Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa wygrało kolejny przetarg na modernizację odcinka tzw. "Protezy Koniecpolskiej". Prace będą kosztować 21 mln zł netto.
Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na szlaku Julianka – Turów. Będzie to zadanie w ramach rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom. Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji, roboty nawierzchniowe, podtorzowe i drogowe, w tym przebudowę nawierzchni kolejowej, a także prace na stacjach Julianka i Turów.
PKP PLK otrzymały aż 14 ofert, z których najkorzystniejszą złożyło właśnie PNUIK z Krakowa. Opiewa ona na 21 077 744 złotych netto i mieści się w kosztorysie. Zarządca infrastruktury zaakceptował ofertę. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymana Infrastruktury Kolejowej w konsorcjum z firmami: Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane "TOR" i ZUE w 2012 roku wygrało przetarg na prace na torze 1 odcinka Koniecpol - Turów.
2014-02-21 11:36:36 Autor: Krakus E30
---.133.192.36
O to chodzi, to jest tempo!
Pociągiem Kraków - Wrocław? Do 2018 TYLKO przez "Protezę"!
2014-02-21 12:15:16 Autor: macieks18
---.176.19.152
Wafla chcą tamtędy puścić i to już w przyszłym rozkładzie ale co z tego będzie czas pokaże
2014-02-21 12:25:14 Autor: MKM
---.231.103.18
Hejterzy odwalcie się od protezy. Możecie sobie stękać, marudzić, jękać itd. Każda ważna linia potrzebuje co najmniej rewitalizacji. I tak jest w tym przypadku gdzie w okolicach Kusiąt prędkość spadała do 15-20 km/h bo z podkładów śruby ręcznie wychodziły. Trasą z okolic Kielc codziennie jeździ kilka pociągów towarowych na Zachód z kamieniem, a dodatkowo pełni rolę dowozu do węglówki z wiedeńki. Proteza to tez najkrótsze połączenie okolic północnej części kraju z Krakowem właśnie przez protezę. Więc żale proszę pisać na forum gazety w. :/
2014-02-21 14:14:57 Autor: bnrty
---.opera-mini.net
no tak ale nie wsiada w pociąg do Krakowa pasażer owie z Częstochowy, Myszkowa, Zawiercia, Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, Jaworzna, Trzebini itd
2014-02-21 15:43:59 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
To niesamowite, jak w tym samym województwie mogą posuwać się prace na liniach kolejowych. Co za drastyczny przykład!
Bardzo dobrze, że "Proteza Koniecpolska" będzie gotowa na czas.
2014-02-21 16:02:09 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
To już ostatni etap protezowy - BRAWO! Brawo Massel, brawo PM i cały zespół!
A potem już dziobaki rulez!!!
Teelki wszelkie rulez!
EC Wafel rulez!
Nie wiem czy IR także rulez, zdało by się :_)
Czy się nam jednotorówka na odcinku Opole - Lubliniec nie przytka? Bo dodać trzeba z 10 par Regio (Opole - Zawadzkie) i towary :-)
2014-02-21 16:27:18 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Nie wiem z czego ta naiwna radość. To dopiero przetarg. Wymienić na ilu liniach roboty stoja pomimo rpzstrzygniecia przetargu? Na przykład pomiędzy Krakowem a Katowicami jest juz dawno po przetargach. I co? Nico. PLK potrafi.
2014-02-21 16:44:20 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl
arrivederci To na ile rat robią ten odcineczek? Pewnie jeszcze ze 4 przetargi i 7 zamknięć...
Ludzie !!!! Najpierw zamykamy 1 tor i robimy cały wraz z siecią, a potem drugi, a w międzyczasie stacje...
2014-02-21 18:23:22 Autor: z okolic
---.50-82-r.retail.telecomitalia.it
@ Arrivederci
T
2014-02-21 18:25:22 Autor: z okolic
---.50-82-r.retail.telecomitalia.it
To juz ostatni przetarg.
2014-02-21 19:53:41 Autor: new1987
---.sta.tvknaszapraca.pl
Z tego co mi wiadomo to przedostatni bo jest jeszcze odcinek Turów - Częstochowa Stradom .. co nie zmienia faktu że wiele już nie zostało :P
A co do pasażerów to przecież Częstochowianie z miłą chęcią wsiądą .. a Myszków i Dąbrowa Górnicza mają TLK-i do Katowic - wystarczy im ..!
2014-02-21 21:12:53 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia Gdyby proteza była wykorzystywana do tego, czego powinna (alternatywa dla Kraków - Katowice, Lublin - Wrocław), to byłoby ok, ale jej podstawowym funkcjonowaniem jest trasowanie pociągów Warszawa - Wrocław okrężną trasą z dala od dużych ośrodków miejskich, w połączeniu zarzynaniem przewozów na naturalnej trasie przebiegające przez największe ośrodki miejskie.
2014-02-21 21:55:33 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"To już ostatni etap protezowy - BRAWO! Brawo Massel, brawo PM i cały zespół!
A potem już dziobaki rulez!!!
Teelki wszelkie rulez!
EC Wafel rulez!
Nie wiem czy IR także rulez, zdało by się :_)
Czy się nam jednotorówka na odcinku Opole - Lubliniec nie przytka? Bo dodać trzeba z 10 par Regio (Opole - Zawadzkie) i towary :-)"
Dziobaki ze zderzeniem z rzeczywistością jakim będzie otwarcie ciągu drogowego Warszawa - Wrocław (niezależeń, czy A2-A1-S8, czy S8-A1-S8), nie dadzą rady. W połączeniu z żałosną częstotliwością Pendolino (3 par) konkurencją lotniczą, drogową (samochody indywidualne, oraz zborową jak PolskiBus), oraz również kolejową (tańsze połączenia kolejowe na krótszej trasie, w wysokim standardzie - nowy Dart), skończy się spektakularną katastrofą. (dla Polski nawet i lepiej, bo może ożywi się dyskusja na temat budowy KDP Warszawa - Wrocław, ze skupianiem się przez PKP IC nad budowaniem atrakcyjnej oferty, gdzie kolej ma silne podwalin, jak Warszawa - Kraków/Katowice, czy Warszawa - Gdańsk, gdyż tam nie istnienie poważna konkurencja w postaci szybkiej drogi ekspresowej)
2014-02-21 22:04:56 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post Bozia:
"Gdyby proteza była wykorzystywana do tego, czego powinna (alternatywa dla Kraków - Katowice, Lublin - Wrocław), to byłoby ok, ale jej podstawowym funkcjonowaniem jest trasowanie pociągów Warszawa - Wrocław okrężną trasą z dala od dużych ośrodków miejskich, w połączeniu zarzynaniem przewozów na naturalnej trasie przebiegające przez największe ośrodki miejskie."
Hahaha, no można się uśmiać. I to pisze człowiek, który jednocześnie nie widzi niczego złego w kursowaniu po CMK pociągów TLK Reymont, Cegielski i Sukiennice. A przecież trasa Łódź-CMK-Kraków, to właśnie jest trasa "z dala od dużych ośrodków miejskich, w połączeniu zarzynaniem przewozów na naturalnej trasie przebiegające przez największe ośrodki miejskie.". W przypadku połączeń Łódź-Kraków naturalna trasa wiedzie przez Piotrków i Częstochowę, a nie CMK.
2014-02-21 22:16:22 Autor: Xoov
---.net.azartsat.pl
Xoov W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"To już ostatni etap protezowy - BRAWO! Brawo Massel, brawo PM i cały zespół!
A potem już dziobaki rulez!!!
Teelki wszelkie rulez!
EC Wafel rulez!
Nie wiem czy IR także rulez, zdało by się :_)
Czy się nam jednotorówka na odcinku Opole - Lubliniec nie przytka? Bo dodać trzeba z 10 par Regio (Opole - Zawadzkie) i towary :-)"
Nie wszelkie, tylko biedne. Wagony z modernizacji muszą jechać E30.
2014-02-22 08:56:36 Autor: najwyzszy80
---.adsl.inetia.pl
Do Bozia:
Nie rozumiem Twojego problemu. Skoro linia Kraków-Katowice jest praktycznie nieprzejezdna i do 2017 raczej nie będzie, to chyba lepiej, że przewoźnicy będą próbować ratować przewozy Wrocław-Opole-Kraków przez protezę.
Co innego radzisz? Nic nie robić i czekać, aż E-30 wyremontują? Głupota.
2014-02-22 17:26:27 Autor: Kryniczanin
---.30.29.185.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kryniczanin W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Hahaha, no można się uśmiać. I to pisze człowiek, który jednocześnie nie widzi niczego złego w kursowaniu po CMK pociągów TLK Reymont, Cegielski i Sukiennice. A przecież trasa Łódź-CMK-Kraków, to właśnie jest trasa "z dala od dużych ośrodków miejskich, w połączeniu zarzynaniem przewozów na naturalnej trasie przebiegające przez największe ośrodki miejskie.". W przypadku połączeń Łódź-Kraków naturalna trasa wiedzie przez Piotrków i Częstochowę, a nie CMK."
Dziwisz się? Słynna ŁRS.