Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Będą nowe urządzenia sterowania ruchem przy Warszawie Wileńskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
27-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Będą nowe urządzenia sterowania ruchem przy Warszawie Wileńskiej
fot. Adrian Grycuk - CC BY-SA 3.0Stacja Warszawa Wileńska
PKP PLK ogłosiły przetarg na przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska-Marki i Warszawa Wileńska. Zapytaliśmy zarządcę o założenia przebudowy.

Jak czytamy w opisie przetargu, przebudowa ma objąć „obręb stacji Warszawa Wileńska Marki i Warszawa Wileńska na linii kolejowej nr 21, na odcinku od 0,062 - 3,385; oraz na linii kolejowej 503 na odcinek w km 0,070 - 0,950”. Ta druga linia to krótka niezelektryfikowana jednotorowa łącznica łącząca stację Warszawa Wileńska Marki ze stacją Warszawa Wschodnia Towarowa. Projekt przebudowy systemów sterowania finansowany ma być z KPO. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału upłynie 27 kwietnia.

Aktualnie trwa weryfikacja ofert przetargowych dla zadania „Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska Marki, Warszawa Wileńska”. Możliwość realizacji dalszych etapów inwestycji (dokumentacji projektowej a następnie robót budowlanych) jest ściśle uzależniona od pozyskania środków finansowych.

– Planowana jest integracja systemów sterowania, która obejmie dwie stacje Warszawa Wileńska Marki oraz Warszawa Wileńska. Nadzór nad obiema stacjami będzie odbywał się z jednego miejsca wyposażonego w nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. PLK SA w ramach tego samego zadania planują do końca 2023 r. budowę ciągu dla pieszych na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Naczelnikowskiej w Warszawie. Dojścia do chodnika na przejeździe zapewnia miasto – napisał Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Jak dodaje, celem inwestycji jest ”poprawa bezpieczeństwa i (…) sprawne prowadzenie ruchu kolejowego oraz zwiększenie przepustowości linii kolejowej Warszawa Wileńska- Wołomin Słoneczna”. Co ważne, w ramach zadania nie przewiduje się długotrwałych zamknięć torowych. Czy jednak inwestycja nie przeszkodzi w realizacja innej, strategicznie ważnej budowy, planowanej w przyszłości, związanej wydłużeniem linii do centrum stolicy (obecnie stacja jest czołowa)?

– Realizacja zadania „Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska Marki, Warszawa Wileńska” nie oznacza rezygnacji z planów przedłużania linii z Warszawy Wileńskiej do centrum miasta. Idea budowy tzw. nowej linii średnicowej została zawarta w dokumencie „Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym – Master Plan dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej” i jest analizowana w ramach „Studium planistycznego rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego ze szczególnym uwzględnieniem nowej linii średnicowej” – dodał Karol Jakubowski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij