Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Szansa na 200 km/h z Warszawy do Białegostoku do 2027 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
05-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Szansa na 200 km/h z Warszawy do Białegostoku do 2027 roku
Fot. Jakub Zajkowski / Kolejowe PodlasieDart na dworcu w Białymstoku
PKP PLK wytypowało aż 1500 linii kolejowych, gdzie w następnych latach będzie możliwe podniesienie prędkości do 200 km/h. Jedną z takich linii jest Rail Baltica na odcinku z Warszawy do Białegostoku.

Jak zapewnia Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK, modernizacja Rail Baltiki na odcinku Czyżew – Białystok jest już projektowana w takiej geometrii, aby można było na niej osiągnąć prędkość do 200 km/h w przyszłości. Na pozostałych odcinkach magistrali z Warszawy do Białegostoku, na 90% odcinków geometria szlaku będzie pozwalała na osiągnięcie 200 km/h po przebudowie około 50 obiektów inżynieryjnych (mowa głównie o przejazdach kolejowo-drogowych w poziomie szyn, których nie może być w wypadku, gdy pociąg jedzie powyżej 160 km/h).

– Niektóre prace, w celu osiągnięcia 200 km/h na Rail Baltice, będziemy chcieli wykonać jeszcze przed 2023 rokiem. Chcemy likwidować te wąskie gardła niejako w połączeniu z projektem Centralnego Portu Komunikacyjnego, który powstać ma do 2027 roku. Do tego roku chcielibyśmy podnieść prędkość na linii nr 6 do 200 km/h i nie tylko tam – powiedział Ireneusz Merchel.

Przed końcem 2017 roku PKP PLK podpisały umowę na aktualizację studium wykonalności ostatniego odcinka Rail Baltiki z Ełku do Trakiszek. Wykonawca będzie sprawdzał trzy warianty przebudowy: na 160, 200 i 240 km/h.

– Chcemy mieć pewność, że ten odcinek, w nawiązaniu do całej Rail Baltiki, a także tego, co robią nasi sąsiedzi, będzie pozwalały na szybki przewóz towarów z prędkością większą niż planowane wcześniej 70 – do 120 km/h – dodał Merchel.

Po zakończeniu prac przez PKP PLK czas jazdy między Białymstokiem a Warszawą, przy założeniu prędkości maksymalnej wynoszącej 160 km/h, wyniesie 90 minut. Gdyby podnieść ją do 200 km/h, możliwe jest jeszcze "urwanie" od 10 do 15 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij