NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Płock: Pojawi się drugie połączenie TLK do Katowic

| Kasper Fiszer 30.11.2021 8k

Płock: Pojawi się drugie połączenie TLK do Katowic
Tablica pociągu TLK Chemikfot. Kasper Fiszer
Za dwa tygodnie do Płocka zaczną dojeżdżać dwie pary pociągów dalekobieżnych dziennie. Uruchomienie nowego kursu Katowice – Gdynia nie oznacza bowiem likwidacji istniejącego od roku połączenia Katowice – Płock. Oba kursy będą realizowane w ramach kategorii TLK.
PKP Intercity już od dawna zapowiadało, że w ramach nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów, który wejdzie w życie 12 grudnia, uruchomi połączenia na nieczynnym dotychczas fragmencie linii kolejowej nr 33 pomiędzy Sierpcem a Brodnicą. Dostęp do kolei dalekobieżnej ma uzyskać dzięki temu Sierpc, Brodnica czy Grudziądz. Po wieloletniej przerwie pociągiem będzie można też dojechać do Rypina, w którym dotychczas nie zatrzymywały się także pociągi lokalne.

Ani przewoźnik, ani organizator przewozów długo nie informowali natomiast, jak nowe połączenie wpłynie na ofertę dla mieszkańców Płocka. Do tego miasta rok temu zaczął bowiem dojeżdżać TLK Chemik, pierwszy od lat pociąg dalekobieżny na linii nr 33 kursujący w relacji Katowice – Płock – Katowice. Nie było więc jasne, czy to właśnie ten kurs zostanie wydłużony do Gdyni przez Sierpc, Brodnicę, Grudziądz i Tczew, czy też oba pociągi będą funkcjonować równolegle.

Chemik zostaje w rozkładzie jazdy

Na około dwa tygodnie przed wejściem w życie nowego grafiku połączeń Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, że zamierza finansować dwie pary pociągów obsługujących Płock. – Zaplanowaliśmy utrzymanie połączenia między Katowicami a Płockiem realizowanego pociągiem TLK Chemik – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu. Godziny kursowania nie ulegną istotnej zmianie.

W ramach pierwszej tzw. korekty, która wejdzie w życie 12 grudnia, a więc równocześnie z całym rocznym rozkładem jazdy, i będzie obowiązywać przez kilka następnych miesięcy, pociąg wyjedzie z Płocka o 6.02 rano. Do Łodzi będzie można więc dojechać na późniejsze godziny poranne, do Katowic – na przedpołudnie (przyjazd do stacji docelowej ma nastąpić o 11.14). W drogę powrotną będzie można wyruszyć o 17.25. Przyjazd do Płocka został zaplanowany na 22.24.

Podróż znacznie dłuższa niż przez Warszawę lub Toruń

Nowy pociąg z Katowic do Gdyni przez Płock ma otrzymać nazwę Flisak. Zapewni dojazd od strony południowej do Płocka na wczesne popołudnie. Pociąg wyjedzie z Katowic o 8.48, o 13.46 zatrzyma się w Płocku, a o 19.15 przyjedzie do Gdyni Głównej. Kurs w przeciwnym kierunku wystartuje o 8.42. O 13.45 będzie można dosiąść się doń w Płocku. W Katowicach będziemy wówczas o 19.11.

Należy w tym miejscu zaznaczyć, że z uwagi na czas przejazdu nowy kurs raczej nie będzie atrakcyjny dla pasażerów podróżujących z Górnego Śląska do Trójmiasta. Połączenia EIP pozwalają pokonać ten sam dystans w ok. 6 godzin, a inne pociągi TLK lub IC w ok. 8 godzin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5