Do 23 listopada można składać oferty w przetargu Polregio na dzierżawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Dwa pojazdy mają trafić do zakładu pomorskiego, dwa kolejne – nieco większe i szybsze – do lubuskiego.
Zadanie podzielono na dwie części. Pierwsza obejmuje dostawę dwóch pojazdów, które mają być eksploatowane w zakładzie pomorskim z siedzibą w Gdyni. Pozostałe dwa, których dostawy dotyczy część druga, są przeznaczone do zakładu lubuskiego w Zielonej Górze (w którym od dawna przewoźnik ma
spore problemy taborowe).
Specyfikacja wagonów „pomorskich” różni się od tej dla „lubuskich”. Te pierwsze mają mieć co najmniej 100 miejsc siedzących (część z nich może być miejscami składanymi). Tabor dla zakładu lubuskiego ma być pojemniejszy (120 miejsc siedzących). W obu przypadkach tak określony parametr sugeruje pojazd dwuczłonowy.
Inną różnicą jest prędkość maksymalna: pojazdy, które Polregio chce eksploatować w Lubuskiem, powinny rozpędzać się co najmniej do 120 km/h. Te przeznaczone dla Pomorza mogą być o 20 km/h wolniejsze.
We wnętrzu pojazdów (dla obu części zamówienia) musi znajdować się także co najmniej jedna toaleta (z możliwością korzystania przez osoby o ograniczonej mobilności), dwa miejsca dla wózków inwalidzkich i cztery dla rowerów. Do potrzeb osób niepełnosprawnych musi też być przystosowane jedno z wejść.
Dzierżawa ma rozpocząć się 16 stycznia 2024 r. i potrwać rok. Jeśli do tego czasu nie uda się rozstrzygnąć przetargu i podpisać umowy, termin zostanie przesunięty o tyle dni, ile będzie wynosiło opóźnienie. Oferty muszą zachować ważność do 20 lutego przyszłego roku. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena.