NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

TLK Biebrza i TLK Żubr w Hajnówce. Sprawdzamy standard połączenia

| Michał Szymajda 14.06.2021 6,3k

TLK Biebrza i TLK Żubr w Hajnówce. Sprawdzamy standard połączenia
Gama z TLK Biebrza w HajnówceFot. PKP Intercity
13 czerwca dalekobieżne pociągi pasażerskie spółki PKP Intercity dotarły do Hajnówki. TLK Biebrza dotarł do podlaskiej stacji jako pierwszy.
Powrót pociągów dalekobieżnych na południowe Podlasie po 7 latach to element strategii spółki, która zakłada zwiększenie relacji pociągów dotowanej przez państwo kategorii TLK i IC.

– Wydłużyliśmy trasę pociągu TLK Biebrza, który jedzie teraz w relacji Gdynia – Warszawa przez Olsztyn, Białystok, Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę, Siemiatycze, Sarnaki, Niemojki i Mordy. Tę samą trasę przez południowe Podlasie pokonywać będzie nowe połączenie TLK Żubr relacji Białystok – Warszawa – napisało w komunikacie PKP Intercity.

Przy zbudowanym przez PKP PLK nowym peronie w Hajnówce pociąg z Warszawy zatrzymał się o 12. Z tej okazji na peronie urządzono spore wydarzenie z udziałem członków zarządu PKP Intercity, posłów i lokalnych samorządowców. Nie zabrakło nawet wiceministra edukacji Dariusza Piontkowskiego.

Pociąg TLK Biebrza odcinek od Warszawy Wschodniej do Hajnówki pokonuje w 3 godziny i 19 minut, kursuje więc w czasie podobnym jak pociągi osobowe na tej trasie (potrzebna jest jednak przesiadka), a do Czeremchy jedzie nawet dłużej niż bezpośredni pociąg Kolei Mazowieckich. Co więcej – TLK Biebrza nie zaczyna biegu w Warszawie Zachodniej, nie zatrzymuje się też w Warszawie Centralnej, co negatywnie wpływa na atrakcyjność pociągu na Podlasie. Ofertę ratować mają tanie bilety i oferta promocyjna. W składzie jest też wagon z miejscami na rowery, ale może ich zabrać jedynie sześć.

– Dzięki ofercie Bilet Taniomiastowy ceny przejazdów na nowych trasach na  południowe Podlasie będą zaczynać się w przedziale 19-28 zł. Razem z Lokalną Organizacją Turystyczną "Region Puszczy Białowieskiej", w ramach podpisanego porozumienia, zaproponujemy program lojalnościowy, który przewiduje dla podróżujących pociągami TLK Biebrza oraz TLK Żubr szereg świadczeń od partnerów LOT "Region Puszczy Białowieskiej" – poinformowała spółka.

TLK Biebrza kursuje w relacji z Warszawy do Gdyni przez Hajnówkę i Białystok. Czas przejazdy do Białegostoku jest jednak ekstremalnie długi, nie zachwyca także czas przejazdy między Białymstokiem a Gdynią. Pociąg jest zestawiony z pięciu wagonów prowadzonych przez spalinową lokomotywę SU160 Gama. W razie awarii spalinowozu lub kolizji na szlaku, PKP Intercity niemal nie posiada obecnie dla nich rezerwy. Już drugiego dnia kursowania pociąg był w drodze do Hajnówki opóźniony o 15 minut.

Z Warszawy do Białegostoku przez Hajnówkę dociera także nowy wieczorny TLK Żubr. Ten również może zabrać na pokład 6 rowerów. Ma tę zaletę, że kursuje z Warszawy Zachodniej przez centrum stolicy. Jedzie też nieco szybciej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5