Od rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 13 grudnia 2015, na szlakach kolejowych będzie pojawiać się zaledwie połowa z posiadanych przez PKP Intercity elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74.
PKP Intercity ogłosiło właśnie, że poszukuje dostawców elementów wyposażenia i podzespołów do ED74. Czy to oznacza, że wszystkie pojazdy wrócą na tory?
– Elementy objęte przetargiem będą przeznaczone do pojazdów obecnie kursujących, czyli do 7 jednostek (6 kursujących, 1 w rezerwie) poruszających się na trasach: Kraków - Warszawa, Warszawa – Terespol, Terespol - Piła – Warszawa – informuje Marta Ziemska, rzecznik PKP Intercity.
PKP Intercity, ustami prezesa Jacka Leonkiewicza, poinformowało we wrześniu, że spółka bierze pod uwagę sprzedaż kilku pojazdów serii ED74, które są spółce zbędne i które jednocześnie oczekują napraw poziomu P4. Wcześniej zainteresowanie nimi wyrażały m.in. Koleje Dolnośląskie. PKP Intercity posiada łącznie 14 ezt serii ED74. Spółka informuje, że obecnie trudno jest dla nich znaleźć pracę w ramach usług świadczonych przez przewoźnika.
Więcej na temat zamówienia na elementy do ED74 przeczytasz na portalu MONITOR
