Świętokrzyski oddział Przewozów Regionalnych zakończył postępowanie przetargowe, w którym poszukiwana była firma chcąca podjąć się wykonania czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pięć pojazdów EN57 SPOT miało przejść modyfikacje, na których skorzystają przede wszystkim pasażerowie. Niestety, zabrakło chętnych.
Oddział Świętokrzyski Przewozów Regionalnych z siedzibą w Skarżysku Kamiennej prowadził przetarg na wykonanie czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Prace miały objąć 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 SPOT (nazwę tę nadano zmodernizowanym jednostkom od numeru 2004 do 2078 w ramach programu o takiej samej nazwie). Przewozy Regionalne poza standardowymi pracami chciały zlecić również prace uzupełniające oraz modyfikacje, na których zyskają pasażerowie. Czas realizacji określono w przetargu na 60 dni dla pierwszych trzech pojazdów o numerach EN57 2016, 2020 i 2026, zaś 80 dni dla dwóch kolejnych pojazdów o numerach EN57 2028 i 2058.
Przetarg zakończył się jednak brakiem ofert. Postępowanie trwało do 4 września, a jedynym kryterium wyboru ofert miała być cena. Przewozy Regionalne poinformowały jednak, że z powodu braku ofert złożonych w terminie, postępowanie unieważniają.
Poza pracami stałymi niezbędnymi do przeprowadzania na czwartym poziomie utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych zamawiający, w ramach prac uzupełniających, chciał zlecić wymianę obręczy kół zestawu kołowego na obręcze P60T. Większy zakres zaplanowano w związku z pracami modyfikacyjnymi. Przewozy Regionalne wymagały, aby w pojazdach znalazła się jedna modułowa kabina sanitarna WC z obiegiem zamkniętym. Miała być ona przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Kabina miała zostać także wyposażona w elektryczną suszarkę do rąk, przewijak dla niemowląt, pojemnik na mydło, lustro, gniazdo elektryczne, wieszak na odzież. Wykonawca miał zlikwidować za to „małe” WC, a w jego miejsce powstaną nowe siedzenia o kształcie i kolorystyce zbliżonej do pozostałych lub uchwyty na rowery „pod skosem”.
Przewozy Regionalne zaplanowały również montaż systemu bezprzewodowego dostępu do internetu Wi-Fi. Siła sygnału Wi-Fi powinna zapewnić dostęp do sieci na całej długości pojazdu. Wśród prac zaplanowano również zabudowę nowej przetwornicy statycznej gwarantującej prawidłową pracę pojazdu w każdych warunkach mogących wystąpić w trakcie eksploatacji pojazdu. Więcej o zaplanowanych pracach
pisaliśmy tutaj.