Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie pozbywają się spalinowych VT628

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie pozbywają się spalinowych VT628
Fot. Krzysztof Maria Różański, CC BY-SA 3.0
Dwa spalinowe zespoły trakcyjne VT628 zostały wycofane z zasobów Kolei Mazowieckich i wystawione na sprzedaż. Dysponentem pojazdów jest Mazowiecka Spółka Taborowa z Sochaczewa.

Dwuczłonowe VT628, wyprodukowane w 1974 roku, znalazły się na stanie mazowieckiej spółki w 2005 roku, wraz z jednoczonowymi VT627. Dzięki zakupowi starych, ale wygodnych i stosunkowo mało awaryjnych pojazdów z DB Regio, możliwe stało się uruchamianie połączeń na niezelektryfikowanych, mniej uczęszczanych liniach na Mazowszu. Właścicielem pojazdów formalnie pozostaje Mazowiecka Spółka Taborowa z siedzibą w Sochaczewie, która pojazdy sprowadziła i wynajęła Kolejom Mazowieckim. Jej prezesem jest Czesław Sulima, który w Kolejach Mazowieckich pełni funkcję wiceprezesa i dyrektora technicznego.

Oba pojazdy nie posiadają aktualnych przeglądów i napraw a z eksploatacji zostały wyłączone w połowie 2015 roku. Cena wywoławcza pojazdów to 135 tysięcy zł. za pojazd z mniejszym przebiegiem, lub 130 tysięcy zł. za pojazd z przebiegiem większym. Oferty można składać do 9 kwietnia 2019 r. w sochaczewskiej siedzibie MST.

Koleje Mazowieckie posiadają jeszcze jeden, ostatni sprawny pociąg VT628. – Dzierżawimy jeden taki pojazd, który służy nam jako rezerwa – powiedziała Donata Nowakowska, rzeczniczka KM. Ponadto przewoźnik wciąż eksploatuje cztery sztuki jednoczłonowych VT627. Te niezwykle klimatyczne pojazdy można spotkać na bocznych liniach na północ i wschód od Warszawy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Kasper Fiszer 15 lipca 2025

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

Infrastruktura

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 30 czerwca 2025

Koleje Mazowieckie będą wdrażać system SENSUM. Jest umowa z PGE EK

Tabor i technika

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Tabor i technika

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Michał Szymajda 11 listopada 2017

Zobacz również:

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Kasper Fiszer 15 lipca 2025

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

Infrastruktura

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 30 czerwca 2025

Koleje Mazowieckie będą wdrażać system SENSUM. Jest umowa z PGE EK

Tabor i technika

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Tabor i technika

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Michał Szymajda 11 listopada 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij