NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po 5 latach i 8 miesiącach Dart z numerem 20 wrócił do ruchu

| Michał Szymajda 16.01.2023 8,1k

Po 5 latach i 8 miesiącach Dart z numerem 20 wrócił do ruchu
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Po prawie 6 latach od zdarzenia kolejowego, w którym nikt nie zginął i nikt nie został ranny, do służby wrócił Dart z numerem 020.
Dart z numerem 020, jeden z dwudziestu wyprodukowanych, został uszkodzony 14 kwietnia 2017 roku. Prowadził wówczas pociąg Lublin – Warszawa – Wrocław i pod Krotoszynem przejechał wszystkimi osiami przez olbrzymi ubytek w torach. Konstrukcja Darta wytrzymała tę nieoczekiwaną próbę, a co ważniejsze – ani pasażerom, ani załodze nic się nie stało. Pociąg został wyłączony z ruchu i wydawało się, że pojazd szybko uda się przejrzeć i naprawić.

Tu zaczęły się schody. Negocjacje między PKP Intercity a Pesą, która chciała wymienić cały układ biegowy pociągu, trwały w nieskończoność. Proces naprawy obliczany na miesiące przeszedł w lata (dokładnie piszemy o tym tutaj).

Ostatecznie w połowie grudnia 2022, w 5 lat i 8 miesięcy po tym, jak pojazd uległ wypadkowi, wrócił na tory. Zobaczyli go miłośnicy kolei pod Wrocławiem, jak ponownie prowadził pociąg do stolicy.

– Potwierdzamy wdrożenie do eksploatacji pojazdu ED161-020, który pojawi się na tych samych trasach co pozostałe pojazdy z floty ED161. Zakres naprawy obejmował częściowo wymianę oraz naprawę podzespołów układu biegowego, jak i cięgłowo-zderznego. Informacja o koszcie naprawy stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa producenta – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. Z naszych informacji wynika, że strony uzgodniły koszt przywrócenia do ruchu pojazdu na 11,1 mln złotych.

Pojazd w momencie wypadku był na torach zaledwie od dwóch lat, a teraz wymieniono mu część krytycznych elementów, można więc powiedzieć, że pasażerowie dostają do dyspozycji niemal nowy pojazd. Warto mieć jednak świadomość, że prawie przez 6 lat kupiony za unijne (w dużej części) pojazd nie zarabiał na siebie, a jego brak powodował rozmaite komplikacje w obsłudze linii, dla których został zakupiony. Jego naprawa trwała sporo dłużej niż osławiona naprawa rozbitego w Ozimku pociągu Pendolino.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5