Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wróciły pociągi Białystok – Ostrołęka [film]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UMWP

Podziel się ze znajomymi:

W poniedziałek, 18 marca po 24 latach wróciły pociągi z Białegostoku do Ostrołęki. Pierwszy, propagandowy przejazd odbył się w piątek, 15 marca. 

Jak przypomniał wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś, połączenie na tej trasie było zawieszone od 2000 r. — Cieszę się, że samorząd województwa przyczynił się do uruchomienia tego połączenia, które po wielu latach będzie dostępne dla pasażerów z Ostrołęki i Białegostoku - mówił wicemarszałek, cytowany służby prasowe urzędu; podkreślał, że Białystok jest znaczącym ośrodkiem akademickim, a "wśród młodych ludzi podróżowanie pociągiem jest bardzo popularne i chętnie korzystają z takiej formy transportu".

Tylko dwa pociągi na dobę


Przywrócone połączenie to raptem dwa kursy dziennie z Białegostoku (godz. 8:06, 16:40 i z Ostrołęki (godz. 10:10 i 19:38). Rozkład jazdy nie ma więc szans zachęcić nie tylko młodych ludzi, o których mówił marszałek, ale w ogóle kogokolwiek - pisaliśmy o tym tutaj. Choć samorząd pisze w swojej relacji, że pociąg trasę o długości 1 1 1 km pokonuje w ciągu 1,20 h, w rzeczywistości jest to aż 1h58 minut.

W komunikacie samorządu czytamy również, że do obsługi połączeń są przeznaczone "wygodne, nowoczesne pojazdy spalinowe, przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami". Gwoli ścisłości,
obsługujący trasę pojazd SA 133-002 ma już 17 lat.

Jak zaznaczył wicemarszałek, rozwinięta sieć (sic!) kolejowych połączeń regionalnych to kolejny impuls rozwojowy województwa. I dodał, że Podlaskie jest w tym zakresie beneficjentem znaczących środków z budżetu państwa. - Dzięki programowi Kolej Plus mogliśmy korzystać z dużych środków finansowych na rewitalizację tego odcinka. Dzięki dotacji z tego samego źródła w 2028r. Łomża będzie skomunikowana z Białymstokiem. – Wkład własny województwa w ten projekt to 60mln zł, ale większość kosztów pokrytych zostanie właśnie z programu Kolej Plus – informował wicemarszałek Olbryś. O projekcie pisaliśmy tutaj. 

Promocyjna taryfa 


– Na trasie Białystok – Ostrołęka, tak jak w całym województwie, będzie obowiązywała oferta promocyjna „Taryfa Podlaska”. Cena biletu normalnego wyniesie 17,50 zł, przy zakupie biletu w kasie lub u obsługi pociągu. Natomiast kupując bilet jednorazowy poprzez elektroniczne kanały sprzedaży (Internet, aplikacja) lub w automacie i videomacie, cena jest niższa o 10 procent – powiedział Tomasz Galicki, naczelnik działu handlowego, podlaski zakładu spółki Polregio w Białymstoku.

Tomasz Łotowski, rzecznik spółki PKP PLK, zaznaczył, że przed wznowieniem połączenia należało wykonać prace modernizacyjne na stacjach przejazdu pociągu. – Przeprowadziliśmy prace remontowe w Sokołach, Kuleszach Kościelnych i Śniadowie, została w tych miejscach ustawiona infrastruktura niezbędna dla pasażerów, to znaczy tablice informacyjne, ławki, oznaczenia. Koszt tych prac wyniósł blisko 1,2 mln zł. W planach są dalsze modernizacje tego odcinka – mówił.

Jak informowaliśmy niedawno, z powodu zaplanowanych przez PKP PLK prac, już w dwa miesiące po wznowieniu przewozów pociągi zostaną zastąpione przez autobusy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Pasażer

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Koleje Dolnośląskie 16 maja 2025

Ekwador reaktywuje widowiskową trasę kolejową

Infrastruktura

Ekwador reaktywuje widowiskową trasę kolejową

Przemysław Jezierski 11 maja 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Pasażer

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Koleje Dolnośląskie 16 maja 2025

Ekwador reaktywuje widowiskową trasę kolejową

Infrastruktura

Ekwador reaktywuje widowiskową trasę kolejową

Przemysław Jezierski 11 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij