NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Prace w okolicach Leszna demolują rozkład jazdy na magistrali Poznań – Wrocław

| Michał Szymajda 23.01.2018 168

Prace w okolicach Leszna demolują rozkład jazdy na magistrali Poznań – Wrocław
Stacja LesznoFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od kilkunastu dni czytelnicy „RK” alarmują nas o bardzo dużych opóźnieniach pociągów, jakie powstają na stacji Leszno i na szlakach dojazdowych do Leszna. Bywają dni, że pociągi nie odjeżdżają o czasie niemal w ogóle.
– Z powodu karygodnych błędów planowania modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Czempiń – Rawicz niemal wszystkie ranne i popołudniowe pociągi Rawicz – Leszno – Poznań są opóźnienie i te opóźnienia naprawdę nie są małe – pisze czytelnik i w mało dyplomatycznych słowach ocenia decyzję PKP PLK o pozostawieniu czynnej jednej krawędzi peronowej w Lesznie, a także decyzję dotyczącą utrzymania jednotorowego ruchu na tak długich odcinkach. W załączniku przesłał nam listę pociągów z 16 stycznia. Od godziny 10 do godziny 19 żaden z pociągów z Leszna nie odjechał o czasie, a kilka na stacji oczekiwało na odjazd nawet ponad godzinę. Zdarzył się dzień, w którym z Leszna o czasie odjechał wyłącznie jeden, poranny pociąg...

– Czy tak chcemy zachęcać podróżnych do jeżdżenia pociągami? Nawet ja, mając bardzo duży sentyment do podróżowania pociągiem, mam już tego dość. Ile razy można tłumaczyć swoje spóźnienie w pracy nieudolnością kolejarzy? – pyta zdenerwowany czytelnik, a wtóruje mu autor kolejnego maila w tej sprawie.

– PKP PLK „upchnęło" w Lesznie zbyt dużą liczbę pociągów. Wystarczy, że jeden pociąg złapie 10 minut opóźnienia i rozkład sypie się niczym domek z kart. Skargi pasażerów do PLK i przewoźników w niczym nie pomagają – pisze pan Maciej o problemie, o którym aż huczy na internetowych forach poświęconych kolei. W sprawie interweniował też już leszczyński urząd miasta.

Jeden czynny tor przyczyną największych problemów


W sprawie sytuacji, która ma miejsce w Lesznie, interweniowaliśmy w PKP PLK. Zarządca infrastruktury na nasze pytania odpowiedział 21 stycznia.

– Aktualnie prace inwestycyjne na linii 271 na wielkopolskim odcinku prowadzone są na trzech szlakach: Żmigród – Rawicz (granica z woj. dolnośląskim) ; Bojanowo – Leszno i Stare Bojanowo – Kościan. Ruch pociągów na tych szlakach w obu kierunkach odbywa się po jednym torze. W takiej sytuacji każda nawet niewielka zmiana może powodować opóźnienia pociągów w ruchu regionalnym i dalekobieżnym – czytamy w informacji przesłanej przez Zbigniewa Wolnego, rzecznika prasowego wielkopolskiego oddziału PKP PLK.

Spotkanie inwestora z wykonawcą

Jak pisze, inwestor spotkał się z wykonawcą inwestycji – firmą Astaldi – i wskazał konieczność zdecydowanego zintensyfikowania prac oraz zlikwidowania nieplanowanych ograniczeń prędkości. Równocześnie szczegółowo przeanalizowano układ i liczbę kursujących pociągów oraz możliwości sprawnego prowadzenia ruchu – tak, aby „maksymalnie ograniczyć opóźnienia pociągów oraz wyeliminować postoje składów przed stacjami”.

– Dodatkowo odbyły się spotkania w sprawie szybkiego i bieżącego informowania podróżnych o bieżącej sytuacji i dobrej współpracy przy wymianie informacji między przewoźnikami i zarządcą infrastruktury. Sprawdzone zostały urządzenia nagłaśniające i wygłaszanie komunikatów na stacjach i przystankach – napisał Zbigniew Wolny. Dodał, że w poprzednim tygodniu dodatkowe problemy sprawiło uszkodzenie kabla sterowania ruchem kolejowym między Rydzyną a Bojanowem z 15 na16 stycznia.

– Na zmiany wpływa również wprowadzone dodatkowo ograniczenie prędkości pociągów na odcinku Stare Bojanowo – Kościan obok prowadzonych robót. Nieplanowane ograniczenie związane jest z zabezpieczeniem czynnego toru obok prowadzonych prac. Wcześniej takie rozwiązanie nie zostało uwzględnione przez wykonawcę. Sukcesywnie jest skracany odcinek linii (wraz z uzupełnieniem materiału na przebudowywanym torze), na którym wprowadzono ograniczenie prędkości – czytamy w informacji na temat opóźnień, które wprawiają pasażerów we wściekłość.

"Dodatkowe" przyczyny opóźnień

Zdaniem PKP PLK na opóźnienia pociągów mają też wpływ zdarzenia losowe i usterki taboru, oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na przykład 16 stycznia podczas wyjazdu ze stacji Leszno awarii uległ skład Przewozów Regionalnych relacji Leszno – Rawicz. Ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na torze obok konieczne było wstrzymanie ruchu pociągów na około 80 minut. Spowodowało to zmiany w kursowaniu kolejnych pociągów przez kilka godzin.

W ostatnich dniach nieco udało się ograniczyć opóźnienia pociągów w Lesznie. Sytuacja nadal daleka jest jednak od normalności. Jeśli połączymy to z problemami, jakie PKP Intercity ma z punktualnym wyprawianiem składów ze Szczecina i Przemyśla, można być pewnym, że pasażerowie podróżujący między Poznaniem a Wrocławiem zaczną unikać pociągów jak ognia.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS