Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po kontroli UTK ma wzrosnąć punktualność pociągów na trasie Poznań – Wrocław

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Po kontroli UTK ma wzrosnąć punktualność pociągów na trasie Poznań – Wrocław
fot. PKP PLK
Usunięcie ograniczeń prędkości, poprawa przepustowości oraz zmiana rozkładu jazdy – to niektóre z działań wdrażanych przez zarządcę infrastruktury po interwencji prezesa UTK.

Trwa modernizacja linii kolejowej E59 między Poznaniem a Wrocławiem. W Lesznie pociągi mogą mijać się jedynie w towarowej części stacji, a na odcinku Leszno – Bojanowo ruch prowadzony jest jednotorowo. W związku z pracami torowymi w pierwszej połowie stycznia wprowadzono ograniczenia prędkości na torze obok miejsca robót. Ograniczenie to nie było uwzględnione podczas tworzenia rozkładu jazdy, co doprowadziło do regularnie powtarzających się opóźnień pociągów. O sprawie pisał szeroko "Rynek Kolejowy".

Prezes UTK cieszy się z szybkiej reakcji

Urząd Transportu Kolejowego informuje, że wystąpił do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe o pilne podjęcie działań w celu poprawy punktualności pociągów na tej trasie. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły UTK, że ograniczenia są wprowadzane jedynie tam, gdzie jest to konieczne i są na bieżąco usuwane. Od 31 stycznia 2018 r. ograniczenie pozostało już tylko na odcinkach o długości 3,9 km i ma potrwać do 9 lutego 2018 r. – Cieszę się, że nasza szybka reakcja zaowocowała zmianami organizacji ruchu – mówi prezes UTK, Ignacy Góra. – Współpraca między regulatorem a zarządcą infrastruktury zawsze powinna mieć na celu dobro klientów kolei – dodaje.

Jak informuje urząd, dzięki szybkiemu podjęciu działań utrudnienia dla pasażerów są już znacznie mniejsze niż w połowie stycznia. W większości przypadków opóźnienia nie przekraczają kilkunastu minut. Aby uniknąć kolejnych utrudnień i opóźnień, zarządca infrastruktury nie wyraził zgody na planowane wcześniej zamknięcie torów na stacji Rawicz w okresie od 5 lutego do 10 marca 2018 r. – informuje UTK.

Najtrudniejszy etap


Urząd przyznaje, że obecny etap robót na stacji Leszno jest najtrudniejszą i najbardziej niekorzystną pod względem organizacji ruchu częścią projektu. W obrębie stacji przeprowadzana jest korekta łuku, dlatego dla pociągów relacji Poznań – Wrocław dostępna jest tylko jedna krawędź peronowa. W kolejnych etapach udostępnione zostaną dwie krawędzie peronowe. Wtedy nie będzie dochodziło do sytuacji, w której pociągi muszą oczekiwać na wjazd na stację.

Od 11 marca 2018 r. zmieni się rozkład jazdy. Na modernizowanym odcinku zostanie zmniejszona liczba pociągów, co powinno ograniczyć opóźnienia wynikające z postojów przed wjazdem na odcinki jednotorowe. W celu odciążenia linii niektóre pociągi pojadą trasą okrężną przez Ostrów Wielkopolski i Jarocin.

Przez kolejne miesiące Urząd Transportu Kolejowego będzie weryfikował, czy działania podejmowane przez zarządcę infrastruktury przełożyły się na poprawę punktualności pociągów.

Bardzo bolesna dla pasażerów modernizacja magistrali E59 może się przeciągnąć. Jak ustalił "Rynek Kolejowy", wykonawca prac pomiędzy Bojanowem a Lesznem jest opóźniony o miesiąc w stosunku do pierwotnego planu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5