Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pociąg TLK do Ustki poczeka na wolny tor 83 minuty. Mijanka w Charnowie nie będzie działać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pociąg TLK do Ustki poczeka na wolny tor 83 minuty. Mijanka w Charnowie nie będzie działać
fot. M. SzymajdaMijanka w Charnowie w grudniu 2019.
83 minuty będzie oczekiwał na zwolnienie toru między Słupskiem a Ustką sezonowy pociąg TLK Korsarz, który w pierwszy kurs pojedzie 26 czerwca. To prawdopodobnie rekord na polskiej sieci kolejowej. Wszystko z powodu niezakończonych prac przy mijance w Charnowie Słupskim.

Kolejny już rok toczą się prace przy linii 405 na dwóch odcinkach: od Ustki do Słupska i od Słupska do Szczecinka. Niemal wszystkie większe prace budowlane już się zakończyły, wyremontowano przystanki osobowe na trasie, działa większość urządzeń przejazdowych, dzięki czemu można podnieść w końcu prędkość pociągów. Niestety, wciąż w pełni nie działa ta część kolejowej automatyki, która odpowiada za kierowanie pociągów na boczne tory kilku odbudowanych i zmodernizowanych stacji. A linia na całym 122 kilometrowym odcinku jest jednotorowa.

83 minuty odpoczynku dla TLK Korsarz

Plan był taki, by mijanki uruchomić „od początku wakacji”, kiedy znacznie rośnie liczba pociągów ze Słupska do Ustki. – Przygotowywane dodatkowe tory w Kawczem, Kępicach, Słonowicach i Charnowie Słupskim umożliwią mijanie się pociągów i zwiększenie przepustowości linii. Oddanie mijanek do eksploatacji zaplanowano do końca czerwca. Wprowadzenie ich do eksploatacji zapewni możliwość sprawniejszej obsługi pociągów – informował przedstawiciel PKP PLK, Przemysław Zieliński 18 czerwca.

Zmian jednak nie widać w odniesieniu do wakacyjnego rozkładu jazdy. Skrajnym tego przypadkiem jest pociąg TLK Korsarz kursujący z Krakowa do Ustki. Po całonocnej jeździe z Krakowa w Słupsku zatrzyma się on o 7:53 i postoi na stacji, w oczekiwaniu na możliwość dojazdu do Ustki, do godziny... 9:16. To dokładnie 83 minuty.

– Chcemy doprecyzować, iż uruchomienie mijanki w Charnowie Słupskim (na 17 kilometrowym odcinku linii Słupsk – Ustka - dop. red.) planowane jest jeszcze podczas wakacji. Od tego momentu, w szczególnych przypadkach, będzie można uprawnić przejazd pociągów na tej trasie. Niemniej jednak utrzymany zostanie rozkład jazdy pociągów obowiązujący od dnia 14 czerwca – doprecyzował Przemysław Zieliński.

Aż 15 par pociągów ze Słupska do Ustki

Pocieszające jest jednak to, że w tegorocznym rozkładzie jazdy na linii Słupsk – Ustka zaplanowano do kursowania aż 15 par pociągów (pomimo tego, że w tym roku nie pojedzie Pociąg Słoneczny), w tym cztery pary pociągów TLK z Poznania, Katowic, Krakowa i jeden łącznikowy ze Słupska do Ustki. Tym z pasażerów, którym znudzi się oczekiwanie na odjazd Korsarza, pozostanie przesiadka do pociągu regionalnego, odjeżdżającego ze Słupska o 8:23.

Jakie prace jeszcze przed nami?


Rzecznik Polskich Liniach Kolejowych poinformował nas też o obecnie prowadzonych pracach na linii 405.

- Nowa wiata powstaje Ustce na peronie nr 1, a w czerwcu rozpocznie się budowa windy na wiadukt, która poprawi obsługę podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dzięki nowej nawierzchni, sygnalizatorom, rogatkom i oświetleniu na przejazdach kolejowo-drogowych kierowcy przejeżdżają przez tory płynniej i bezpieczniej – napisał Przemysław Zieliński.

W ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 405 między Miastkiem a Słupskiem i Ustką PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały 70 km linii oraz 19 stacji i przystanków, gdzie znacznie poprawił się komfort obsługi pasażerów kolei. Dostęp do kolei poprawił się dzięki oddaniu do użytku dwóch nowych przystanków – Słupsk Północny oraz Ustka Uroczysko – z których podróżni korzystają od grudnia 2019 r.

Przebudowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych i wyremontowano 48 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mosty i 8 wiaduktów. Po zakończeniu wszystkich prac w ramach inwestycji pociągi pojadą z prędkością do 100 km/h, co skróci czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem o około 12 minut.. W takiej relacji nie kursują jednak obecnie żadne pociągi.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5