NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po co Koleje Dolnośląskie chcą jeździć do Zakopanego i Świnoujścia?

| Jakub Madrjas 06.09.2021 9k

Po co Koleje Dolnośląskie chcą jeździć do Zakopanego i Świnoujścia?
fot. Krzysztof Dobrzański
Koleje Dolnośląskie złożyły wnioski o uruchomienie komercyjnych połączeń na trasach Wrocław Główny – Świnoujście oraz Głogów – Wrocław – Zakopane. Przewoźnik wyjaśnia "Rynkowi Kolejowemu", że wychodzi w ten sposób naprzeciw potrzebom pasażerów.
Jak pisaliśmy w piątek, do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły wnioski Kolei Dolnośląskich o uruchomienie komercyjnych połączeń na trasach Wrocław Główny – Świnoujście oraz Głogów – Zakopane. W obu przypadkach wnioski obejmują okres od 25 czerwca 2022 roku. 

Weekendowe pociągi tylko w sezonie

Rzecznik Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak zastrzega, że mówimy na razie o wczesnym etapie działań w tym kierunku. - Dopiero została uruchomiona procedura i mamy nadzieję, że uzyskamy wszystkie niezbędne zgody do uruchomienia tych połączeń. Planowane jest ich uruchomienie od przyszłych wakacji, po jednej parze na weekend: wyjazd z Wrocławia w sobotę, powrót w niedzielę (połączenia będą obsługiwały pojazdy z rodziny Impuls). Przy czym połączenie do Zakopanego miałoby funkcjonować także w okresie ferii zimowych – tłumaczy rzecznik.

 - Przyczyna jest prozaiczna: wyjście naprzeciw potrzebom rynku. Dzięki nowym relacjom urozmaicamy ofertę sezonową połączeń kolejowych dostępnych na Dolnym Śląsku  – wyjaśnia. - Oferta Kolei Dolnośląskich może stać się atrakcyjniejsza i bardziej konkurencyjna. Dlatego mamy nadzieję, że uda się wspomniane wyżej połączenie w góry i nad morze uruchomić już latem 2022 roku  – dodaje rzecznik.

KD nie wykluczają kolejnych kierunków

Dlaczego zdecydowano się na takie właśnie kierunki połączeń? - Na dobry początek, czas pokaże czy wskazane we wniosku destynacje będą się cieszyć zainteresowaniem pasażerów (jeśli oczywiście uda się dopiąć kwestie formalno-prawne i uzyskać wszelkie zgody). Jeśli tak, nie wykluczamy innych nowych kierunków – zapowiada Bartłomiej Rodak.

Były prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski jest zdania, że pomysł jest dobry - pod warunkiem, że PKP PLK ułoży atrakcyjny rozkład jazdy dla pociągu. Jego zdaniem przewoźnik mógłby uruchomić połączenia do Krakowa, żeby pokazać pełnię możliwości magistrali E30 po modernizacji. 

- Plany uruchamiania połączeń dalekobieżnych w KD były od dawna. Stąd między innymi dwie testowe wizyty nad morzem czy numeracja miejsc w kupowanych Impulsach - zdradza były prezes KD, a obecnie szef PKS Słupsk. Jak podkreśla, przewoźnik nie będzie obsługiwał tych połączeń kosztem regularnej pracy, tylko w celu wykorzystania pojemnego taboru w weekendy; w takiej sytuacji oferta może być atrakcyjna cenowo dla pasażerów i korzystna finansowo dla samego przewoźnika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5