Partnerzy serwisu:
Pasażer

Płock: Pojawi się drugie połączenie TLK do Katowic

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Płock: Pojawi się drugie połączenie TLK do Katowic
fot. Kasper FiszerTablica pociągu TLK Chemik
Za dwa tygodnie do Płocka zaczną dojeżdżać dwie pary pociągów dalekobieżnych dziennie. Uruchomienie nowego kursu Katowice – Gdynia nie oznacza bowiem likwidacji istniejącego od roku połączenia Katowice – Płock. Oba kursy będą realizowane w ramach kategorii TLK.

PKP Intercity już od dawna zapowiadało, że w ramach nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów, który wejdzie w życie 12 grudnia, uruchomi połączenia na nieczynnym dotychczas fragmencie linii kolejowej nr 33 pomiędzy Sierpcem a Brodnicą. Dostęp do kolei dalekobieżnej ma uzyskać dzięki temu Sierpc, Brodnica czy Grudziądz. Po wieloletniej przerwie pociągiem będzie można też dojechać do Rypina, w którym dotychczas nie zatrzymywały się także pociągi lokalne.

Ani przewoźnik, ani organizator przewozów długo nie informowali natomiast, jak nowe połączenie wpłynie na ofertę dla mieszkańców Płocka. Do tego miasta rok temu zaczął bowiem dojeżdżać TLK Chemik, pierwszy od lat pociąg dalekobieżny na linii nr 33 kursujący w relacji Katowice – Płock – Katowice. Nie było więc jasne, czy to właśnie ten kurs zostanie wydłużony do Gdyni przez Sierpc, Brodnicę, Grudziądz i Tczew, czy też oba pociągi będą funkcjonować równolegle.

Chemik zostaje w rozkładzie jazdy

Na około dwa tygodnie przed wejściem w życie nowego grafiku połączeń Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, że zamierza finansować dwie pary pociągów obsługujących Płock. – Zaplanowaliśmy utrzymanie połączenia między Katowicami a Płockiem realizowanego pociągiem TLK Chemik – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu. Godziny kursowania nie ulegną istotnej zmianie.

W ramach pierwszej tzw. korekty, która wejdzie w życie 12 grudnia, a więc równocześnie z całym rocznym rozkładem jazdy, i będzie obowiązywać przez kilka następnych miesięcy, pociąg wyjedzie z Płocka o 6.02 rano. Do Łodzi będzie można więc dojechać na późniejsze godziny poranne, do Katowic – na przedpołudnie (przyjazd do stacji docelowej ma nastąpić o 11.14). W drogę powrotną będzie można wyruszyć o 17.25. Przyjazd do Płocka został zaplanowany na 22.24.

Podróż znacznie dłuższa niż przez Warszawę lub Toruń

Nowy pociąg z Katowic do Gdyni przez Płock ma otrzymać nazwę Flisak. Zapewni dojazd od strony południowej do Płocka na wczesne popołudnie. Pociąg wyjedzie z Katowic o 8.48, o 13.46 zatrzyma się w Płocku, a o 19.15 przyjedzie do Gdyni Głównej. Kurs w przeciwnym kierunku wystartuje o 8.42. O 13.45 będzie można dosiąść się doń w Płocku. W Katowicach będziemy wówczas o 19.11.

Należy w tym miejscu zaznaczyć, że z uwagi na czas przejazdu nowy kurs raczej nie będzie atrakcyjny dla pasażerów podróżujących z Górnego Śląska do Trójmiasta. Połączenia EIP pozwalają pokonać ten sam dystans w ok. 6 godzin, a inne pociągi TLK lub IC w ok. 8 godzin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5