W grudniu tego roku wreszcie wznowiony ma zostać ruch pociągów pomiędzy stacjami Łowicz-Przedmieście i Łowicz Główny. Zniknie więc konieczność przesiadki do autobusu zastępczego. Choć termin otwarcia łowickiej łącznicy jest mocno opóźniony względem pierwotnych założeń, należy podkreślić, że jeszcze kilka miesięcy temu zarządca infrastruktury zaznaczał, że może to nastąpić dopiero w 2022 r.
Niedawno PKP PLK poinformowały o
zwiększeniu opóźnienia robót na stacji Kutno modernizowanej w ramach przebudowy magistrali E20 pomiędzy Poznaniem a Warszawą. Opóźnione są także roboty na odcinku, który ma być sterowany z lokalnego centrum sterowania (LCS) Łowicz. Także tam finalizację kontraktu pierwotnie przewidziano na 2020 r., tymczasem do wykonania wciąż pozostało wiele.
Modernizacja mocno po czasie, ale opóźnienie nie rośnie Inaczej niż w Kutnie, w Łowiczu uda się dotrzymać anonsowanego wiosną terminu zakończenia przebudowy kolejnego peronu (oznaczonego nr 2) – ma on zostać otwarty jeszcze w 2021 r. – Podobnie jak na zmodernizowanym wcześniej peronie, z którego korzystają już pasażerowie, przygotowano m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Częściowo czynne jest prowadzące na perony przejście podziemne, które zastąpiło kładkę wychodzącą z pierwszego piętra budynku dworcowego. Obecnie w tunelu toczą się prace końcowe.
Bardzo ważną dla pasażerów informacją jest zaplanowane na grudzień wznowienie ruchu na odcinku Łowicz-Przedmieście – Łowicz Główny, który z uwagi na modernizację przez wiele miesięcy był wstrzymany. Pociągi ŁKA z Łodzi kończą bieg na wcześniejszych stacjach (w zależności od aktualnej organizacji ruchu w Domaniewicach bądź w Łowiczu-Przedmieściu), skąd w dalszą drogę można udać się autobusem zastępczym.
Jeszcze w lipcu PKP PLK sugerowały, że wznowienie ruchu na łowickiej łącznicy może nastąpić dopiero w 2022 r.. Prace uległy więc pewnej intensyfikacji.
Zakończenie wszystkich prac ma nastąpić za około rok Powstające LCS Łowicz ma obsługiwać ruch na E20 pomiędzy Sochaczewem a Żychlinem. Na szlakach Bednary – Łowicz Gł., Łowicz Gł. – Jackowice i Jackowice – Żychlin pociągi korzystają aktualnie z dwóch nowych torów. Zakończenie robót na ostatnim torze szlakowym pomiędzy Sochaczewem a Bednarami ma nastąpić według aktualnych założeń na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Skąd duże przesunięcie terminu oddania trasy do użytku względem pierwotnie założonego terminarza? – Przy realizacji inwestycji konieczne było usunięcie niezinwentaryzowanych wcześniej kolizji – tłumaczy Radosław Śledziński.
Podobnie jak w poprzednich miesiącach, przywołuje on także rozszerzenie zakresu robót o dodatkowe wzmocnienia gruntu. – Zakończenie robót na całym odcinku Sochaczew – Żychlin planowane jest w drugiej połowie 2022 r. – stwierdza.