Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi między Płockiem a Kutnem pojadą ciszej i szybciej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi między Płockiem a Kutnem pojadą ciszej i szybciej
fot. PKP PLK
Wymiana torów, montaż urządzeń ograniczających hałas, remont dwóch mostów, w tym 600-metrowego nad Wisłą w Płocku usprawnią podróże między Kutnem a Płockiem. Pociągi pojadą ciszej, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na prace na linii 33 prawie 20 mln zł.

W Płocku pomiędzy stacjami Płock Radziwie a mostem kolejowym nad Wisłą, PKP Polskie Linie Kolejowe zainstalowały specjalne urządzenia – smarownice. Nanoszą one smar na szyny, dzięki czemu ograniczane jest ich zużycie i zmniejsza się hałas. Bezstykowe połączenia toru wyeliminowały charakterystyczny stukot słyszalny dotychczas podczas przejazdu pociągu. Z kolei na 600-metrowym moście kolejowym nad Wisłą stare i wyeksploatowane mostownice są wymienione na nowe. Obiekt zostanie zabezpieczony warstwą antykorozyjną. Inwestycja PLK umożliwi sprawniejsze i cichsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych przez Płock.

Na szlaku Strzelce Kujawskie – Sierakówek – Gostynin wymieniane jest 14 km torów. Przebudowywany jest również 30-metrowy most na rzece Osetnica pomiędzy stacjami Gostynin i Łąck. Dzięki usunięciu ograniczenia prędkości na moście pociągi przyśpieszą z 30 km/h do prędkości 60 km/h, a na trasie Strzelce Kujawskie – Gostynin pociągi będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h.

Główne prace na linii Kutno – Płock zakończą się do 30 czerwca. W tym czasie, ze względu na szeroki zakres prac, ruch kolejowy na jednotorowej linii pomiędzy Kutnem a Płockiem został wstrzymany. Przewoźnik uruchomił zastępczą komunikację autobusową. Informacje o zmianach są dostępne na stacjach i przystankach przy rozkładach jazdy.

Wartość inwestycji na linii Kutno – Płock, finansowanej ze środków własnych PLK to 19,8 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5