Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi Białystok – Ostrołęka "jak surowy kotlet"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi Białystok – Ostrołęka "jak surowy kotlet"
fot. Mateusz Ostrzyżek/PKP PLKStacja Białystok, marzec 2020
W połowie miesiąca zainaugurowana ma zostać obsługa trasy z Łap do Ostrołęki. Pociągi Polregio będą kursować w bezpośredniej relacji z Białegostoku. Oferta będzie jednak bardzo skromna, bo samorząd zaplanował tylko dwie pary kursów w ciągu doby. Eksperci nie pozostawiają na takich działaniach suchej nitki, traktując je jako pozorowane działania przed wyborami.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w marcu zainaugurowana ma zostać obsługa połączenia z Białegostoku do Ostrołęki. Tym samym po wieloletniej przerwie regularne pociągi pasażerskie powrócą na niezelektryfikowaną linię nr 36 Łapy – Śniadowo – Ostrołęka. Międzywojewódzkie kursy sfinansuje Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.

Województwo wskazuje na dużą rolę węzła w Ostrołęce

– Od 18 marca uruchomione zostaną dwie pary pociągów w dobie – zapowiada Małgorzata Półtorak, zast ępca dyrektora Departamentu Polityki Informacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Z Białegostoku pociągi wyjadą o 8:05 i 16:40, a z Ostrołęki – o 10:10 i 19:38. Pomiędzy Ostrołęką a Łapami pociąg zatrzyma się w Śniadowie, Kuleszach Kościelnych i Sokołach.

Oferta zaproponowana pasażerom jest skromna i odbiega od standardów obowiązujących na innych liniach organizowanych przez województwo podlaskie. UMWP tłumaczy, że połączenie ma charakter pilotażowy, a rozkład jazdy został opracowany przede wszystkim z myślą o skomunikowaniu Białegostoku z Ostrołęką. – Oferta umożliwia dojazd z przesiadką do Olsztyna i Tłuszcza i będzie monitorowana w celu jak najlepszego dopasowania jej do potrzeb mieszkańców – deklaruje Małgorzata Półtorak. Dodajmy, że dotarcie do Olsztyna możliwe będzie tylko z kolejną przesiadką na stacji Chorzele.

Eksperci krytykują małą liczbę kursów i przypadkowe godziny odjazdów

Kształt oferty został skrytykowany przez ekspertów branżowych. – Urząd marszałkowski w okresie przedwyborczym usilnie stara się odtrąbić sukces na polu walki z wykluczeniem transportowym. Niestety robi to nieudolnie – komentuje dla „Rynku Kolejowego” ekspert Siskom Daniel Radomski. – Oferowane dwa połączenia dziennie nie pozwolą nawet na dojazd do pracy i powrót do domu. Jeśli mamy wydawać środki publiczne na pociągi dla nikogo wożące powietrze, to już lepiej wydajmy je na rozsądny transport autobusowy – dodaje.

W podobnym tonie wypowiada się Jerzy Gozdek, planista systemów transportowych. – Zaproponowany rozkład jazdy rozczarowuje, ale nie zaskakuje. We wschodniej części kraju szczątkowa obsługa linii kolejowych to już tradycja – stwierdza. Dwa połączenia dziennie w przypadkowych godzinach to o wiele za mało, żeby mówić o choćby minimalnej swobodzie podróżowania, nie wspominając nawet o konkurowaniu z transportem indywidualnym – ocenia. Sporadyczne podróże osób, które nie mają dostępu do żadnej innej formy transportu, nie wypełnią jego zdaniem pociągów i nie uzasadnią kosztów ponoszonych przez podatników w związku z utrzymaniem linii i finansowaniem kursów.

- Taka propozycja "pilotażu" to jak podać w barze kotleta schabowego obtoczonego w bułce i jajku, ale surowego. Później będzie zdziwienie, że nikt tego nie je. Ludzi nie interesuje obietnica Urzędu Marszałkowskiego, że za dwa lata zafunduje kuchnię, a za trzy dociągnie do niej gaz, żeby kotleta można było usmażyć. Jak zaczną serwować kotlety, a nie surowe mięso, to będą klienci. Inaczej szkoda wydanych pieniędzy - podsumowuje obrazowo Bartosz Piłat, ekspert transportowy fundacji Plankom.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nagły zwrot akcji. Nie będzie odbudowy linii Mirsk - Jindřichovice

Infrastruktura

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

Zintegrowany transport

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

inf. pras. UM Bydgoszcz 07 marca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nagły zwrot akcji. Nie będzie odbudowy linii Mirsk - Jindřichovice

Infrastruktura

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

Zintegrowany transport

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

inf. pras. UM Bydgoszcz 07 marca 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5