NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK: W lutym umowa na modernizację linii do Lublina

| Jakub Madrjas 27.10.2016 229

PLK: W lutym umowa na modernizację linii do Lublina
Fot. Mateusz Włodarczyk, CC BY-SA 3.0
Wciąż nie doszło do otwarcia ofert w przetargu na modernizację ważnej linii nr 7 z Warszawy do Lublina. PKP PLK zapewniają jednak, że prace rozpoczną się zgodnie z harmonogramem.
Przetarg na modernizację linii kolejowej nr 7 od podwarszawskiego Otwocka do Lublina PKP PLK rozpisały niemal rok temu. To jedno z największych postępowań w historii PKP PLK. Szacunkowa wartość zamówienia to ok. 3,5 mld złotych. Ze względu na wielkość zamówienia, już po ogłoszeniu przetargu zdecydowano o podziale przetargu na mniejsze zamówienia częściowe. 

Długotrwałe procedury podziału zamówienia wydłużyły czas trwania przetargu i dopiero w kwietniu poznaliśmy firmy zainteresowane złożeniem ofert. W tym samym czasie Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. kredytu w wysokości 250 mln euro na inwestycję. Piszemy o tym tutaj. PKP PLK przygotowuje też objazdy na czas zamknięć torowych na modernizowanej linii. Jednak zdaniem fundacji Pro Kolej przy wielu jednocześnie prowadzonych inwestycjach wyjazd z Warszawy na południe kraju będzie mocno ograniczony.

Przetargi z WOIK ruszyły

Przetarg na linię do Lublina był największym, ale bynajmniej nie jedynym ogłoszonym przez PKP PLK w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Łącznie chwalono się w niej postępowaniami na 11 mld złotych. Jednak mimo tego, że minął rok, nie podpisano jeszcze żadnej umowy. 

Wygląda jednak na to, że przetargowy zator powoli ustępuje. Jak informowaliśmy niedawno, oferta konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację linii obwodowych w Warszawie prowadzących z Woli do Dworca Gdańskiego. Ogłoszono też oferty złożone w  wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na modernizację linii na Górnym Śląsku.

Na "siódemce" bez zmian

Niestety, w przetargu na linię do Lublina poznaliśmy tylko oferty firm chętnych do sprawowania nadzoru nad pracami. W postępowaniu na zasadniczą inwestycję, jeszcze miesiąc temu PKP PLK wprowadziła kolejne zmiany w dokumentacji. – Zmiana wynikała z odwołania wykonawcy Siemens – tłumaczy rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, Komisja Przetargowa wciąż odpowiada na pytania wykonawców, dlatego do rozstrzygnięcia przetargu jeszcze daleko.

– Termin podpisania umowy planowany jest na luty 2017. Założony harmonogram prac bez zmian – zapewnia rzecznik. Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina ma trwać od 2017 do 2020 roku. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lublin (381)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lublin (381)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5