Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Sześć par pociągów Chorzów – Chorzew-Siemkowice. Ograniczona siatka postojów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
09-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Sześć par pociągów Chorzów – Chorzew-Siemkowice. Ograniczona siatka postojów
fot. Koleje ŚląskieZdjęcie poglądowe
Planowane pociągi z Katowic i Chorzowa do Chorzewa-Siemkowic nie zatrzymają się w kilku miejscowościach, w których kilka lat temu zlikwidowano perony. O możliwość odtworzenia infrastruktury pasażerskiej pytała poseł partii Razem Paulina Matysiak. Ministerstwo Infrastruktury nie planuje jednak takiej inwestycji.

Latem informowaliśmy o wstępnym planie wznowienia połączeń pasażerskich na linii kolejowej 131 między Herbami Nowymi a Chorzewem-Siemkowicami. Na łączącym województwa śląskie i łódzkie odcinku historycznej Magistrali Węglowej kursować miałyby pociągi Kolei Śląskich. Na razie samorządowy operator nie potwierdził ostatecznie zamiaru reaktywacji przewozów, ale połączenia pojawiły się już w projekcie nowego rocznego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 14 grudnia.

Większość pociągów zacznie bieg w Chorzowie

Według danych zamieszczonych w Portalu Pasażera odcinek ma obsługiwać sześć par kursów dziennie. Pięć z nich zapewni bezpośredni dojazd z Chorzowa Batorego, jedna – także z Katowic. Czas przejazdu w relacji Herby Nowe – Chorzew-Siemkowice wyniesie 36 min. Między tymi stacjami pociągi zatrzymają się w Kłobucku i Działoszynie.

Niegdyś postojów pośrednich było więcej. – Historia jest paradoksalna. Kilka lat temu podczas wielkiego projektu modernizacji linii CE65, która obejmowała również odcinek nr 131, zlikwidowano perony w miejscowościach Wręczyca Wielka, Miedźno, Annolesie, Mokra Częstochowska i Kustrzyce. Dziś, gdy mówi się o wznowieniu przewozów pasażerskich na tej trasie, okazuje się, że mieszkańcy całych gmin Wręczyca, Miedźno czy Popów nie będą mogli z nich skorzystać – pisze na swojej stronie internetowej Paulina Matysiak, poseł partii Razem.

MI nie planuje odbudowy peronów

Lewicowa polityk złożyła też w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury. W przesłanym do naszej redakcji krótkim komunikacie resort wyklucza jednak możliwość odtworzenia infrastruktury pasażerskiej w wymienionych w dokumencie miejscowościach. – W planach inwestycyjnych PKP PLK SA na najbliższe lata odbudowa tych przystanków nie jest uwzględniona – stwierdza Anna Szumańska, rzecznik MI.

Przedstawicielka ministerstwa przypomina jednocześnie, że w ramach modernizacji „Węglówki” zostały przebudowane perony w Herbach Nowych, Kłobucku, Działoszynie, Ruścu Łódzkim, Chorzewie oraz Hucie. – Obecnie projektowana jest zaś linia łącząca stację Wieluń Dąbrowa ze stacją Chorzew-Siemkowice – dodaje Anna Szumańska. Dzięki temu dostęp do kolei pasażerskiej mają zyskać mieszkańcy kolejnych miejscowości w rejonie pogranicza województw.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Początek odbudowy towarowej łącznicy 780 pod Zawidowem

Infrastruktura

Kraków – Rzeszów: Potrzeba więcej rozjazdów i torów dodatkowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Początek odbudowy towarowej łącznicy 780 pod Zawidowem

Infrastruktura

Kraków – Rzeszów: Potrzeba więcej rozjazdów i torów dodatkowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij