W 2019 roku PKP PLK zamierza wyremontować odcinek linii 33 pomiędzy Łąckiem a Gostyninem. Zwiększy się dopuszczalna prędkość maksymalna dla pociągów.
Początek prac zaplanowano na 6 maja a ich koniec na 31 sierpnia. Między Gostyninem a Łąckiem wykonane zostaną prace związane z remontem 12 przepustów i mostów. Na obiektach zostanie wymieniony tor, oczyszczony tłuczeń, położony nowy światłowód oraz wyregulowana sieć trakcyjna.
– Efektem prac będzie podniesienie prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. O kilka minut skróci się podróż pociągów między Kutnem i Płockiem. Sprawniejsze będą przejazdy składów towarowych do rafinerii Płock. Wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym przyniesie wymiana płyt przejazdowych na 7 przejazdach kolejowo–drogowych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Obecnie w konkursie ofert PKP PLK prowadzi procedurę wyboru wykonawcy prac. Zawarcie umowy planowane jest w kwietniu. Na czas prac na odcinku Kutno – Płock – Sierpc wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
W 2018 roku PKP PLK przeprowadziła remont kolejowego mostu w samym Płocku, a na szlaku Strzelce Kujawskie – Sierakówek – Gostynin
wymieniono 14 km torów, co pozwoliło na podniesienie prędkości do 100 km/h.
Niestety na kompleksowy remont linii 33
nie ma co na razie liczyć. W 2017 roku prace nad studium wykonalności inwestycji zostały przerwane, a dotychczas nie podjęto ich ponownie. Powodem odstąpienia od pierwotnych planów była decyzja samorządu województwa mazowieckiego o podjęciu prac na innej trasie w innej części regionu.
– PKP Polskie Linie Kolejowe planują kontynuację oraz zakończenie prac studialnych jeszcze w obecnej perspektywie finansowej. Realizacja robót budowlanych w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock” została zgłoszona do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE na lata 2021-2027 – poinformował Karol Jakubowski.