Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dart, uszkodzony w 2017 roku, wróci na tory prawdopodobnie w 2023 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dart, uszkodzony w 2017 roku, wróci na tory prawdopodobnie w 2023 roku
Fot. Adam KilianDart 020 na terenie bydgoskiej Pesy
PKP Intercity, po zdarzeniu na torach, które miało miejsce w 2017 roku, przekaże do naprawy Pesie elektryczny zespół trakcyjny ED161 020. Nie należy się jednak spodziewać szybkiego powrotu do ruchu dalekobieżnej jednostki.

Wielokrotnie pisaliśmy już o sytuacji, która miała miejsce 14 kwietnia 2017 roku. Dwuletni pojazd przejechał wówczas wszystkimi osiami nad olbrzymim ubytkiem toru. Już w lipcu 2019 miało być blisko porozumienia PKP Intercity z Pesą w sprawie naprawy, jednak umowę w sprawie naprawy podpisano dopiero teraz.

Zapytaliśmy PKP Intercity, dlaczego podpisanie umowy z producentem trwało kolejne dwa lata (minęło ponad 4 lata od wypadku) i kiedy operator spodziewa się otrzymać naprawiony pojazd zdolny do ruchu, a także o zakres naprawy wartej 11,1 mln zł netto. Poniżej w całości publikujemy odpowiedź spółki.

– Najbardziej złożonym czasowo elementem procesu było określenie zakresu naprawy i uzyskanie ostatecznej oferty na jej wykonanie. Zakres naprawy obejmuje m.in. badanie ramy pojazdu czy prace w zakresie układu biegowego wraz z ramami wózków, zestawami kołowymi i układem hamulcowym. Obejmuje ona również weryfikację wszystkich kluczowych układów pojazdu (elektryczny, pneumatyczny oraz sieci cyfrowych). Wykonawca ma 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy na wykonanie naprawy. Sprawa kosztów będzie procedowana z likwidatorem szkody – napisała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Oznacza to, że w najgorszym wypadku Dart z numerem 20 wróci na tory na początku 2023 roku. Niemal po 6 latach od zdarzenia. Dla porównania – także w kwietniu 2017 roku doszło do wypadku Pendolino pod Ozimkiem. Jego naprawa trwała rekordowo długo, ale pociąg ma wrócić, po 4 i pół roku, na tory. Naprawa Darta będzie trwała dłużej, nie da się jednak porównać skali napraw obu pojazdów, których uszkodzenia były diametralnie różne. Prawdopodobnie w Darcie 020 do wymiany będą wszystkie wózki. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5