Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wnioski z wypadku w Ozimku. Będą dodatkowe alarmy w Pendolino?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wnioski z wypadku w Ozimku. Będą dodatkowe alarmy w Pendolino?
Fot. Tomasz WróbelED250 po wypadku w Ozimku
Katastrofa kolejowa, do której doszło 7 kwietnia 2017 roku w Ozimku, ma swoje poważne konsekwencje także w zakresie zapobiegania skutkom podobnych kolizji. Zalecenia Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych dotyczą m.in. spółki PKP Intercity.

Spośród zaleceń skierowanych do przewoźnika i właściciela ED250 Pendolino, jakim jest PKP Intercity, znalazły się m.in. te dotyczące rejestracji przebiegu kolizji. Istotnym problemem był, niezgodny z najnowszymi przepisami, brak kamery szlakowej. PKP Intercity podkreśla, że poważnie zajęło się problemem.

– Zgodnie z zaleceniami Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, zawartymi w raporcie nr PKBWK/2/2018, PKP Intercity przygotowuje projekt wdrożenia kamer szlakowych na pojazdach serii ED250 (Pendolino) – poinformował przewoźnik.

Sygnał ostrzeże pasażera przez kolizją?

Bardzo ciekawe jest zalecenie PKBWK dotyczące przeanalizowania możliwości zabudowy sygnału alarmowego w elektrycznych zespołach trakcyjnych (nie tylko w ED250), skierowanego do pasażerów. Sygnał uruchamiany byłby w momencie wdrożenia hamowania nagłego przez maszynistę.

– Analizujemy możliwość wprowadzenia na pokładzie pociągu dodatkowej sygnalizacji ostrzegawczej dla pasażerów w przypadku uruchomienia procedury nagłego hamowania, zgodnie z regulacjami TSI LOC&PAS, TSI PRM dla pojazdów wysokich prędkości – potwierdziło PKP Intercity.

Komisja skierowała do PKP Intercity zalecenie dotyczące uporządkowania kwestii własności licencyjnej nagrań z istniejących w Pendolino kamer, okazało się bowiem, że dostęp do nich nie był możliwy bez zgody producenta pociągów – firmy Alstom, co wydłużyło procedury dochodzeniowe.

Co jeszcze można zmienić?

PKP Intercity w odpowiedzi na nasze pytania nie odniosło się także do zalecenia PKBWK dotyczącego stosowania dodatkowych zabezpieczeń na półkach bagażowych w pociągu. Okazało się, że wiele z osób podczas feralnego wypadku z 7 kwietnia, odniosło rany w wyniku uderzeń spadających bagaży o części ciała. Stosowanie dodatkowych taśm czy innych zabezpieczeń wymagałoby ingerencji w elementy wnętrza pojazdu, a o tym jak jest to trudne, przekonujemy się już w związku z przewlekłą procedurą montażu internetu w ED250.

Na razie nie wiadomo, kiedy uszkodzony ponad 14 miesięcy temu pociąg wróci na tory. Piszemy o tym tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5