NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PolRegio: Pięć EN57 z internetem, systemem informacji i zabudowanym WC

| Martyn Janduła 28.07.2017 161

PolRegio: Pięć EN57 z internetem, systemem informacji i zabudowanym WC
Fot. Katarzyna Niedźwiedzka, SM42.pl
Przewozy Regionalne właśnie rozpisały przetarg, w którym poszukują firmy chcącej podjąć się wykonania czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pięć pojazdów EN57 SPOT przejdzie modyfikacje, na których skorzystają przede wszystkim pasażerowie.
Wykonanie czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych przejdzie 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 SPOT (nazwę tę nadano zmodernizowanym jednostkom od numeru 2004 do 2078 w ramach programu o takiej samej nazwie). Przewozy Regionalne poza standardowymi pracami zlecą również prace uzupełniające oraz modyfikacje, na których zyskają pasażerowie. Czas realizacji określono na 60 dni dla pierwszych trzech pojazdów o numerach EN57 2016, 2020 i 2026, zaś 80 dni dla dwóch kolejnych pojazdów o numerach EN57 2028 i 2058.

Poza pracami stałymi niezbędnymi do przeprowadzania na czwartym poziomie utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych zamawiający, w ramach prac uzupełniających, zleci wymianę obręczy kół zestawu kołowego na obręcze P60T. Większy zakres zaplanowano w związku z pracami modyfikacyjnymi. Przewozy Regionalne wymagają, aby w pojazdach znalazła się jedna modułowa kabina sanitarna WC z obiegiem zamkniętym. Ma być ona przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Kabina ma zostać wyposażona w elektryczną suszarkę do rąk, przewijak dla niemowląt, pojemnik na mydło, lustro, gniazdo elektryczne, wieszak na odzież. Wykonawca zlikwiduje za to „małe” WC, a w jego miejsce powstaną nowe siedzenia o kształcie i kolorystyce zbliżonej do pozostałych lub uchwyty na rowery „pod skosem”.

Udogodnienia dla podróżnych

Przewozy Regionalne zaplanowały również montaż systemu bezprzewodowego dostępu do internetu Wi-Fi. Siła sygnału Wi-Fi powinna zapewnić dostęp do sieci na całej długości pojazdu. Zamawiający chce, aby system umożliwiał limitowanie pasażerom dostępnego transferu danych oraz ograniczał dostępu do określonych serwisów. Na tym zabudowa systemów w pociągach się nie kończy. Przewozy Regionalne chcą wyposażyć swoje EN57 w system lokalizacji pojazdów. Pozwoli on na określanie położenia pojazdu na mapie krajowych linii kolejowych z dokładnością do 2 m. System ma pracować automatycznie: pozyskiwać, przesyłać on-line i przetwarzać dane.

Wśród prac zaplanowano zabudowę nowej przetwornicy statycznej gwarantującej prawidłową pracę pojazdu w każdych warunkach mogących wystąpić w trakcie eksploatacji pojazdu. Rowerzyści ucieszą się z kolei z nowych uchwytów. Przewoźnik chce demontażu obecnych, a w zamian wykonawca będzie musiał zabudować nowe uchwyty gwarantujące przewiezienie na nich minimum 12 a maksimum 20 rowerów. Miejsca dla rowerów powinny zapewniać możliwość wykorzystania składanego fotela zamocowanego pod wieszakami.

Wygodniej dla maszynistów

Przewozy Regionalne planują również zamontować elektroniczny system informacji pasażerskiej wraz z systemem rozgłoszeniowym przekazanym przez zamawiającego. Planowana jest również wymiana systemu monitoringu wewnętrznego na nowy. Maszyniści zyskają za to nowe fotele z amortyzacją, zapewniające właściwy komfort pracy. W pojazdach niewyposażonych w dodatkowe siedzenia wykonawca będzie musiał zabudować dodatkowe uchylne miejsce dla drugiego maszynisty po lewej stronie kabiny.

Składanie ofert potrwa do 4 września 2017 roku. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Wadium w tym przetargu wynosi 200 tys. zł. Otwarcie kopert nastąpi w Skarżysku-Kamiennej.

Naprawa awaryjna w Opolskiem

Ponadto opolski oddział Przewozów Regionalnych ogłosił przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy awaryjnej autobusu szynowego serii SA109-008, który uległ kolizji. W zakresie prac przewidziano wymianę okna uchylnego, 7 sztuk dużych uchylnych okien, wymianę okna w WC, 5 sztuk szyb drzwiowych, naprawę dwóch płatów drzwi odskokowych wraz z regulacją, wymianę 6 sztuk blach bocznych, naprawę malatury oraz czyszczenia pojazdu.

Termin składania ofert mija 5 września 2017. Czas przewidziany na naprawę określono na 2 miesiące.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (40932)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (40932)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS