NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Plan naprawczy Kolei Śląskich

| Rynek Kolejowy 12.12.2012 0

Plan naprawczy Kolei Śląskich
Fot. basstec1
W ciągu najbliższych dni Koleje Śląskie będą stopniowo przywracać połączenia obsługiwane dziś przez komunikację zastępczą. Przewoźnik na nowo układa obiegi taboru i personelu.

Koleje Śląskie przygotowały plan naprawczy na najbliższe dni – Po pierwsze, we współpracy z PKP PLK na nowo planowane są obiegi składów i personelu – usłyszeliśmy od osoby z kierownictwa spółki. Zajmują się tym inne osoby niż te, który dotychczas układały rozkład.

Według analiz spółki, jednym z problemów był brak odpowiedniej ilości zespołów trakcyjnych. Zamiast nich spółka musiała korzystać ze składów wagonowych – a przestawienie lokomotywy na początek składu zajmuje więcej czasu. Do tego doszły problemy z drużynami trakcyjnymi. Przy rozkładzie jazdy, który zakłada minimalne czasy postoju na stacjach końcowych spowodowało to reakcję łańcuchową, w której opóźniony pociąg nie miał szans na nadrobienie opóźnień – i w podróż powrotną wyjeżdżał jeszcze bardziej opóźniony.

Będą przywracać połączenia

Z tych względów, w porozumieniu z PKP PLK, Koleje Śląskie przygotowały listę 92 połączeń, które są dziś obsługiwane autobusami, a nie pociągami. Pociągi na tych liniach mają być stopniowo przywracane dzięki dwóm czynnikom. Po pierwsze, przejęcie połączeń stykowych, prowadzących do województwa łódzkiego, opolskiego i świętokrzyskiego przez Przewozy Regionalne ma spowodować uwolnienie zespołów trakcyjnych, które powinny poradzić sobie z realizacją rozkładu jazdy. Nie nastąpi to jednak dziś - więcej na ten temat tutaj.

Sytuację ma poprawić też odebranie – prawdopodobnie jutro – wszystkich ośmiu pociągów spalinowych DH1 i DH2 od Sigmy Tabor. Według władz tej spółki, tabor jest gotowy do odebrania od kilku dni, jednak Kolejom Śląskim zabrakło czasu i osób na przeprowadzenie czynności odbiorczych przed wejściem w życie nowego rozkładu.

Dużo zależy od pogody

Nawet w przypadku zastąpienia składów wagonowych zespołami trakcyjnymi pociągi będą jednak musiały jeździć „na styk”. Prawdopodobnie uda się uniknąć dalszych opóźnień, jeżeli pogoda będzie sprzyjać, a awarie taboru nie wyjdą poza przewidziane normy.  Wciąż trwa na przykład naprawa taboru, który odmówił posłuszeństwa wczoraj.

– Rozkład wymaga korekt – przyznają w spółce. Wspólnie z PKP PLK Koleje Śląskie będą próbowały „rozrzedzić” rozkład jazdy. Ze względu na zamknięty rozkład jazdy, będzie to możliwe na zasadzie kilkuminutowych korekt. Na pewno poprawiane będą też obiegi drużyn trakcyjnych.

Powróci przystanek na Ligocie?

Wielu pasażerów jest niezadowolonych z pomijania przez pociągi Kolei Śląskich przystanków, takich jak Katowice Ligota. Przewoźnik chce to zmienić i ograniczyć ilość pociągów przyspieszonych. Na to musi wyrazić zgodę PKP PLK. – Liczymy na przychylność zarządcy infrastruktury w tym zakresie – mówią w Kolejach Śląskich.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (987)
2012-12-12 12:33:52 Autor: ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Uwaga! Tworzymy listę: na co była zwalana wina od początku?
1. Na tabor (jego brak)
2. Na zimę
3. Na awarie taboru
4. Na dyspozytora
5. Na obiegi
6. Na zbyt krótki czas przygotowań
7. Na UTK

Proszę o uzupełnianie, nie pamiętam już wszystkiego!
Pozdrawiam!
2012-12-12 12:35:16 Autor: sfs
---.net.stream.pl
Reasumując: to biegę już wywalili na zbity pysk?
2012-12-12 12:36:34 Autor: lukasz1202
---.adsl.inetia.pl

lukasz1202
92 połączenia 92 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czy PR kiedyś odwołały tyle na Śląsku? Prawdziwe dno. Głowy muszą polecieć.
Specjaliści kolejowi od siedmiu boleści. A koszty całej zabawy na pewno przekroczą dwukrotnie dotacje dla PR. A połączeń będzie mniej a nie więcej.

