Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pomorskie Impulsy 2 w Polregio więcej stoją niż jeżdżą, chociaż są sprawne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pomorskie Impulsy 2 w Polregio więcej stoją niż jeżdżą, chociaż są sprawne
Fot. UMWPImpuls 2 województwa Pomorskiego
Nowe Impulsy 2, które w użyczenie od pomorskiego urzędu marszałkowskiego otrzymało Polregio, jeżdżą po pomorskich torach bardzo rzadko. To ma się wkrótce zmienić.

Komplet Impulsów 2 w wariancie regionalnym ma już PKP SKM Trójmiasto. Tam, bez niemal żadnych problemów, operują w ramach trójmiejskiej aglomeracji, z zajazdami do Wejherowa. Identyczne pojazdy zaczęły docierać na Pomorze w marcu, tuż przed wyborami. Tym razem ich dysponentem jest Polregio.

Impuls 2 rarytasem na regionalnych torach

Jak zauważa „Puls Gdańska” nowoczesne pojazdy w ramach siatki połączeń Polregio, pojawiają się na trasach jednak bardzo rzadko. W rejonie Tczewa, Malborka i Elbląga wciąż najpopularniejszym typem taboru jest niezmodernizowany EN57 z lat 70-tych lub 80-tych ubiegłego wieku. Jak pisze Emil Włuka z „Pulsu Gdańska”, w dni robocze dwa Impulsy 2, połączone w jeden pociąg, przejeżdżają zaledwie 400 kilometrów dziennie. Dla porównania - dzienne obiegi nowych Elfów 2 w Kolejach Dolnośląskich są nawet dwa razy większe.

– W pierwszy kurs pojazdy wyruszają o 5:46 z Elbląga do Gdyni Chyloni. Do stacji docelowej dojeżdżają o 7:29, a następnie zjeżdżają na stację postojową Gdynia Cisowa, na której stoją ponad 7 godzin. W kolejny kurs wyjeżdżają dopiero o 14:42 z Gdyni Chyloni do Elbląga, do którego dojeżdżają o 16:38. O 16:51 wracają do Gdyni Gdynia i znów trafiają na cisowską stację postojową, gdzie stoją kolejne 3 godziny, od około 18:40 do 21:39. Następnie jadą z Gdyni Chyloni do Elbląga. W Elblągu pojazdy stoją od 23:30 do 5:46 rano (…). W ciągu doby najnowsze pociągi spędzają na postoju około 17 godzin, a na przewożeniu pasażerów około 7 godzin – podaje dziennikarz i dodaje, że Impulsy 2 w SKM Trójmiasto kursują od świtu do późnych godzin nocnych niemal bez przerwy. Pomaga w tym ich niemal zupełna bezawaryjność. Skąd biorą się takie różnice w użyciu pojazdów?

Postoje wymuszone brakiem załóg

– U przewoźnika wciąż trwa procedura uzyskiwania autoryzacji na najnowsze pojazdy przez maszynistów. Na razie nie ma więc możliwości, aby zwiększyć liczbę pociągów, potrzeba do nich więcej przeszkolonych maszynistów – mówi Michał Piotrowski, rzecznik prasowy pomorskiego urzędu marszałkowskiego, który jest właścicielem pojazdów przekazanych w użytkowanie do Polregio. Jak dodaje, właśnie się to zmienia, bo kolejni maszyniści operatora będą zdolni do prowadzenia nowoczesnych jednostek. Znikną wtedy luki w wykorzystaniu taboru.

W ciągu dwóch następnych lat łącznie na Pomorze dotrze aż 41 elektrycznych Impulsów 2 i 4 hybrydowe pojazdy, także z Newagu.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij