Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler będzie współpracował z Politechniką Poznańską

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Autor:

Stadler

Data publikacji:
15-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler będzie współpracował z Politechniką Poznańską
fot. StadlerBiuro Stadler Polska w Poznaniu
Politechnika Poznańska i firma Stadler podpisały dziś umowę partnerską zakładającą ścisłą współpracę w zakresie dydaktyki, badań naukowych oraz rozwoju specjalistycznej kadry inżynierskiej. Wspólne działania będą koncentrować się na wspieraniu specjalności pojazdy szynowe na drugim stopniu kierunku mechanika i budowa pojazdów, prowadzonego na Wydziale Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej.

Zakres współpracy obejmuje między innymi organizację praktyk zawodowych dla studentów i absolwentów, prowadzenie wykładów gościnnych przez ekspertów Stadlera, wspólne projekty badawcze, wsparcie przy realizacji prac dyplomowych oraz organizację wizyt technicznych w zakładach produkcyjnych firmy.

– Partnerstwo z firmą Stadler to dla naszej uczelni znaczące wzmocnienie współpracy z przemysłem, który odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu profilu nowoczesnej edukacji inżynierskiej. Wspólne działania umożliwią studentom bezpośredni kontakt z realiami zaawansowanej technologicznie produkcji oraz nowatorskimi rozwiązaniami w branży transportu szynowego. To partnerstwo wpisuje się w naszą strategię budowania trwałych relacji z liderami rynku oraz inwestowania w rozwój praktycznych umiejętności i innowacyjności – nie tylko studentów, ale i kadry naukowej. – podkreśla dr hab. inż. Agnieszka Misztal, prof. Politechniki Poznańskiej, Prorektor ds. studenckich i kształcenia.

Stadler projektuje nowoczesne pociągi regionalne i intercity, tramwaje, metro oraz lokomotywy – w tym pojazdy hybrydowe, bateryjne i wodorowe – łącząc wysoką efektywność energetyczną z troską o środowisko. Firma bazuje na zaawansowanej inżynierii, opartej na własnych biurach projektowych i centrach rozwojowych zlokalizowanych w Europie, między innymi w Polsce.

– Bardzo się cieszymy, że rozpoczynamy współpracę z Politechniką Poznańską w zakresie kształcenia kadr inżynieryjnych. W maju tego roku otworzyliśmy w Poznaniu nasze nowe biuro inżynieryjne, w którym tworzymy nowe miejsca pracy. Dzisiejsze porozumienie to kolejny krok w budowaniu struktur inżynieryjnych Stadlera w Polsce, a partnerstwo z renomowaną uczelnią techniczną, jaką jest Politechnika Poznańska, daje nam szansę na pozyskanie młodych adeptów inżynierii, którzy będą mogli rozwijać swoje umiejętności współpracując przy innowacyjnych międzynarodowych projektach realizowanych przez Stadlera w Polsce – mówi Radosław Banach, prezes zarządu Stadler Polska.

Stadler jest obecny w Polsce od 2006 i zatrudnia około 1800 pracowników – ponad 1300 w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach, 250 w zakładzie Stadler Środa w Środzie Wielkopolskiej, ponad 100 w zakładzie Stadler Converter w Białymstoku, a także zespoły serwisowe w Warszawie, Łodzi i Sochaczewie. Zespoły inżynierów Stadler Polska działają w trzech lokalizacjach – w Poznaniu, Siedlcach i Warszawie. Zajmują się zarówno projektowaniem rozwiązań software’owych, jak i tworzeniem kompleksowych koncepcji pojazdów – pociągów i tramwajów dla klientów Stadler Polska oraz realizacją zleceń w ramach całej Grupy Stadler. Współpraca na poziomie międzynarodowym daje inżynierom możliwość zdobywania cennego doświadczenia oraz rozwijania umiejętności i know-how w dziedzinie projektowania innowacyjnych pojazdów szynowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 26 czerwca 2025

Dwusystemowe składy Stadlera z nowymi napędami z Polski

Tabor i technika

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Biznes

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2025

Zobacz również:

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Pasażer

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Deutsche Bahn 10 lipca 2025

Tramwaj jako owad? Studencki konkurs na projekt nowoczesnego pojazdu

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 26 czerwca 2025

Dwusystemowe składy Stadlera z nowymi napędami z Polski

Tabor i technika

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Biznes

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2025

Zobacz również:

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Pasażer

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Deutsche Bahn 10 lipca 2025

Tramwaj jako owad? Studencki konkurs na projekt nowoczesnego pojazdu

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5