Jak dla mnie trzeba wszystkie spółki i spółeczki scalić w jedność i stworzyć prawdziwą kolej taka jak w Czechach czy na Słowacji. Oczywiście ona musi kosztować ale przynajmniej pasażer będzie wiedział że na jednym bilecie dojedzie z punktu A do punktu B.
2012-12-12 12:38:12 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
Biega, Kazimierowski - gratulujemy. Świetnie pokazaliście nową jakość na polskich torach. Obiegi w stylu Pana Stanisława, rozkład według widzimisię i wyobrażeń Pana Redaktora, super. Pasażerowie na pewno wam tego nie zapomną. A przyszli potencjalni zleceniodawcy powinni wiedzieć jaka jest prawdziwa wartość duetu. Kłaniamy się zwłaszcza Kazimierowskiemu: i co, miszczu kolei, fajnie jest pouczać innych z pozycji redaktora-mikola?
2012-12-12 12:41:04 Autor: Gość
---.150.154.109.internetia.net.pl
Teraz się obudzili ?? że 15 minut w Zwardoniu to zbyt mało by odjechać planowo ??
To że obywatel Stanisław .B jest ............ (cenzura) to było od dawna wiadomo a teraz na podium tych jeszcze co mu wierzyli znaczy wierzyli w jego fachowość ...
pusty śmiech tylko pozostał i niesmak ....
pozostaje tylko zaśpiewać kto się z zarządem KŚ kumpluje tego ja nie szanuje ...
2012-12-12 12:44:34 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro wdrażany jest plan naprawczy to:

1) zlikwidować te kuriozalne przesiadki: pociąg-autobus-pociąg. BTW, ten Sławków to taki swoisty prztyczek od rzeczywistości (niezaklętej), więc warto by wyciągnąć z niego wnioski. Skoro dało się do 9.XII, to teraz też się da;

2) zatrzymywać się tam, gdzie jest więcej, a nie mniej pasażerów - to akurat jest planowane;

3) posłuchać trochę wypowiedzi osób z zewnątrz - a choćby i czytając RK - tu naprawdę można się wiele dowiedzieć, np. jak oni widzą postulowane zmiany - konstruktywna krytyka to bardzo pożyteczne narzędzie;

4) pozbyć się osób niekompetentnych - ale pozbyć się ich, a nie upychać po innych stanowiskach - oczywiście mowy nie ma o żadnych odprawach - nie za to...

5) nie chwalić dnia przed zachodem słońca - sami widzicie do czego to prowadzi...;

Wtopa wtopą, ale życzę jak najszybszego uporania się z demonami teraźniejszości - ja pewnie okazjonalnie będę korzystał z usług KŚ, ale będę, bo Katowice to dla mnie dogodna stacja przesiadkowa w góry i do naszych sąsiadów;

Powodzenia!
2012-12-12 14:27:25 Autor: hjkhjk
---.dynamic.chello.pl
Panie Jacku, proszę sobie wyobrazić, że Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, które pokazywało słabe strony nowego rozkładu i przedstawiało rzetelną i merytoryczną krytykę, było... straszone sądami i pozwami. Aż mi się w to wierzyć nie chce, ale wygląda na to, że to prawda. Czy ktoś ze SRKGŚ może to potwierdzić?
2012-12-12 14:38:04 Autor: wss5
---.173.195.227
Widać większość komentujących miała rację, co do głupoty i jeszcze raz głupoty \"nowego\" przewoźnika. Wiadomo było, że to nie kolejka dla dzieci makieta tylko prawdziwa kolejka przewożąca ludzi do pracy, szkół, instytucji użytku publicznego. Jak można było dopuścić do takiego bałaganu i kto powinien za to odpowiedzieć - to mało ale i powinien za to zapłacić. Dlaczego płacić ma społeczeństwo zmęczone i zmarznięte, a nie panowie: marszałek, prezes, zarząd i doradcy ze swoich pensji i odpraw.
2012-12-12 14:39:17 Autor: Marcin_KTW
---.237.211.60
Biega i Kazimierowski to powinni dostać wilczy bilet z Śląska w stronę zachodzącego Słońca :) Ligota powinna być stacją na której zatrzymują się wszystkie składy, tak jak było do 8 grudnia. Natomiast Piotrowice jeśli pozwoli PLK również, w zamian za Podlesie które też miało taki sam status jak Piotrowice, co było mega kuriozum w tej całej sytuacji.

Do tego niech ułożą rozkład jaki był w PR, a z czasem niech dodają nowe połączenia i będzie git!

W sumie przydał się ten kubeł zimnej wody dla KŚ, PLK i reszty ;-)
2012-12-12 14:51:10 Autor: z Sosnowca
---.internetdsl.tpnet.pl
Tak przy okazji wyszła na jaw służalczość i autocenzura regionalnych Aktualności w TVP Info w stosunku do Urzędu Marszałkowskiego.
W poniedziałek, gdy chaos trwał w najlepsze, oczy przecierałem ze zdumienia, gdy w głównym wydaniu Aktualności o 18:30 cały nius na wiadomy temat został sprowadzony do \"polacy nic się stało\". Mowa była o opóźnieniach 10-15 minut, jakieś wesołe staruszki pytane przez redaktora odpowiadały, że humor mimo opóźnień mają wspaniały, bo jadą do sanatorium...
Wczoraj natomiast, gdy do całej sytuacji ustosunkował się marszałek, nagle optyka kamer diametralnie się zmieniła.
Wolne media, brak słów.
2012-12-12 14:55:28 Autor: Maciek
---.50.108.98

Maciek
Hmm, przy czym z artykułu wynika, że obiegi były do zrealizowania - tylko że zakładały pełną dostępność taboru w zaplanowanym składzie. Jeżeli faktycznie tak było, to przerabianie na stałe obiegów z powodu miesięcznej (?) niedostępności taboru to raczej wylanie dziecka z kąpielą.
2012-12-12 14:59:09 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
z tymi postojami w Ligocie to wyskoczyli jak Filip z konopii.
trzeba było dużo wczesniej, przed zmianą, pytac podróżnych o opinie.
2012-12-12 15:37:03 Autor: 543342
---.dynamic.chello.pl
Dobry komentarz ze strony Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku:

Patrząc na to wszystko, mamy do czynienia z totalną kompromitacją specjalistów zatrudnionych w ramach Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego, spółki Koleje Śląskie oraz spółek córek Kolei Śląskich - m.in spółki Silesia Rail. Należy postawić pytanie, dlaczego Koleje Śląskie dopiero po zderzeniu z twardą rzeczywistością są w stanie ocenić swoje możliwości? Dlaczego jeszcze przed wejściem nowego rozkładu jazdy w życie, specjaliści zatrudnieni w Kolejach Śląskich utrzymywali, że staną na wysokości zadania. A tak naprawdę rozkład jazdy, odpowiednie przygotowanie taboru i przede wszystkim rezerwa taborowa okazały się wielką fikcją. Ponadto wszelka krytyka rozkładu jazdy Kolei Śląskich nie była mile widziana, a wręcz w pewnym momencie odniesiono się do członków Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska wrogo. Głęboko liczymy, że względem osób odpowiedzialnych za awykonalny rozkład jazdy, brak odpowiedniej dokumentacji technicznej wagonów, brak rezerwy taborowej, a także za kompletny chaos dezinformacyjny zostaną wyciągnięte najsurowsze konsekwencje.

Ĺšródło: http://www.srkgs.rail.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=404:kapitulacja-kolei-lskich
2012-12-12 15:41:55 Autor: rangerek
---.11.254.132

rangerek
dokladnie tak - ja za marnotrawstwo uważam postoje po 40-60 min na stacjach
2012-12-12 15:44:05 Autor: rangerek
---.11.254.132

rangerek
W odpowiedzi na post rangerek:
"dokladnie tak - ja za marnotrawstwo uważam postoje po 40-60 min na stacjach"
to byla odp na post @macka
2012-12-12 16:05:14 Autor: PAZDZIOCH
---.kopnet.pl
KŚ DO WIEKI BURDEL czym się szczycą wzięli wagony z CZECH, NIEMIEC,w GLIWICACH STOI 40SZTUK WAGONÓW ĹťADEN NIE NADAJE SIĘ DOJAZDY MONDRY P.ARTUR N. I JEGO KOLEDZY BURAKI BANDA IDIOTÓW
2012-12-12 16:15:38 Autor: PAZDZIOCH
---.kopnet.pl
KŚ POWSTAŁY ROK TEMU I TAK SZYBKO PADNĄ , JAK RZĄDZĄ TAKIE BARANY JAK PREZES I JEGO DWÓCH ZASTĘPCÓW BANDA IDIOTÓW NIE MAJĄ POJĘCIA O PRACY NA PKP
2012-12-12 16:39:36 Autor: MAN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

