NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po kontroli UTK ma wzrosnąć punktualność pociągów na trasie Poznań – Wrocław

| inf. prasowa 09.02.2018 1,6k

Po kontroli UTK ma wzrosnąć punktualność pociągów na trasie Poznań – Wrocław
fot. PKP PLK
Usunięcie ograniczeń prędkości, poprawa przepustowości oraz zmiana rozkładu jazdy – to niektóre z działań wdrażanych przez zarządcę infrastruktury po interwencji prezesa UTK.
Trwa modernizacja linii kolejowej E59 między Poznaniem a Wrocławiem. W Lesznie pociągi mogą mijać się jedynie w towarowej części stacji, a na odcinku Leszno – Bojanowo ruch prowadzony jest jednotorowo. W związku z pracami torowymi w pierwszej połowie stycznia wprowadzono ograniczenia prędkości na torze obok miejsca robót. Ograniczenie to nie było uwzględnione podczas tworzenia rozkładu jazdy, co doprowadziło do regularnie powtarzających się opóźnień pociągów. O sprawie pisał szeroko "Rynek Kolejowy".

Prezes UTK cieszy się z szybkiej reakcji

Urząd Transportu Kolejowego informuje, że wystąpił do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe o pilne podjęcie działań w celu poprawy punktualności pociągów na tej trasie. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły UTK, że ograniczenia są wprowadzane jedynie tam, gdzie jest to konieczne i są na bieżąco usuwane. Od 31 stycznia 2018 r. ograniczenie pozostało już tylko na odcinkach o długości 3,9 km i ma potrwać do 9 lutego 2018 r. – Cieszę się, że nasza szybka reakcja zaowocowała zmianami organizacji ruchu – mówi prezes UTK, Ignacy Góra. – Współpraca między regulatorem a zarządcą infrastruktury zawsze powinna mieć na celu dobro klientów kolei – dodaje.

Jak informuje urząd, dzięki szybkiemu podjęciu działań utrudnienia dla pasażerów są już znacznie mniejsze niż w połowie stycznia. W większości przypadków opóźnienia nie przekraczają kilkunastu minut. Aby uniknąć kolejnych utrudnień i opóźnień, zarządca infrastruktury nie wyraził zgody na planowane wcześniej zamknięcie torów na stacji Rawicz w okresie od 5 lutego do 10 marca 2018 r. – informuje UTK.

Najtrudniejszy etap


Urząd przyznaje, że obecny etap robót na stacji Leszno jest najtrudniejszą i najbardziej niekorzystną pod względem organizacji ruchu częścią projektu. W obrębie stacji przeprowadzana jest korekta łuku, dlatego dla pociągów relacji Poznań – Wrocław dostępna jest tylko jedna krawędź peronowa. W kolejnych etapach udostępnione zostaną dwie krawędzie peronowe. Wtedy nie będzie dochodziło do sytuacji, w której pociągi muszą oczekiwać na wjazd na stację.

Od 11 marca 2018 r. zmieni się rozkład jazdy. Na modernizowanym odcinku zostanie zmniejszona liczba pociągów, co powinno ograniczyć opóźnienia wynikające z postojów przed wjazdem na odcinki jednotorowe. W celu odciążenia linii niektóre pociągi pojadą trasą okrężną przez Ostrów Wielkopolski i Jarocin.

Przez kolejne miesiące Urząd Transportu Kolejowego będzie weryfikował, czy działania podejmowane przez zarządcę infrastruktury przełożyły się na poprawę punktualności pociągów.

Bardzo bolesna dla pasażerów modernizacja magistrali E59 może się przeciągnąć. Jak ustalił "Rynek Kolejowy", wykonawca prac pomiędzy Bojanowem a Lesznem jest opóźniony o miesiąc w stosunku do pierwotnego planu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Leszno (89)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Leszno (89)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5