NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK wycofała projekt podwyżki stawek za dostęp do torów [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 19.03.2021 3,3k

PLK wycofała projekt podwyżki stawek za dostęp do torów [aktualizacja]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP PLK wycofała wniosek o podwyżkę stawek dostępu do infrastruktury. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego umorzył postępowanie, w związku z czym stawki na przyszły rok pozostaną na obecnym poziomie.
O wycofaniu wniosku PKP PLK i wynikającym z tego umorzeniu postępowania UTK poinformował Jakub Majewski, prezes Fundacji Prokolej. - To dobra decyzja. Musimy jednak w końcu przestać rozmawiać o podwyżkach stawek i zacząć je obniżać - podkreślił Majewski w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".

Informacja jest o tyle zaskakująca, że jak wskazywała PKP PLK we wniosku, podwyżka wynikała z wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie opłaty peronowej. Z drugiej strony, jak wskazywały organizacje branżowe, koszt utrzymania peronów powinien zostać zrefundowany zarządcy infrastruktury w ramach dotacji z budżetu państwa. - Wiele krajów UE obniża stawki dostępu po to, by ratować przewozy zmniejszone pandemią i by zyskać narzędzia do przyspieszenie odbudowy przewozów, a zwłaszcza do powrotu pasażerów na kolej – wskazywało w liście do ministra infrastruktury Railway Business Forum.

Obniżenie stawek dostępu do torów ministerstwo zapowiadało już kilkukrotnie. – Poszukujemy źródeł finansowania takich działań, ale nie jest to proste, bo również zarządca infrastruktury ma obniżone przychody - powiedział niedawno wiceminister Andrzej Bittel.

Aktualizacja: Komunikat UTK

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego umorzył postępowanie w sprawie zatwierdzenia projektu cennika PKP Polskich Linii Kolejowych na rozkład jazdy pociągów 2021/2022. Zarządca infrastruktury wycofały swój wniosek. Oznacza to, że opłaty będą na tym samym poziomie co w obecnym rozkładzie. - PKP PLK na kilka dni przed wydaniem przez Prezesa UTK decyzji w sprawie projektu cennika na rozkład jazdy pociągów 2021/2022, poinformowały o stosowaniu od 12 grudnia 2021 r. opłaty podstawowej i manewrowej na poziomie opłat obowiązujących w rozkładzie 2020/2021. PKP PLK wycofały również wniosek z 18 grudnia 2020 r. o zatwierdzenie projektu cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej na rozkład jazdy pociągów 2021/2022. Prezes UTK umorzył w całości postępowanie administracyjne w tej sprawie - informuje Urząd.

Na sieci zarządcy od 2018 r. obowiązują więc stawki zatwierdzone decyzją Prezesa UTK z dnia 22 sierpnia 2018 r. PKP PLK poinformowały również o zamiarze zaktualizowania Regulaminu sieci na rozkład jazdy pociągów 2021/2022 w zakresie cennika. 

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5