NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Nie będzie specjalnych pociągów musicRegio na Pol’And’Rock (ex. Przystanek Woodstock)

| Kasper Fiszer 31.05.2019 1992

Nie będzie specjalnych pociągów musicRegio na Pol’And’Rock (ex. Przystanek Woodstock)
Pociąg specjalny na Woodstock w 2009 r.fot. Kala Nag, lic. CC BY-SA 3.0, kadrowanie kf
W tym roku Przewozy Regionalne nie planują uruchamiać całego szeregu pociągów specjalnych dla uczestników festiwalu Pol'And'Rock, jednego z największych wydarzeń muzycznych w Europie Środkowej. Przewoźnik zwiększy jedynie ofertę na trasach z Kostrzyna do stolic Lubuskiego i województw ościennych. Obecnie spółka nie dysponuje bowiem tak dużym potencjałem taborowym, by zaproponować ofertę podobną do tej przygotowywanej w latach ubiegłych.
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały na łamach Portalu Pasażera rozkład jazdy pociągów na okres od 9 czerwca do końca sierpnia. W grafiku połączeń, inaczej niż w latach ubiegłych, nie pojawiły się pociągi kategorii musicRegio pozwalające dostać się na doroczny festiwal muzyczny w Kostrzynie nad Odrą ze wszystkich regionów Polski oraz wrócić do domów po zakończeniu koncertów. Sierpniowe wydarzenie nosi obecnie nazwę Pol'And'Rock, ale kojarzone jest głównie jako Przystanek Woodstock. Jego organizatorem jest fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Ograniczenie kosztów działalności PR kosztem rezerwy taborowej

Wiemy już, że pociągi te nie zostaną zamówione przez przewoźnika w późniejszym terminie. – Tym razem nie uruchamiamy połączeń na festiwal w zakresie, jaki znamy z ubiegłego roku – potwierdził Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. Tłumaczy on, że w ostatnich latach spółka ograniczała koszty swojej działalności, a jednym z elementów przekształceń było dostosowanie ilostanu eksploatowanego taboru do skali zamówień marszałków województw. PR nie mają więc już nadwyżki, która pozwoliłaby na realizację tak wielu połączeń, jak miało to miejsce dotychczas.

– Tym niemniej ze swojej strony deklarujemy wzmocnienie naszej oferty przewozowej w relacjach z Kostrzyna do Szczecina, Wrocławia, Poznania, Zielonej Góry i Gorzowa Wielkopolskiego – zapowiada nasz rozmówca. W jego opinii takie rozwiązanie ułatwi uczestnikom imprezy dotarcie do dużych ośrodków, z których odjeżdża wiele pociągów regularnego kursowania. Nie znamy na razie szczegółowego planu wzmocnień, jakie planuje wprowadzić przewoźnik działający obecnie pod marką Polregio.

Szereg pociągów o ciekawych nazwach

Specjalne kursy w relacjach m.in. do Warszawy, Łodzi czy Krakowa uruchamiane były dotychczas rokrocznie. Od początku swojego istnienia przewoźnikiem były PKP PR, a następnie PR. Spółka stosowała specjalną, wyższą taryfę biletową, a kursy cieszyły się bardzo dużą popularnością, co pozwala przypuszczać, że wpływy ze sprzedaży biletów przekładały się na zbilansowanie się oferty.

W zeszłym roku Przewozy Regionalne obsłużyły 26 pociągów dowożących na festiwal. Składy rozpoczynały bieg w Łukowie, Białymstoku, Kielcach, Olsztynie, Gdyni, Toruniu, Rzeszowie, Bielsku-Białej i Katowicach. Podobnie wyglądała oferta połączeń powrotnych. Wyróżnikiem „pociągów woodstockowych” przez lata były ciekawe nazwy handlowe, m.in. „Ostatnia Paróweczka”, „Stalowy Pęcherz” czy „Cień Wielkiej Góry”.

O tym jak wyglądała bogata oferta przewozowa na Przystanek Woodstock w 2018 roku przeczytasz tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5