NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Podlaskie: Trwają prace planistyczne nad bocznicą do wywozu kruszyw

| jar, Rynek Kolejowy 09.01.2018 4

Podlaskie: Trwają prace planistyczne nad bocznicą do wywozu kruszyw
Zdjęcie ilustracyjnefot. jar
Gmina Suwałki pracuje nad korektą dokumentacji planistycznej, w której znajduje się nowy przebieg planowanego kolejowego ciągu komunikacyjnego do wywozu kruszywa. Jest to niezbędne, aby inwestor mógł podjąć dalsze kroki, konieczne przed rozpoczęciem budowy 10-kilometrowej bocznicy.
Blisko półtora roku temu poinformowaliśmy na naszym portalu o planach budowy bocznicy kolejowej, łączącej linię nr 39 Suwałki – Olecko z kopalniami żwiru, położonymi na zachód od Suwałk. Przypomnijmy, że nowa trasa została wytyczona częściowo po gruntach prywatnych i samorządowych. Problemem okazał się jej przebieg w pobliżu zabudowy miejscowości: Zielone, Zielone Kamedulskie, Zielone Królewskie oraz Wychodnia. Mieszkańcy obawiali się, że ruch pociągów będzie powodował nadmierny hałas i zapylenie, co pogorszy ich warunki życia. Wskazywano również na utrudnienia w dojeździe do pól po wykonaniu inwestycji liniowej. Dlatego rozpoczęli protesty przeciwko planowanemu przedsięwzięciu.

Informowaliśmy również, że realizacją ciągu komunikacyjnego do wywozu kruszywa ma zająć się firma, która wydobywa urobek w Osowie. Dodatkowo zainteresowane budową „drogi żelaznej” były jeszcze dwa inne podmioty.

Trwają prace planistyczne

Jak wynika z rozmowy „Rynku Kolejowego” z Katarzyną Jabłońską, Kierownikiem Referatu ds. Planowania Przestrzennego w Urzędzie Gminy Suwałki, udało się wypracować optymalny, nie powodujący konfliktów społecznych, przebieg kolejowego ciągu komunikacyjnego do wywozu kruszywa. Różni się od wcześniej zaproponowanego w obowiązującym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Suwałki. Jednak zmiany w lokalizacji trasy wymagają aktualizacji wymienionego dokumentu, nad czym obecnie prowadzone są prace. Jest to niezbędne, aby można było rozpocząć zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Po zakończeniu prac planistycznych będzie można przejść do kolejnych etapów realizacji inwestycji, w szczególności inwestor będzie mógł wystąpić o decyzję określającą środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia.

Bez terminu zakończenia prac planistycznych

Nasza rozmówczyni nie była w stanie powiedzieć, kiedy możliwe jest zakończenie trwających procedur zmian w prawie lokalnym. O ostatecznym kształcie dokumentów planistycznych zadecyduje Rada Gminy Suwałki. Informacji o inwestycji nie udało się „Rynkowi Kolejowemu” uzyskać od firmy, która wskazywana była jako potencjalny inwestor.

O planach budowy innej bocznicy kolejowej, łączącej fabrykę mebli zlokalizowaną z Specjalnej Strefie Ekonomicznej Suwałki ze stacją Las Suwalski można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5