 2025

PESA: Gama 3.0 dla PKP Intercity na zdjęciach. Wkrótce homologacja

Tabor i technika

Pol-Miedź Trans zadowolony z testów lokomotywy wodorowej

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Tabor i technika

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Roman Czubiński 14 października 2025

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 25 września 2025

Zobacz również:

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Biznes

PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych

Jakub Rösler 23 września 2025

PESA: Gama 3.0 dla PKP Intercity na zdjęciach. Wkrótce homologacja

Tabor i technika

Pol-Miedź Trans zadowolony z testów lokomotywy wodorowej

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij