NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ukraina – Estonia: „Pociąg czterech stolic” dotrze do Tallinna?

| Kasper Fiszer 28.11.2018 4k

Ukraina – Estonia: „Pociąg czterech stolic” dotrze do Tallinna?
„Pociąg czterech stolic” w Rydzefot. UZ
Koleje Ukraińskie poinformowały, że rozpoczynają rozmowy z Kolejami Estońskimi dotyczące możliwości wydłużenia trasy nowego pociągu Kijów – Ryga do Tallinna. Ukraiński przewoźnik określił też mianem sukcesu wyniki przewozowe osiągnięte po uruchomieniu pierwszych ośmiu par kursów „Pociągu czterech stolic”. 
We wrześniu uruchomiony został „Pociąg czterech stolic” z Kijowa do Rygi. Marketingowe określenie związane jest z przebiegiem trasy przez Mińsk i Wilno. Inicjatorem kursowania tego połączenia była strona ukraińska. Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) oznaczyły nowe pociągi numerami 31 (w kierunku Rygi) i 32 (w stronę Kijowa). Operator poinformował, że niebawem ukraiński skład mógłby dotrzeć do kolejnej europejskiej stolicy.

Pociąg dopiero uruchomiono, jest niemal rentowny

– Koleje Estońskie [Eesti Raudtee AS, EVR] wykazały zainteresowanie wydłużeniem „Pociągu czterech stolic” do Tallinna – czytamy w przesłanej do naszej redakcji informacji prasowej. Początkowy okres kursowania pary pociągów 31/32 określono w niej jako udany. Wstępne chęci uczestnictwa w przedsięwzięciu ze strony EVR mają być właśnie reakcją na dobre wyniki przewozowe.

Z pierwszych ośmiu kursów skorzystało łącznie ok. 2,1 tys. podróżnych (pociąg kursuje w określonych terminach). Tysiąc pasażerów skorzystało z połączenia w relacjach na Litwę (lub z Litwy), kolejne 950 rozpoczynało lub kończyło przejazd na terenie Łotwy. – Póki co rentowność połączenia jest bliska zera – informują służby prasowe UZ. Dodają przy tym, że kursy zainaugurowano już po sezonie wakacyjnym, a dane dotyczą początkowego okresu funkcjonowania. – Można więc nazwać uruchomienie tego pociągu sukcesem – konkludują Koleje Ukraińskie.

Kontrola graniczna odbywa się już w Kijowie

Negocjacje UZ z EVR mają rozpocząć się w grudniu tego roku. – Obecnie odbywają się wstępne konsultacje ze wszystkimi [obecnymi] uczestnikami przedsięwzięcia – wskazują UZ. Są nimi Koleje Białoruskie (Koleje Białoruskie, BCz), Koleje Litewskie (Lietuvos Geležinkeliai, LG) i Koleje Łotewskie (Latvijas dzelzceļš, LDz).

Najbliższe kursy „Pociągu czterech stolic” zaplanowano na 30 listopada i 6 grudnia (nie opublikowano jeszcze szczegółowego grafiku obowiązującego w ramach nowego rozkładu jazdy wchodzącego w życie 9 grudnia). Łączny czas przejazdu z Kijowa do Rygi to 18 godzin i 54 minuty. Podróżni spędzają jednak wewnątrz składu nieco więcej czasu, bo 25 minut przed planowaną godziną odjazdu z Kijowa wewnątrz wagonów odbywa się kontrola paszportowa i celna.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5