Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Na Podlasiu brakuje taboru. Przedłużają się naprawy SA133

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Na Podlasiu brakuje taboru. Przedłużają się naprawy SA133
fot. Kasper FiszerPodlaski szynobus SA133
Jeszcze przez co najmniej kilka tygodni trwać będą problemy taborowe podlaskich Przewozów Regionalnych. Białostocki oddział spółki zlecił konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy naprawę poziomu P4 czterech pojazdów serii SA133. Wykonawca zlecenia dostarczy je ze znaczącym opóźnieniem, bo ma trudności z pozyskaniem części. Powoduje to konieczność wprowadzania autobusowej komunikacji zastępczej.

– Zdarza się, że niezbędne jest uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej na obszarze [działania] Oddziału Podlaskiego – przyznaje rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. Spółka ma problem z obsługą połączeń, bo przedłuża się okres naprawy czwartego poziomu utrzymania czterech jednostek serii SA133. Prace prowadzi konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i bydgoskiej Pesy.

Termin dostawy dwóch pojazdów minął 10 stycznia, na razie gotowy jest jeden

– Opóźnienia w dostawie pojazdów notujemy z uwagi na trudności po stronie wykonawcy z pozyskaniem części niezbędnych do wykonania zlecenia – mówi nasz rozmówca. Pierwotny termin zwrócenia operatorowi dwóch pojazdów minął 10 stycznia tego roku. Pierwszy z nich ostatecznie miał dotrzeć do podlaskiego Polregio 29 stycznia, drugi według aktualnych informacji PR zostanie dostarczony dopiero 15 lutego.

Kolejne dwa SA133 miały zostać naprawione do 15 lutego. – W ich przypadku obecnie oczekujemy na zaktualizowany termin dostawy – stwierdza Dominik Lebda. Przypomina, że zakontraktowane prace wykraczają swoim zakresem poza standardową naprawę P4. W pojazdach zainstalowane mają zostać bowiem m.in. biletomaty oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Kontrakt pomiędzy PR a konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy opiewał na ok. 16 mln zł. – Kwestia ewentualnych kar umownych [za opóźnienie realizacji] będzie przedmiotem rozmów pomiędzy naszą spółką a wykonawcą – zapowiada przedstawiciel PR.

Województwo: To PR mają zabezpieczyć prawidłowość realizacji rozkładu

Jak dodaje Dominik Lebda, na dostępność podlaskich spalinowych zespołów trakcyjnych wpływ mają także inne okoliczności, w tym nieprzewidziane – np. zdarzenia z udziałem zwierząt. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego przypomina przy tym, że kształt umowy zawartej przez samorząd z operatorem wskazuje, że choć PR eksploatują tabor należący do regionu, są w pełni odpowiedzialne za zlecanie wszystkich napraw i przeglądów.

– Otrzymaliśmy informacje o opóźnieniach [w dostawie naprawianych zespołów trakcyjnych] wynikajacych z konieczności dodatkowych prac. Jeśli wskutek remontów liczba pojazdów do prowadzenia prawidłowego ruchu jest niewystarczająca, zgodnie z umową zawartą między województwem a operatorem to Przewozy Regionalne mają obowiązek zabezpieczyć prawidłowość przejazdów własnymi środkami – powiedziała nam Urszula Arter, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pomorskie: Dwa pociągi na jednym torze

Tabor i technika

Pomorskie: Dwa pociągi na jednym torze

Jakub Madrjas 09 czerwca 2023

Lubuski SA133-007 idzie do naprawy powypadkowej

Tabor i technika

Pierwsze dwa SA133 idą do \"modernizacji\"

Tabor i technika

Pierwsze dwa SA133 idą do \"modernizacji\"

jm, Rynek Kolejowy 02 października 2012

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pomorskie: Dwa pociągi na jednym torze

Tabor i technika

Pomorskie: Dwa pociągi na jednym torze

Jakub Madrjas 09 czerwca 2023

Lubuski SA133-007 idzie do naprawy powypadkowej

Tabor i technika

Pierwsze dwa SA133 idą do \"modernizacji\"

Tabor i technika

Pierwsze dwa SA133 idą do \"modernizacji\"

jm, Rynek Kolejowy 02 października 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5