Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK chce zmieniać węzeł wrocławski. Ogłasza przetarg na studium wykonalności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK chce zmieniać węzeł wrocławski. Ogłasza przetarg na studium wykonalności
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
PKP PLK ogłasza ważny, oczekiwany przetarg, który wyłoni wykonawcę wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz studium wykonalności dla C-E59 Św. Katarzyna – Wrocław Muchobór/Kuźniki. Planiści muszą poprawić przepustowość WWK i przygotować go do realizacji nowych zadań.

Przetarg podzielono na dwa zadania. Pierwsze z nich obejmuje wstępne studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. PKP PLK już w specyfikacji przedstawiły wykonawcy dokumentacji cele, które będzie musiał osiągnąć.

Dworzec Świebodzki może nawet przelotowy!

W pierwszej kolejności chodzi o przywrócenie ruchu kolejowego na stacji Wrocław Świebodzki, który ma zacząć pełnić ważną rolę w ruchu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Koncepcja ma uwzględnić nawet budowę nowej linii średnicowej, w której ten dworzec przestałby być dworcem czołowym (sic!). Zarządca sprawdzi możliwości połączenia nową linią kolejową linii nr 274 i 285, przechodzącą przez tzw. klaster fabryki „LG” w Kobierzycach. Ważne zadanie planistyczne obejmie przebudowę pasażerskiej linii średnicowej wraz z rozbudową odcinka Wrocław Główny – podg Grabiszyn. PKP PLK chciałyby większej separacji ruchu pasażerskiego i towarowego we Wrocławiu. W tym celu sprawdzone zostaną warianty modernizacji układów torowych na posterunkach Wrocław Brochów, Wrocław Kuźniki, Wrocław Nowy Dwór i Wrocław Popowice (z rozważeniem jazdy przez nową łącznicę omijającą Wrocław Gądów zamiast przez Wrocław Mikołajów).

Dojazd do lotniska koleją i inne pomysły

Ponadto autor opracowania uwzględni ruch towarowy na nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy na odcinku do Oleśnicy, wraz z łącznicami umożliwiającymi jazdę w kierunkach linii nr 277, 143, 181 oraz 281, a także zmianę organizacji ruchu na obwodnicy towarowej, gdzie będą mogły pojawić się pociągi osobowe (testowe przejazdy po niej, z pasażerami, odbywały się 11 maja).

Ciekawym punktem opracowania ma być koncepcja połączenia wrocławskiego lotniska koleją za pomocą nowej linii przelotowej Wrocław Zachodni/ Smolec – Wrocław Leśnica/ Wrocław Żerniki. W przyszłości PKP PLK chciałyby też rozbudować układy torowe do 4-torowych na wylotach w kierunku Czernicy Wrocławskiej, Oławy, Rawicza, Legnicy. I dobudować drugi tor na linii 285, na odc. Wrocław Gł. – Bielany Wrocławskie.

Usprawnić ruch na C-E 59

Drugie z zadań w ramach przetargu dotyczy opracowania studium wykonalności dla C-E 59 na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Muchobór/Wrocław Kuźniki. Analitycy mają skierować swoją uwagę na osiągnięcie maksymalnych prędkości na istniejącej geometrii torów dla pociągów pasażerskich oraz pociągów towarowych, uzyskanie nacisku 221 kN/oś na istniejącej geometrii torów oraz dostosowanie układów stacyjnych do przyjęcia pociągów o długości 750 m na torach głównych zasadniczych i dwóch torach głównych dodatkowych. W grę wchodzi też modernizacja stacji Wrocław Brochów i Wrocław Gądów oraz naprawa lub modernizacja estakady w ciągu obwodnicy towarowej Wrocławia. Ciekawostką jest sprawdzenie, czy wskazane byłoby powiązanie linii kolejowej 349 i 750 z liniami nr 274, 276 i 765.

Tak obszerne prace studialne mają być prowadzone przez jedną firmę lub konsorcjum i uzgadniane zarówno z przewoźnikami, jak i z samorządami. PKP PLK oszacowała koszt opracowań na 4 mln zł netto. Mają być one wykonywane przez niemal 3 lata od momentu podpisania umowy, przy czym studium dla zadania drugiego ma być gotowe szybciej.

Cena stanowi 80% wagi konkursu ofert, 20% to termin realizacji zamówienia. PKP PLK czeka na oferty w przetargu do 14 czerwca. Zadanie nie jest objęte dofinansowaniem unijnym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

Infrastruktura

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

inf. pras. Akcja Miasto 18 maja 2023

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

Infrastruktura

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

inf. pras. Akcja Miasto 18 maja 2023

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij