Pierwszy z czterech EZT 14WE, kupionych przez Polregio od Cargounit, jest prawie gotowy do wyjazdu na linię – informuje Polregio. Pojazd będzie przydzielony do małopolskiego zakładu spółki. Do eksploatacji ma wejść jeszcze przed końcem roku.
Prace przy zespołach zajmują się pracownicy Zakładu Napraw Taboru w Kruszewcu. Pierwszy pojazd, oznaczony jako 14WE-05, został przemalowany w barwy nowego właściciela i poddany przeglądowi technicznemu. – Pierwszy przejazd jeszcze w tym roku – zapowiada spółka, nie wskazując jednak jednoznacznie, czy chodzi o dzień wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy (najbliższa niedziela – 14 grudnia).
Umowę na zakup czterech 14WE Polregio podpisało
pod koniec lipca bieżącego roku. Cargounit był jedynym oferentem w ogłoszonym wcześniej
ponownym przetargu na używany tabor (
w pierwszym postępowaniu nikt się nie zgłosił).
14WE to pojazdy produkcji Newagu, lecz bazujące konstrukcyjnie na EN57. Mają po 300 miejsc, w tym 184 siedzących. Ich wyposażenie obejmuje klimatyzację oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (choć nie są niskopodłogowe). Pojazdy te, wyprodukowane w pierwszej dekadzie XXI wieku,
były poprzednio wynajmowane (między innymi
Kolejom Śląskim). Ich zakup umożliwi Polregio wymianę najbardziej wysłużonych pojazdów, choć w skali niewystarczającej wobec
ogromnych potrzeb.