MAN
Koleje Śmieszne zapłacą, a w gruncie rzeczy śląski podatnik z własnej kieszeni:
za wynajem lokomotyw PKP Cagro,
za wynajem wagonów od PKP Inter City,
za kary umowne z UM,
za opóźnienia na sieci PKP PLK,
za obsługę połączeń stykowych przez PR-y,
za serwis zdefektowanych składów,
Pewnie sami pasażerowie będą próbowali wydoić jakieś odszkodowania, no i UTK tez by mógł coś dołożyć...
2012-12-12 16:46:31 Autor: #
---.play-internet.pl
@Maciek: Z artykułu wynika tylko tyle, że KŚ dalej błądzą jak dzieci we mgle. Skoro nie było pewnego taboru, to nie należało też planować tak napiętych obiegów. Problem zresztą nie jest nowy, bo już na średnicy i Wiśle KŚ miały problemy z opóźnienia wtórnymi - po prostu takie są uwarunkowania zewnętrzne i trzeba je uwzględnić w planie. Minimum pół godziny na obrót składu jest jak widać niezbędne, w przeciwnym razie rozkład staje się fikcją, co mieliśmy i mamy okazję wciąż obserwować. Także cały rozkład i tak był do wyrzucenia, tym bardziej z uwagi na kretyńskie rozwiązania forsowane przez Biegę z pomijaniem stacji pośrednich.

PS.: Buszmeńscy pasażerowie oczekujący na pociągi widmo, jadący do pracy i do szkół ze stacji pomijanych przez KŚ nadal czekają na komentarz pana Wyszyńskiego.
2012-12-12 17:00:50 Autor: ted
---.warszawa.vectranet.pl
Odczepcie się od Kazimierowskiego i Biegi. Akurat nie to nawaliło za co oni odpowiadali. Biega odpowiada za ofertę i rozkład jazdy, a nie za jego wykonanie i np. to, że jakiś postPR-owy rewident postawił wieczorem składy lokomotywami w drugą stronę, a w poniedziałek rano nie wyjechały bo nie było rewidenta, żeby to poprzestawiać. A to właśnie wykonanie nawaliło i np. to, że kilku postPR-owych maszynistów i kierowników nie objęło pociągów /nie stawiło się na miejsce pracy/. Ciekawe kto ich do tego namówił i co obiecał? Kazimierowski odpowiada za sprzątanie taboru. Tabor jest sprzątany dobrze. Kiedy on był dyrektorem organizacyjnym to spółka weszła na Cz-Gliwice bez afer.
2012-12-12 17:15:45 Autor: bahn
---.play-internet.pl
Biega odpowiada za to, że pociągi nie zatrzymują się na Ligocie, a obiegi są niewykonalne. To mało?
2012-12-12 17:24:06 Autor: emeryt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jja chciałbym poznać osobiście tego DEBILA,który ze stacji Katowice Ligota zrobił nic nie znaczący przystanek.Pozostali idioci się na to zgodzili.To świadczy o tych ludziach,że oni nie powinni zajmować się nigdy transportem zbiorowym.
2012-12-12 17:34:42 Autor: emeryt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z tych głosów na forum wynika,że twórca rozkładu jazdy nie zna się na śląskich torach,bo jest z poza Sląska.Tak mniemam bo takich idiotyzmów żaden śląski konstruktor by nie zrobił.
2012-12-12 19:11:08 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Przypomnijmy sobie wszyscy, jak wyglądały początki Arrivy w Woj. Kujawsko - Pomorskim i jak wyglądały poczatki KD w Woj. Dolnośląskim. Ile pociągów Jelenia Góra - Lwówek, Wałbrzych - Kłodzko czy z Legnicy na południe zostało odwołanych lub zastąpionych KKA?
2012-12-12 19:50:08 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ted: Nie wybielaj panów Stanisława B. i Piotra K. Na tym pierwszym poznały się Koleje Mazowieckie, a na drugim Arriva.

To nie wina dyspozytury, że o-biegi są za ciasne. Nie ich wina, że postoje na stacjach zwrotnych są za krótkie, a skomunikowania nie do wykonania. To nie wina drużyn trakcyjnych, że nie mają jak dojechać do pracy (zwłaszcza przy objęciu służby w jednym miejscu, a zdaniu w drugim) nie posiadając samochodu, bo na pociągi własnej spółki nie mogą liczyć.

