NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Na Podlasiu brakuje taboru. Przedłużają się naprawy SA133

| Kasper Fiszer 01.02.2019 69

Na Podlasiu brakuje taboru. Przedłużają się naprawy SA133
Podlaski szynobus SA133fot. Kasper Fiszer
Jeszcze przez co najmniej kilka tygodni trwać będą problemy taborowe podlaskich Przewozów Regionalnych. Białostocki oddział spółki zlecił konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy naprawę poziomu P4 czterech pojazdów serii SA133. Wykonawca zlecenia dostarczy je ze znaczącym opóźnieniem, bo ma trudności z pozyskaniem części. Powoduje to konieczność wprowadzania autobusowej komunikacji zastępczej.
– Zdarza się, że niezbędne jest uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej na obszarze [działania] Oddziału Podlaskiego – przyznaje rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. Spółka ma problem z obsługą połączeń, bo przedłuża się okres naprawy czwartego poziomu utrzymania czterech jednostek serii SA133. Prace prowadzi konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i bydgoskiej Pesy.

Termin dostawy dwóch pojazdów minął 10 stycznia, na razie gotowy jest jeden

– Opóźnienia w dostawie pojazdów notujemy z uwagi na trudności po stronie wykonawcy z pozyskaniem części niezbędnych do wykonania zlecenia – mówi nasz rozmówca. Pierwotny termin zwrócenia operatorowi dwóch pojazdów minął 10 stycznia tego roku. Pierwszy z nich ostatecznie miał dotrzeć do podlaskiego Polregio 29 stycznia, drugi według aktualnych informacji PR zostanie dostarczony dopiero 15 lutego.

Kolejne dwa SA133 miały zostać naprawione do 15 lutego. – W ich przypadku obecnie oczekujemy na zaktualizowany termin dostawy – stwierdza Dominik Lebda. Przypomina, że zakontraktowane prace wykraczają swoim zakresem poza standardową naprawę P4. W pojazdach zainstalowane mają zostać bowiem m.in. biletomaty oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Kontrakt pomiędzy PR a konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy opiewał na ok. 16 mln zł. – Kwestia ewentualnych kar umownych [za opóźnienie realizacji] będzie przedmiotem rozmów pomiędzy naszą spółką a wykonawcą – zapowiada przedstawiciel PR.

Województwo: To PR mają zabezpieczyć prawidłowość realizacji rozkładu

Jak dodaje Dominik Lebda, na dostępność podlaskich spalinowych zespołów trakcyjnych wpływ mają także inne okoliczności, w tym nieprzewidziane – np. zdarzenia z udziałem zwierząt. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego przypomina przy tym, że kształt umowy zawartej przez samorząd z operatorem wskazuje, że choć PR eksploatują tabor należący do regionu, są w pełni odpowiedzialne za zlecanie wszystkich napraw i przeglądów.

– Otrzymaliśmy informacje o opóźnieniach [w dostawie naprawianych zespołów trakcyjnych] wynikajacych z konieczności dodatkowych prac. Jeśli wskutek remontów liczba pojazdów do prowadzenia prawidłowego ruchu jest niewystarczająca, zgodnie z umową zawartą między województwem a operatorem to Przewozy Regionalne mają obowiązek zabezpieczyć prawidłowość przejazdów własnymi środkami – powiedziała nam Urszula Arter, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5