Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pomorze Zachodnie decyduje się na dokupienie pięciu pociągów hybrydowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UMWZ

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pomorze Zachodnie decyduje się na dokupienie pięciu pociągów hybrydowych
mat. UMWZ
Pociągi z podwójnym napędem – elektrycznym i spalinowym – to nowość na polskich torach. Zachodniopomorskie jest pierwszym regionem, który zainwestował w taki tabor. Od stycznia tego roku dwie hybrydy kursują ze Szczecina do Kołobrzegu. Zarząd województwa zdecydował o zamówieniu – w ramach częściowego wykorzystania opcji – jeszcze pięciu takich pojazdów.

Dwunapędowe zespoły trakcyjne to komfort i bezpieczeństwo podróży, a także ogromne ułatwienie w organizacji transportu kolejowego. Hybrydy będą kursować tam, gdzie nie cała trasa jest zelektryfikowana i krótszy lub dłuższy odcinek trzeba przejechać na silnikach diesla. – Często z konieczności wykorzystywane są tam spalinówki, mimo że na przykład połowę dystansu można by przejechać na pantografie – tłumaczy marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – W hybrydach przełącza się źródło zasilania, co oznacza oszczędność paliwa i ograniczenie emisji spalin. Podwójny napęd pozwala chronić środowisko i zoptymalizować zarządzanie taborem kolejowym. Pociągi hybrydowe mają nie tylko nowoczesne silniki, ale również bardzo nowocześnie zaprojektowaną i wyposażoną przestrzeń pasażerską, co doceniają już podróżujący ze Szczecina do Kołobrzegu – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.

Trasę do nadmorskiego kurortu obsługują dwie hybrydy zakupione w ubiegłym roku. W umowie z producentem zapisano możliwość „skorzystania z prawa opcji zwiększającego przedmiot zamówienia o zakup nie więcej niż dziesięciu sztuk fabrycznie nowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych”. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zdecydował o zakupie pięciu pojazdów. Przewidziano na ten cel 100 mln zł netto.

Dostawy pojazdów mają odbywać się etapami. Dwie z pięciu zamówionych hybryd przyjadą na Pomorze Zachodnie już w połowie lipca. Jedna będzie miała bardzo oryginalne, „morskie” malowanie. Nowe pociągi będą kursowały ze Szczecina do Kołobrzegu, Koszalina i Szczecinka. Mogą być również wykorzystywane do obsługi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz usprawnienia transportu na lotnisko w Goleniowie.

Po zachodniopomorskich torach od stycznia br. kursują dwie hybrydy – bursztynowa i zielona. Następne zamówione składy również ma wyróżniać specjalne malowanie, nawiązujące do klimatu regionu, jego atrakcji i charakterystycznych miejsc. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator, rampy ładunkowe dla wózków itd. Przewidziano w nich 150 miejsc siedzących plus 160 stojących oraz przestrzeń do przewozu rowerów.

Producentem dwunapędowych zespołów trakcyjnych 36 WEh (o oznaczeniu kolejowym EN63H) jest nowosądecki Newag. Hybrydowy napęd tworzy silnik trakcyjny (1600 kW) zasilany z sieci elektrycznej za pomocą odbieraka prądu oraz jednostka napędowa składająca się z dwóch silników spalinowych i generatora prądu. Pojazdy wyposażone są w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa ruchu, a ich maksymalna prędkość to: 160 km/h (napęd z sieci trakcyjnej) i 120 km/h (silniki diesla).
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Pomorskie kupuje dwunapędowe zespoły trakcyjne. Wiemy jakie

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie mają już wszystkie zamówione hybrydy z Newagu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie unieważniły przetarg na hybrydy

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie unieważniły przetarg na hybrydy

inf. pras. oprac. jm 10 kwietnia 2020

Zobacz również:

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Pomorskie kupuje dwunapędowe zespoły trakcyjne. Wiemy jakie

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie mają już wszystkie zamówione hybrydy z Newagu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie unieważniły przetarg na hybrydy

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie unieważniły przetarg na hybrydy

inf. pras. oprac. jm 10 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5