Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: W lutym umowa na modernizację linii do Lublina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: W lutym umowa na modernizację linii do Lublina
Fot. Mateusz Włodarczyk, CC BY-SA 3.0
Wciąż nie doszło do otwarcia ofert w przetargu na modernizację ważnej linii nr 7 z Warszawy do Lublina. PKP PLK zapewniają jednak, że prace rozpoczną się zgodnie z harmonogramem.

Przetarg na modernizację linii kolejowej nr 7 od podwarszawskiego Otwocka do Lublina PKP PLK rozpisały niemal rok temu. To jedno z największych postępowań w historii PKP PLK. Szacunkowa wartość zamówienia to ok. 3,5 mld złotych. Ze względu na wielkość zamówienia, już po ogłoszeniu przetargu zdecydowano o podziale przetargu na mniejsze zamówienia częściowe. 

Długotrwałe procedury podziału zamówienia wydłużyły czas trwania przetargu i dopiero w kwietniu poznaliśmy firmy zainteresowane złożeniem ofert. W tym samym czasie Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. kredytu w wysokości 250 mln euro na inwestycję. Piszemy o tym tutaj. PKP PLK przygotowuje też objazdy na czas zamknięć torowych na modernizowanej linii. Jednak zdaniem fundacji Pro Kolej przy wielu jednocześnie prowadzonych inwestycjach wyjazd z Warszawy na południe kraju będzie mocno ograniczony.

Przetargi z WOIK ruszyły

Przetarg na linię do Lublina był największym, ale bynajmniej nie jedynym ogłoszonym przez PKP PLK w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Łącznie chwalono się w niej postępowaniami na 11 mld złotych. Jednak mimo tego, że minął rok, nie podpisano jeszcze żadnej umowy. 

Wygląda jednak na to, że przetargowy zator powoli ustępuje. Jak informowaliśmy niedawno, oferta konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację linii obwodowych w Warszawie prowadzących z Woli do Dworca Gdańskiego. Ogłoszono też oferty złożone w  wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na modernizację linii na Górnym Śląsku.

Na "siódemce" bez zmian

Niestety, w przetargu na linię do Lublina poznaliśmy tylko oferty firm chętnych do sprawowania nadzoru nad pracami. W postępowaniu na zasadniczą inwestycję, jeszcze miesiąc temu PKP PLK wprowadziła kolejne zmiany w dokumentacji. – Zmiana wynikała z odwołania wykonawcy Siemens – tłumaczy rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, Komisja Przetargowa wciąż odpowiada na pytania wykonawców, dlatego do rozstrzygnięcia przetargu jeszcze daleko.

– Termin podpisania umowy planowany jest na luty 2017. Założony harmonogram prac bez zmian – zapewnia rzecznik. Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina ma trwać od 2017 do 2020 roku. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5