Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Wykonujemy zalecenia PKBWK po katastrofie Pendolino w Ozimku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Wykonujemy zalecenia PKBWK po katastrofie Pendolino w Ozimku
Fot. Tomasz WróbelPendolino rozbite pod Ozimkiem
– Zostały już zrealizowane istotne zalecenia Państwowej Komisji Badań Wypadków Kolejowych, skierowane do PKP PLK, związane z wypadkiem spowodowanym przez kierowcę 7 kwietnia ub.r. na przejeździe w okolicy Ozimka – poinformował Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.

O realizację zaleceń PKBWK po wypadku pociągu Pendolino w Ozimku pytaliśmy, poza PKP Intercity, także PKP PLK, ponieważ komisja dopatrzyła się uchybień po stronie zarządcy infrastruktury. Chodziło m.in. o zbyt mało zdecydowane działanie w sytuacji, gdy pracownik PLK wiedział już o zagrożeniu na przejeździe, a także o niezgodne z regulaminem nachylenie toru z przejazdem na łuku, gdzie doszło do kolizji ED250 z ciężarówką.

– Wprowadzono priorytet w uruchomieniu przez dyżurnych ruchu systemu „radio-stop” lub innego dowolnego środka mającego na celu natychmiastowe zatrzymanie pociągów w przypadku otrzymania informacji o przeszkodach na torze (pkt 4) oraz (pkt 7) oznakowanie przejazdów kolejowo-drogowych indywidualnymi numerami identyfikacyjnymi wraz z podaniem kontaktowych numerów alarmowych – powiedział Bogdan Ząbek. O tej drugiej akcji „Rynek Kolejowy” szeroko informował.

Jak dodaje przedstawiciel PKP PLK, do Zarządu Dróg Powiatowych w Opolu wystąpiono o uzupełnienie oznakowania drogowego (pkt.17 i 18). Ponadto został zainstalowany i jest testowany sprzęt do nagrywania rozmów pomiędzy dyspozytorami a dyżurnymi ruchu (pkt 5 zaleceń).

– Przeglądy przejazdów (z punktu 9) pod kątem prawidłowej niwelety kończą się za miesiąc. Zmiany na posterunku „Ok” stacji w Ozimku (dot. pkt 15), dotyczące stanowiska pracy dyżurnego ruchu (m.in. zmiana rozmieszczenia urządzeń srk, umeblowania) zakończą się we wrześniu br. Przygotowywany jest projekt likwidacji załomu profilu drogi na połączeniu z płytami przejazdowymi (z punktu 1). Do końca roku będą wykonane wszystkie zalecenia – zapewnił Bogdan Ząbek.

O tym, jakie wnioski z wypadku w Ozimku wyciągnęło PKP Intercity, piszemy tutaj. Cały raport PKBWK można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5