Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Pomorskie wiedziało o zmianach terminu modernizacji linii 201

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
29-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Pomorskie wiedziało o zmianach terminu modernizacji linii 201
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały stanowisko w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 201. Odnosi się w nim do pisma samorządu województwa pomorskiego, które przez wieloletnie opóźnienia w realizacji modernizacji „201” nie może w pełni wykorzystać zalet zelektryfikowanej już linii PKM.

PKP Polskie Linie Kolejowe zaznaczają w piśmie, że przygotowują się do dużego zadania, jakim jest modernizacja 170 kilometrów linii kolejowej nr 201 w ramach projektu pn. „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”. Pierwotnie koniec zadania zaplanowano na rok 2023.

– Zmiana terminu zakończenia inwestycji była spowodowana koniecznością przygotowania nowego zakresu projektu. Podczas przygotowywania dokumentacji napływały wnioski od samorządów, zarządców infrastruktury drogowej oraz mieszkańców, dotyczące m. in. dodatkowych działań na rzecz bezpieczeństwa poprzez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań z torami. Propozycje z szeroko zakrojonych konsultacji społecznych zostały uwzględnione w nowym zakresie projektu – czytamy w piśmie z PKP PLK.

Zarządca infrastruktury dodaje, że od 2020 r. o zmianie zakresu projektu, szczegółach elektryfikacji oraz harmonogramie zakończenia realizacji inwestycji w 2027 r. wiedzą organizatorzy przewozów pasażerskich. „W tym Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, oraz partnerzy PLK S.A. Spółka jest w stałym kontakcie zarówno z UMWP jak i PKM S.A., i na bieżąco przekazuje aktualne informacje o projekcie”.

Co dzieje się obecnie na linii 201? – Aktualnie w finalizacji jest pozyskiwanie decyzji administracyjnych dla linii nr 201 i równolegle prowadzone są prace budowlane na liniach stycznych, łączących się z linią kolejową nr 201, czyli na tzw. bajpasie kartuskim (linie nr 234 i 229 Kokoszki – Stara Piła – Glincz) oraz na linii kolejowej nr 229 Glincz – Kartuzy wraz z budową nowej łącznicy w obrębie stacji Kartuzy. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku i są niezbędne dla umożliwienia realizacji robót na linii nr 201 i zapewnienia podróżnym z Kartuz i okolic dojazdu koleją do stolicy regionu – czytamy.

O tym, dlaczego Pomorskie ma pretensje do PLK o brak terminowego zakończenia modernizacji linii 201 (a nawet brak rozpoczęcia takich prac) można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij