Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia kolejowa Piła – Poznań z „poszerzoną rewitalizacją”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
28-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia kolejowa Piła – Poznań z „poszerzoną rewitalizacją”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plJest szansa, że po zmodernizowanej linii pojedzie też nowy wielkopolski tabor
W odpowiedzi na interpelację posła Bartosza Jóźwiaka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Piotr Stomma wskazał na priorytety w planowanej modernizacji linii kolejowej z Poznania do Piły.

Jak informuje przedstawiciel MIB, PKP PLK wspólnie z wielkopolskim urzędem marszałkowskim prowadziły wspólne analizy studialne dotyczącego najtrafniejszego wariantu modernizacji linii. Na podstawie wyników analizy porównawczej wybrano wariant, który Piotr Stomma nazywa „poszerzoną rewitalizacją”.

Linia ma być doprowadzona do stanu umożliwiającego osiągnięcie maksymalnej prędkości przejazdowej 120 km/h, ponadto przeprowadzona zostanie niewielka korekta geometrii łuków i wielkości przechyłek. Na linii powstaną też 4 nowe przystanki osobowe.

– Projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna” planowany jest do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego 2014–2020. Wartość projektu oszacowano na 500 mln zł. Podkreślenia wymaga fakt, że jest to najwyższa wartość w grupie projektów kolejowych RPO – pisze do posła Piotr Stomma.

Zmiany w projekcie niemożliwe


Urzędnik ministerstwa odnosi się także do kwestii przywrócenia ruchu na drugim, nieczynnym torze linii nr 354 – informuję, że na obecnym etapie realizacji inwestycji tak znacząca zmiana zakresu rzeczowego jest praktycznie niemożliwa. Aktualnie trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy robót w formule „projektuj i buduj”. Podpisanie umowy z wykonawcą prac planowane jest na IV kwartał 2016 r., zaś zakończenie inwestycji na IV kwartał 2019 roku – ocenia.

– Wybrany wariant inwestycyjny był podstawą do wydania decyzji środowiskowej z 07.05.2015 r., natomiast procedura uzyskiwania decyzji lokalizacyjnej jest w toku. Zmiany w zakresie rzeczowym mogłyby zatem zagrozić terminowej realizacji projektu, a w konsekwencji doprowadzić nawet do utraty możliwości dofinansowania ze środków UE – wyjaśnia Stomma.

40 minut szybciej niż obecnie

Ministerstwo podkreśla, że projektowane w ramach ww. wariantu inwestycyjnego układy torów stacyjnych na jednotorowym odcinku przedmiotowej linii wraz z nowo projektowanymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i optymalną konstrukcją rozkładu jazdy pociągów pozwolą na płynne prowadzenie ruchu bez konieczności ponoszenia strat czasowych na krzyżowanie mijających się pociągów.

Obecnie podróż pomiędzy Poznaniem Głównym a Piłą Główną najszybszymi pociągami IC na trasie trwa godzinę i 38 minut. Po przeprowadzonej „rozszerzonej rewitalizacji” ma się skrócić o około 40 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Infrastruktura

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Redakcja/inf. pras. 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Infrastruktura

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Redakcja/inf. pras. 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij