Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociąg Warszawa – Wilno. Jeden bilet, dogodna przesiadka w Kownie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociąg Warszawa – Wilno. Jeden bilet, dogodna przesiadka w Kownie
fot. M. SzymajdaPiętrowy pociąg Skody na stacji Wilno
Na uruchomienie pociągów w relacji Warszawa – Wilno na razie nie ma co liczyć. Plany uruchomienia połączenia w drugiej połowie 2021 roku trzeba przełożyć, ale wiemy nieco więcej na temat tego, jak takie połączenie będzie wyglądać.

Początkowo uruchomienie kolejowego połączenia Warszawa – Wilno zapowiadano na połowę roku 2021. Wiadomo, że plany te zostały pokrzyżowane.

Drużyny LTG Link i PKP Intercity współpracują, aby jak najszybciej uruchomić pociąg, który połączy Wilno z Warszawą. W ubiegłym roku podpisano przez kierownictwo obu spółek list intencyjny w tej sprawie. Start połączenia był zaplanowany na koniec 2021 roku, jednak koronawirus trochę pokrzyżował nasze plany, dodatkowo drużyny obu przewoźników nadal poszukują najbardziej optymalnego wariantu taboru, aby połączenie było jak najbardziej wygodne dla pasażerów. Te czynniki skorygują zaplanowany termin startu połączenia – powiedział Andrius Jovaiša, kierownik projektu ds. współpracy z Polską z ramienia Kolei Litewskich. W podobnym tonie wypowiadała się w styczniu bieżącego roku także przedstawicielka PKP Intercity.

Andrius Jovaiša przyznaje, że połączenie będzie realizowane z dogodną przesiadką „door to door” w Kownie. – Jeśli chodzi o różnicę rozstawu szyn, to znaleziono najwygodniejsze rozwiązanie – jeden wspólny bilet na całą podróż z Wilna do Warszawy i z powrotem oraz jedyną przesiadkę – w Kownie – powiedział.

LG planują międzynarodowy pociąg do Rygi

Przedstawicel LG przyznał, że rozpoczęły się także prace nad uruchomieniem pociągu relacji Wilno – Ryga. Ma ono być „w początkowej fazie negocjacji”. Przypomnijmy, że jedynym połączeniem pasażerskim łączącym Litwę z Łotwą był weekendowy pociąg z Wilna do Daugavpils (Dyneburg), które, z uwagi na epidemię, przestano uruchamiać w marcu. Jest pewne, że kolejowe połączenie obu stolic także przebiegałoby przez Dyneburg. Tak do Rygi jeździł raz w tygodniu uruchamiany przez Koleje Ukraińskie pociąg „Czterech Stolic”, który również zakończył kursowanie wraz z początkiem epidemii koronawirusa.

Rozwój połączeń nad Bałtyk i obchody Europejskiego Roku Kolei na Litwie

Co ciekawe, Litwa chce doprowadzić kolej do Połągi, turystycznej miejscowości nad Bałtykiem, zlokalizowanej 20 kilometrów na północ od Kłajpedy.

– Wspieranie kolei i zwiększanie sieci połączeń jest ważną częścią wizji Europejskiego Zielonego Ładu, która jest aktualna i dla LTG Link. Dlatego są rozważane różne możliwości nowych połączeń kolejowych, w tym i do Połągi. Chcemy udostępnić pasażerom możliwość dotarcia nad morze w jak najbardziej przyjazny dla otoczenia i zrównoważony sposób. Obecnie takie połączenie jest na bardzo początkowym etapie – więcej szczegółów będziemy wiedzieli tylko po przeprowadzeniu studiów wykonalności – dodał przedstawiciel LG.

We wrześniu na Litwę dotrze Connecting Europe Express (CEE) – Pociąg organizowany przez Komisję Europejską w ramach Europejskiego Roku Kolei. 22 września dotrze po linii normalnotorowej do Kowna, gdzie spotka się z drugim pociągiem – Connecting Europe Express Baltic, który przyjedzie z Wilna po linii szerokotorowej. Dzień przed tym, 21 września CEE Baltic wyruszy z Tallinna i odwiedzi Tartu, Rygę oraz jeszcze kilka miast po drodze i wieczorem dotrze do Wilna, a nad ranem wyruszy do Kowna.

– Spotkanie obu pociągów będzie symbolizować intencję i wolę krajów Bałtyckich jak najszybciej połączyć się z europejską siecią kolejową, również zademonstrować, że koleje krajów Bałtyckich mogą skoordynować połączenie kolejowe nawet i póki jeszcze nie jest zbudowana Rail Baltica – wyjaśnił Andrius Jovaiša.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Pociąg Warszawa – Wilno nie pojedzie w 2021 roku

Pasażer

Pociąg Warszawa – Wilno nie pojedzie w 2021 roku

Michał Szymajda 13 stycznia 2021

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Pociąg Warszawa – Wilno nie pojedzie w 2021 roku

Pasażer

Pociąg Warszawa – Wilno nie pojedzie w 2021 roku

Michał Szymajda 13 stycznia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5