NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PolRegio: Pięć EN57 bez wykonawcy naprawy i modernizacji

| Martyn Janduła 11.09.2017 4,1k

PolRegio: Pięć EN57 bez wykonawcy naprawy i modernizacji
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Świętokrzyski oddział Przewozów Regionalnych zakończył postępowanie przetargowe, w którym poszukiwana była firma chcąca podjąć się wykonania czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pięć pojazdów EN57 SPOT miało przejść modyfikacje, na których skorzystają przede wszystkim pasażerowie. Niestety, zabrakło chętnych.
Oddział Świętokrzyski Przewozów Regionalnych z siedzibą w Skarżysku Kamiennej prowadził przetarg na wykonanie czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Prace miały objąć 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 SPOT (nazwę tę nadano zmodernizowanym jednostkom od numeru 2004 do 2078 w ramach programu o takiej samej nazwie). Przewozy Regionalne poza standardowymi pracami chciały zlecić również prace uzupełniające oraz modyfikacje, na których zyskają pasażerowie. Czas realizacji określono w przetargu na 60 dni dla pierwszych trzech pojazdów o numerach EN57 2016, 2020 i 2026, zaś 80 dni dla dwóch kolejnych pojazdów o numerach EN57 2028 i 2058.

Przetarg zakończył się jednak brakiem ofert. Postępowanie trwało do 4 września, a jedynym kryterium wyboru ofert miała być cena. Przewozy Regionalne poinformowały jednak, że z powodu braku ofert złożonych w terminie, postępowanie unieważniają.

Poza pracami stałymi niezbędnymi do przeprowadzania na czwartym poziomie utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych zamawiający, w ramach prac uzupełniających, chciał zlecić wymianę obręczy kół zestawu kołowego na obręcze P60T. Większy zakres zaplanowano w związku z pracami modyfikacyjnymi. Przewozy Regionalne wymagały, aby w pojazdach znalazła się jedna modułowa kabina sanitarna WC z obiegiem zamkniętym. Miała być ona przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Kabina miała zostać także wyposażona w elektryczną suszarkę do rąk, przewijak dla niemowląt, pojemnik na mydło, lustro, gniazdo elektryczne, wieszak na odzież. Wykonawca miał zlikwidować za to „małe” WC, a w jego miejsce powstaną nowe siedzenia o kształcie i kolorystyce zbliżonej do pozostałych lub uchwyty na rowery „pod skosem”.

Przewozy Regionalne zaplanowały również montaż systemu bezprzewodowego dostępu do internetu Wi-Fi. Siła sygnału Wi-Fi powinna zapewnić dostęp do sieci na całej długości pojazdu. Wśród prac zaplanowano również zabudowę nowej przetwornicy statycznej gwarantującej prawidłową pracę pojazdu w każdych warunkach mogących wystąpić w trakcie eksploatacji pojazdu. Więcej o zaplanowanych pracach pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Świętokrzyskie (207)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Świętokrzyskie (207)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5