NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Podkarpackie: PKP Intercity zniknęło z Tarnobrzega. „Koniec objazdów”

| Kasper Fiszer 16.06.2021 5,9k

Podkarpackie: PKP Intercity zniknęło z Tarnobrzega. „Koniec objazdów”
Dworzec kolejowy w Tarnobrzegufot. Regan1973, lic. CC BY-SA 3.0
Od kilku dni pociągiem dalekobieżnym nie dojedziemy już do Tarnobrzega. PKP Intercity tłumaczy, że zatrzymywało tam swoje składy jedynie czasow – w związku z pracami infrastrukturalnymi na innej trasie. Z prawie 50-tysięcznego miasta bez przesiadki dostać się można obecnie jedynie do Lublina, Stalowej Woli czy Rzeszowa.
Wraz z czerwcową korektą rozkładu jazdy pociągi PKP Intercity po raz pierwszy w historii dotarły do podlaskiej Hajnówki. Zmiany w siatce połączeń oznaczały jednak nie tylko przywrócenie kursów dalekobieżnych do miejscowości, do której od lat można było dojechać wyłącznie pociągami osobowymi, ale także rezygnację z obsługi innych stacji. Od 13 czerwca z PKP Intercity nie dojedziemy już do podkarpackiego Tarnobrzega.

W stałej siatce połączeń Tarnobrzega nie ma

– Pociągi IC „Hetman”, TLK „Górski” i TLK „Roztocze” wróciły na trasę założoną w rocznym rozkładzie jazdy – mówi Anna Zakrzewska z PKP Intercity. Dodaje, że wcześniej kursy realizowane były trasą prowadzącą przez Tarnobrzeg ze względu na prace infrastrukturalne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe na linii nt 68 Lublin Główny – Przeworsk biegnącej przez Kraśnik i Stalową Wolę-Rozwadów oraz Nową Sarzynę. Obecny układ bez obsługi Tarnobrzega ma być więc zachowany.

Nasza rozmówczyni zwraca przy tym uwagę, że pewne utrudnienia w prowadzeniu ruchu pociągów mają obecnie miejsce na trasie wykorzystywanej dotychczas jako objazdowej. – Na linii nr 71 przez Tarnobrzeg wciąż trwają prace inwestycyjne związane z jej elektryfikacją – stwierdza. Przewoźnik nie podał daty ewentualnego powrotu swoich połączeń do tego miasta.

Trudniej m.in. do Warszawy i Poznania

Niespełna 50-tysięczny Tarnobrzeg stracił więc możliwość bezpośredniego dojazdu pociągiem m.in. do Warszawy, Poznania i Szczecina (TLK „Górski”), Krakowa, Katowic, Opola i Wrocławia (IC „Hetman”), a także do czeskiego Bohumina (TLK „Roztocze”). Pociągi Regio zapewniają połączenia z Rzeszowem, Stalową Wolą i Lublinem. Również podróżujący w tych kierunkach mogą jednak odczuć pogorszenie oferty, bo dotychczas kursy dalekobieżne uzupełniały rozkład jazdy kursów regionalnych, dzięki czemu sumaryczna częstotliwość obsługi była istotnie większa.

Należy dodać, że do większości miast, do których nie dojedziemy już z Tarnobrzega bezpośrednim pociągiem, nie dostaniemy się także autobusem dalekobieżnym. Miejscowy PKS wciąż nie odtworzył w pełni swojej siatki połączeń sprzed pandemii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5