Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wiceminister Malepszak o Wrocławskim Węźle Kolejowym. "Inwestycje etapami"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
11-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wiceminister Malepszak o Wrocławskim Węźle Kolejowym. "Inwestycje etapami"
Fot. Daniel Siwak, Jarosław NogalEstakada kolejowa we Wrocławiu
Rozwój Wrocławskiego Węzła Kolejowego ma przebiegać etapami. Tak niedawno tłumaczył Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury. Ważne jest, aby inwestycje planowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Centralny Port Komunikacyjny współgrały ze sobą.

Wiadomo, że Wrocław Główny to jeden z najbardziej popularnych dworców w Polsce. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że średnia wymiana pasażerska w 2023 roku wynosiła 80 tys. pasażerów na dobę. To o 7 tys. więcej niż rok wcześniej.

Wrocławski Węzeł Kolejowy do przebudowy


Piotr Malepszak, wiceszef Ministerstwa Infrastruktury kilka dni temu, w rozmowie z wrocławską "Gazetą Wyborczą" opowiedział, jakie zmiany zajdą w najbliższych latach na Wrocławskim Węźle Kolejowym. Ten ma być rozwijany etapami.

– W naszych pracach trzeba było pogodzić dwa elementy, koncepcje dwóch inwestorów: Centralnego Portu Komunikacyjnego i spółki PKP Polskie Linie Kolejowe – zaznaczył Malepszak. – Myśląc o rozwoju połączeń aglomeracyjnych i dalekobieżnych, chcemy rozbudować odcinek od Czernicy [Wrocławskiej] przez Siechnice do [Wrocławia] Brochowa, a od Brochowa stworzyć czterotorowy odcinek wjazdowy w stronę Wrocławia Głównego – dodał.

Rozbudowa estakady kolejowej za dekadę

W rozmowie poruszany był także temat "korkowania się" estakady, na której znajdują się linie kolejowe 271 i 273. Na mocno ograniczoną w stosunku do potrzeb przepustowość kluczowego odcinka Wrocław Główny – Wrocław Nadodrze, zwracał na łamach "Rynku Kolejowego" także Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.

– Faktycznie to pierwsza piątka najbardziej obciążonych odcinków na całej sieci kolejowej. Tam na razie zaplanowaliśmy działania naprawcze i utrzymaniowe, żeby poprawić przepustowość. Rozbudowa o czwarty tor to perspektywa do 2035 roku – stwierdził wiceszef resortu infrastruktury.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK: Będzie 160 km/h między Rzeszowem a Medyką

Infrastruktura

PKP PLK: Będzie 160 km/h między Rzeszowem a Medyką

PKP PLK 12 czerwca 2025

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Infrastruktura

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Centralny Port Komunikacyjny 12 czerwca 2025

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

Infrastruktura

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

inf. pras. Akcja Miasto 18 maja 2023

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK: Będzie 160 km/h między Rzeszowem a Medyką

Infrastruktura

PKP PLK: Będzie 160 km/h między Rzeszowem a Medyką

PKP PLK 12 czerwca 2025

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Infrastruktura

CPK planuje Lokalne Huby Mobilności

Centralny Port Komunikacyjny 12 czerwca 2025

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

Infrastruktura

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

inf. pras. Akcja Miasto 18 maja 2023

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5