Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Połowa czeskich linii z ETCS/ERTMS do 2030 roku. „Wypadków musi być mniej”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Połowa czeskich linii z ETCS/ERTMS do 2030 roku. „Wypadków musi być mniej”
Fot. Pa Net
Rząd Republiki Czeskiej wskazał kolejarzom cel, którym jest pokrycie ponad połowy krajowej sieci kolejowej urządzeniami ERTMS do 2030 roku. Do 2040 system ma obejmować cały kraj.

W ubiegłym tygodniu czeski rząd zatwierdził plan krajowego wdrożenia ETCS/ERTMS. Jako pierwszy poinformował o tym portal zdopravy.cz Jak zaznaczył rzecznik rządu, celem jest montaż urządzeń ERTMS do współpracy z pokładowymi urządzeniami ETCS na 4800 kilometrach sieci kolejowej. To bardzo ambitny cel, jeśli weźmiemy pod uwagę, że łączna długości eksploatowanych linii kolejowych w Republice Czeskiej to 9500 kilometrów. Koszt tej rewolucyjnej zmiany oszacowano na około 47 mld koron, czyli prawie dwa miliardy euro. Plan wdrożenia ETCS został przygotowany przez czeskie Ministerstwo Transportu i czeskiego krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej Sprava Železnic. ETCS/ERTMS na całej sieci ma działać do roku 2040 r. 

– Liczba incydentów zagrażających bezpieczeństwu rośnie i musimy na to zareagować. Dlatego rząd zatwierdził ten plan i dlatego będziemy co roku inwestować kilka miliardów koron w budowę tego systemu bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do innych krajów europejskich, gdzie ETCS służy głównie zapewnieniu interoperacyjności na liniach korytarzowych, system ETCS/ERTMS w Republice Czeskiej ma znacznie poprawić bezpieczeństwo w skali kraju. ETCS zapobiegać takim wypadkom, jakie miały miejsce w Perninku, lub koło Domažlic w sierpniu tego roku – powiedział Karel Havliček, czeski minister transportu. W obu wspomnianych wypadkach były ofiary śmiertelne, oba spowodowały dyskusję na temat poziomu bezpieczeństwa w czeskim obszarze kolejowym, która miała miejsce także poza Republiką.

Rządowy plan określa terminy wdrożenia ETCS na poszczególnych liniach i wskazuje na źródła jego finansowania. Zobowiązuje również przewoźników do doposażenia pojazdów w urządzenia ETCS, lub zakup nowych już z takimi urządzeniami. Czeski rząd obiecał wsparcie finansowe tego elementu projektu.

ETCS/ERTMS działa na 650 kilometrach czeskiej sieci kolejowej. Najwięksi operatorzy w kraju – pasażerski ČD i ČD Cargo, wobec fiaska doposażenia części starszego taboru w urządzenia ETCS (oferty są zbyt drogie), planują w większym stopniu kupować nowy tabor. Ten plan już jest realizowany.

O tym jak przebiega implementacja ETCS/ERTMS w Polsce piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo International zadowolone z ETCS na czeskich torach

Infrastruktura

PKP Cargo International zadowolone z ETCS na czeskich torach

PKP Cargo 16 stycznia 2025

„Husarze” PKP Intercity wciąż bez ETCS

Tabor i technika

„Husarze” PKP Intercity wciąż bez ETCS

Roman Czubiński 10 stycznia 2025

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

Infrastruktura

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

dr hab. inż. Andrzej Kochan 02 grudnia 2024

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Infrastruktura

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Kasper Fiszer 11 września 2024

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Tabor i technika

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Daniel Siwak 09 lipca 2024

Zobacz również:

PKP Cargo International zadowolone z ETCS na czeskich torach

Infrastruktura

PKP Cargo International zadowolone z ETCS na czeskich torach

PKP Cargo 16 stycznia 2025

„Husarze” PKP Intercity wciąż bez ETCS

Tabor i technika

„Husarze” PKP Intercity wciąż bez ETCS

Roman Czubiński 10 stycznia 2025

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

Infrastruktura

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

dr hab. inż. Andrzej Kochan 02 grudnia 2024

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Infrastruktura

Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK

Kasper Fiszer 11 września 2024

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Tabor i technika

Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS

Daniel Siwak 09 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij