Partnerzy serwisu:
Biznes

Pierwszy przetarg z ofensywy PLK blisko końca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
17-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pierwszy przetarg z ofensywy PLK blisko końca
Fot. PKP PLK
Po raz pierwszy w tym roku PKP PLK ma szansę rozstrzygnąć duży przetarg na prace w ramach nowego POIiŚ. Ogłoszono oferty złożone w  wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na modernizację linii na Górnym Śląsku.

Chodzi o jeden z najmniejszych przetargów ogłoszonych w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Jak pisaliśmy w marcu, miesiącami trwa ich rozstrzyganie. To jeden z powodów, dla których PLK wyda tylko 4 mld zł w tym roku i element ogólnego kryzysu w branży budowlanej

Przetarg na prace w formule „projektuj i buduj” obejmuje przywrócenie parametrów technicznych dwutorowych, zelektryfikowanych odcinków linii kolejowych 691, 140, 173, 148, 159, 689 i 157 o łącznej długości ok. 60 km, położonych na terenie województwa śląskiego pomiędzy Nędzą Wsią, Rybnikiem, Żorami i Chybiem. To zadanie dedykowanie w głównej mierze poprawie warunków ruchu przewoźników cargo. 

W lutym przyjęto wnioski o udział w postępowaniu dwuetapowym, a w miniony piątek (14 października) otwarto oferty. Najniższą cenę, w wys. 459,7 mln złotych, zaoferowało konsorcjum Trakcji PRKiI, Comsy, ZUE i Strabagu. Oferty złożyły też: konsorcjum Track Tec, Swietelsky, Infrakol, Leonard Weiss, Intop i PNiUIK (522 mln zł), konsorcjum OH LZS, Intercor i Elektrizace Żeleznic (570 mln), konsorcjum Budimex i Ferrovial (535 mln), konsorcjum Vias y Construcciones, Tesca, Electren i NDI (542 mln) oraz oddzielnie Porr (487 mln) i Torpol (472 mln).

Kryteria oceny ofert to: cena (80 proc.), termin realizacji (10 proc.) i okres gwarancji (10 proc.). Ponieważ wszyscy wykonawcy zaoferowali identyczne warunki czasu realizacji i gwarancji, najbliżej wygranej jest wspomniane konsorcjum z Trakcją PRKiI jako liderem.

Wykonawca będzie miał 34 miesiące od momentu podpisania umowy na prace. Jednocześnie trwa postępowanie na wybór inżyniera kontraktu dla tej inwestycji.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5