Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowa bocznica wojskowa przy linii 12
fot. Roman CzubińskiLinia kolejowa 12
Dla potrzeb Wojska Polskiego w Puszczy Mariańskiej powstała nowa bocznica kolejowa. Aby połączyć ją ze stacją, PKP PLK wyremontowały część torów stacyjnych i kawałek nieużywanego drugiego toru linii 12. Przywrócenie dwutorowości na całej długości i modernizacja linii dojdzie do skutku, jeśli Polska otrzyma na ten cel fundusze z Unii Europejskiej.

Linia 12, na większości przebiegu nieczynna w ruchu pasażerskim od 2001 r., pozostaje ważnym ciągiem towarowym. W ubiegłym roku grono zlokalizowanych przy niej klientów kolei powiększyło się o skład 2. Regionalnej Bazy Materiałowej Wojska Polskiego. Do obiektu doprowadzono nową bocznicę. Ponieważ odgałęzia się ona nie ze stacji, lecz bezpośrednio ze szlaku, połączenie jej z siecią kolejową wymagało także remontu krótkiego fragmentu drugiego toru, wyłączonego z użytkowania niedługo po zawieszeniu pociągów pasażerskich.

– Zarządca infrastruktury kolejowej do września 2022 roku wyremontował nieczynny tor w obrębie stacji Puszcza Mariańska. Zakres prac obejmował m. in. wymianę podkładów, wymianę podrozjezdnic rozjazdu nr 31 na stacji Puszcza Mariańska, wymianę i oczyszczenie tłucznia oraz podbicie toru – wylicza Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Wyremontowany tor zapewnia przejazd pociągów do bocznicy. Jak zaznacza, sama budowa bocznic dla potrzeb jednostek wojskowych nie jest zadaniem PKP PLK – decyzje w tej sprawie podejmują siły zbrojne.

Jakie są dalsze plany zarządcy infrastruktury wobec trasy Skierniewice – Łuków? – PKP PLK SA planują modernizację linii 12 w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2021 – 2027. Realizacja prac zależy od pozyskania środków finansowych – zastrzega nasz rozmówca. – Modernizacja zakłada odbudowę toru nr 2, aktualnie nieczynnego z powodu osuwiska. Ponadto zakładana jest budowa nowego mostu przez Wisłę w Górze Kalwarii, co pozwoli na prowadzenie ruchu dwutorowo na całej modernizowanej linii od Skierniewic do Łukowa – informuje Jakubowski (jednotorowa przeprawa od czasu otwarcia linii była wąskim gardłem).

Zakres modernizacji ma objąć też odbudowę przyległych stacji oraz przebudowę układu torowego i urządzeń sterowania ruchem. Przy okazji wjazd na bocznicę zostanie włączony bezpośrednio w stację Puszcza Mariańska.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

TOR Konferencje 10 lipca 2019

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

Fotorelacje

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

jar, Rynek Kolejowy 11 marca 2019

Kolejni poszkodowani przez rozbiórkę bocznicy kolejowej w Gdańsku

Infrastruktura

Zobacz również:

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

TOR Konferencje 10 lipca 2019

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

Fotorelacje

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

jar, Rynek Kolejowy 11 marca 2019

Kolejni poszkodowani przez rozbiórkę bocznicy kolejowej w Gdańsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5