PKP PLK rozpoczęły cztery postępowania przetargowe dotyczące nadzoru nad inwestycjami. Przetargi dotyczą linii z Wrocławia do Poznania, Łodzi do Zduńskiej Woli i z Poznania do Piły. Wśród przetargów znalazło się także zamówienie na wykonanie projektu przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Składanie ofert na wszystkie zamówienia ma potrwać do połowy października.
Właśnie wystartowały przetargi PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie czterech ważnych inwestycji. Zarządca infrastruktury chce znaleźć wykonawców do nadzoru inwestycyjnego. Dla każdego projektu rozpisano oddzielny przetarg.
Poznań – PiłaPrzedmiotem jednego z zamówień jest świadczenie usług w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna”. Według PKP PLK, linia ma być doprowadzona do stanu umożliwiającego osiągnięcie maksymalnej prędkości przejazdowej 120 km/h, ponadto przeprowadzona zostanie niewielka korekta geometrii łuków i wielkości przechyłek. Na linii powstaną też 4 nowe przystanki osobowe. Więcej o planowanej inwestycji pisaliśmy
tutaj.
Zamawiający będzie oceniał oferty pod względem trzech czynników. Wyróżniono tutaj dwa kryteria jakości. Jedno sprowadza się do nadzoru nad wykonaniem zadań dodatkowych, które wyceniono na 15%. Drugim jest wykonanie badań na rzecz zamawiającego – 25%. Największą wartość stanowi jednak cena, która ma stanowić 60% oceny przetargowej. Składanie ofert potrwa do 10 października. Nadzór będzie sprawowany przez 76 miesięcy.
Łódź Kaliska – Zduńska WolaDo 10 października trwać ma także postępowanie przetargowe w sprawie zarządzania i sprawowania nadzoru nad przebudową linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola w ramach projektu "Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na Odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp". Nadzór jest zaplanowany na 74 miesiące.
Remont odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola jest jednym z realizowanych przez PLK projektów, mających na celu usprawnienie i uatrakcyjnienie połączeń w obrębie Łódzkiego Węzła Kolejowego. Budowa odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nową stacją Łódź Fabryczna, budowa tunelu średnicowego z Łodzi Fabrycznej do Łodzi Kaliskiej, a także przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola i planowany dalszy remont linii nr 14 na odcinku Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski znacząco wpłyną na poprawę dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej do połączeń kolejowych w regionie. Więcej na ten temat
tutaj.
Warunki oceny przetargowej są takie same jak przy poprzednim przetargu. Głównym czynnikiem o wyborze oferty ma być cena – 60%. Reszta to kategorie jakościowe – wykonanie zadań dodatkowych oraz wykonanie badań, co odpowiednio oceniane jest na 15% i 25%.
Leszno – CzempińPKP PLK wyceniły na prawie 2,5 mln zł nadzór autorski, który objąć miałby realizację trzech kontraktów
na linii E59. W ich skład wchodzi przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinkach Leszno – Czempiń i granica województwa dolnośląskiego – Leszno. Zamówienie obejmuje także nadzór nad budową urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) oraz urządzeń kolejowych, sieci telekomunikacyjnych na odcinku od granicy województwa dolnośląskiego do miejscowości Czempiń.
Do zadań prowadzącego nadzór autorski jest m.in. pomoc w udzielaniu odpowiedzi na pytania wykonawców, dokonywanie wizytacji budowy, wyjaśniania wątpliwości dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań na żądanie zamawiającego, udzielania stosownych wyjaśnień odnośnie wszelkich wątpliwości powstałych w toku realizacji zadania oraz uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych.
Najważniejszym parametrem oceny ofert jest cena, która stanowi 60%. Resztę stanowi kryterium jakości, które sprowadza się do określenia czasu realizacji obowiązków przez wykonawcę. Zadanie potrwa do końca 2020 roku. Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 10 października.
Warszawa Zachodnia - cena tylko 30%Ostatni przetarg, który wczoraj ogłosiły PKP PLK dotyczy linii średnicowej w Warszawie. Zamówienie ma dotyczyć wykonania dokumentacji projektowej, przetargowej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją dla realizacji robót budowlanych związanych z
przebudową stacji Warszawa Zachodnia.
Przebudowa stacji odbędzie się w ramach projektu związanego z pracami na linii średnicowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia. Zamawiający określił trzy kryteria oceny przetargów. Głównym parametrem są kwalifikacje i doświadczenie firmy – 50%, następnie cena – 30% oraz czas realizacji umowy – 20%.
Wykonawca, aby móc wziąć udział w przetargu musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat co najmniej jedną usługę o wartości nie mniejszej niż 7 mln zł polegającą na wykonaniu projektów budowlanych i projektów wykonawczych związanych z budową lub przebudową linii kolejowej.
Minimalny okres realizacji zamówienia ma wynosić 60 miesięcy. Należy jednak pamiętać, że w ramach zamówienia znalazły się zapisy mówiące nie tylko o opracowaniu projektu, ale także jego późniejszym nadzorze.