Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podlaskie: Trwają prace planistyczne nad bocznicą do wywozu kruszyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podlaskie: Trwają prace planistyczne nad bocznicą do wywozu kruszyw
fot. jarZdjęcie ilustracyjne
Gmina Suwałki pracuje nad korektą dokumentacji planistycznej, w której znajduje się nowy przebieg planowanego kolejowego ciągu komunikacyjnego do wywozu kruszywa. Jest to niezbędne, aby inwestor mógł podjąć dalsze kroki, konieczne przed rozpoczęciem budowy 10-kilometrowej bocznicy.

Blisko półtora roku temu poinformowaliśmy na naszym portalu o planach budowy bocznicy kolejowej, łączącej linię nr 39 Suwałki – Olecko z kopalniami żwiru, położonymi na zachód od Suwałk. Przypomnijmy, że nowa trasa została wytyczona częściowo po gruntach prywatnych i samorządowych. Problemem okazał się jej przebieg w pobliżu zabudowy miejscowości: Zielone, Zielone Kamedulskie, Zielone Królewskie oraz Wychodnia. Mieszkańcy obawiali się, że ruch pociągów będzie powodował nadmierny hałas i zapylenie, co pogorszy ich warunki życia. Wskazywano również na utrudnienia w dojeździe do pól po wykonaniu inwestycji liniowej. Dlatego rozpoczęli protesty przeciwko planowanemu przedsięwzięciu.

Informowaliśmy również, że realizacją ciągu komunikacyjnego do wywozu kruszywa ma zająć się firma, która wydobywa urobek w Osowie. Dodatkowo zainteresowane budową „drogi żelaznej” były jeszcze dwa inne podmioty.

Trwają prace planistyczne

Jak wynika z rozmowy „Rynku Kolejowego” z Katarzyną Jabłońską, Kierownikiem Referatu ds. Planowania Przestrzennego w Urzędzie Gminy Suwałki, udało się wypracować optymalny, nie powodujący konfliktów społecznych, przebieg kolejowego ciągu komunikacyjnego do wywozu kruszywa. Różni się od wcześniej zaproponowanego w obowiązującym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Suwałki. Jednak zmiany w lokalizacji trasy wymagają aktualizacji wymienionego dokumentu, nad czym obecnie prowadzone są prace. Jest to niezbędne, aby można było rozpocząć zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Po zakończeniu prac planistycznych będzie można przejść do kolejnych etapów realizacji inwestycji, w szczególności inwestor będzie mógł wystąpić o decyzję określającą środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia.

Bez terminu zakończenia prac planistycznych

Nasza rozmówczyni nie była w stanie powiedzieć, kiedy możliwe jest zakończenie trwających procedur zmian w prawie lokalnym. O ostatecznym kształcie dokumentów planistycznych zadecyduje Rada Gminy Suwałki. Informacji o inwestycji nie udało się „Rynkowi Kolejowemu” uzyskać od firmy, która wskazywana była jako potencjalny inwestor.

O planach budowy innej bocznicy kolejowej, łączącej fabrykę mebli zlokalizowaną z Specjalnej Strefie Ekonomicznej Suwałki ze stacją Las Suwalski można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Infrastruktura

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Roman Czubiński 29 marca 2023

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Infrastruktura

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Roman Czubiński 29 marca 2023

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5