Pozostają retoryczne pytania...
Kto ułożył niewykonalny rozkład jazdy?
Kto skrócił czas na objęcie pojazdów trakcyjnych?
Kto nie miał czasu na \"papierologię\" wymaganą przez UTK?
Kto za wszelką cenę, nie mając wystarczająco taboru, chciał wyrugować PR z połączeń stykowych?
Kto nie miał czasu na przygotowanie tablic kierunkowych (nawet drukowanych na kartkach A3)?

Teorii spiskowej o sabotażystach z PR, to nawet dzieci z przedszkola nie kupią!

@emeryt: Oto ten jegomość
http://www.tvp.pl/styl-zycia/magazyny-sniadaniowe/pytanie-na-sniadanie/wideo/zycie-w-stylu-eko/4844655
2012-12-12 20:08:08 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
To taki bubel genetyczny układ rozkłady jazdy?
2012-12-12 21:05:38 Autor: emeryt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Ruru MaHobi Dziękuję.To nie debil,St.Biega to ekolog-wariat.Pooglądałem,poczytałem.Wiem wszystko.Za takich ludzi trzeba się modlić,a nie dawać im cokolwiek do robienia.
2012-12-12 21:06:44 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
A i jeszcze jedno . Niech Gowin uwolni jeszcze zawó maszynisty i dyżurnego ruchu. Napewno bezrobocie w Polsce spadnie
2012-12-12 22:29:28 Autor: ted
---.warszawa.vectranet.pl
@RuruMaHobi:

Obiegi za ciasne? No ale taki był biznesplan tego przedsięwzięcia. Od początku było wiadomo, że taboru będzie mało, dlatego musi być efektywnie wykorzystany. A jakby nie starczyło do objęcia całego województwa to PR zażądalyby znowu 50 mln więcej niż w poprzednim roku bez żadnych zmian w taborze. To źle, że marszałek próbował zaoszczędzić te 50 mln publicznych pieniędzy? Ĺšle, że mu się nie udało (to znaczy na razie są trudności jakie są), ale to nie wina rozkładu czy obiegów tylko innych pionów.

I takie założenia na pewno musiały być akceptowane przez zarząd. Nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej.

To wina Biegi, że nagle okazuje się, że maszynistów na 9 grudnia jest mniej niż miało być, że nie mają poobjeżdżanych tras (albo mają objechane ale nie mają dopuszczenia na typ taboru) i nie ma komu jechać? Albo, że przez niestawienie się kierownika pociągu skład nie jedzie, jak Biega zawsze postulował, żeby nie było kierowników pociągów (jak nie ma ich w WKD) tylko konduktorzy - nie stawił się kierownik? maszynista zamyka drzwi i jedzie. Albo, że ktoś zrobił obiegi drużyn inne niż taboru: pociąg nie wyjechał i kierownik nie dojechał na następne pociągi, i jeszcze nikt nie wpadł na to, żeby wysłać po niego taksówkę, żeby zdążył - no ale to też pewnie powinien załatwiać Biega.

Ani Biega ani Kazimierowski nie zajmowali się:
- papierologią dla UTK;
- czasem na objęcie pojazdów trakcyjnych;
- przygotowywaniem tablic kierunkowych;
A także:
- organizacją pracy drużyn;
- uprawnieniami maszynistów w sensie znajomości szlaku i dopuszczenia na typ taboru
- systemem zgłaszania potrzeby utrzymania skomunikowań;
A to te rzeczy nawaliły, a nie sprzątanie taboru, czy rozkład jazdy. Rozkład jazdy został na czas zgłoszony, przyjęty i skonstruowany przez PLK-ę.
2012-12-12 23:29:00 Autor: .
---.dynamic.chello.pl
... wyjaśnił wszystkim zawiedzionym Stanisław Biega.
2012-12-12 23:32:52 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
No, widać, że w KŚ kierownictwo i niektórzy maszyniści po prostu nie znają specyfiki śląskiej kolei.
2012-12-13 00:00:53 Autor: .
---.dynamic.chello.pl
Prawdziwej specyfiki kolei nie zna p. Stanisław Biega, żyjący w idealistycznym świecie, który teraz próbuje ratować swój wizerunek, a właściwie resztki tego, co po nim zostało.
2012-12-13 00:28:16 Autor: .
---.dynamic.chello.pl
Najwidoczniej p. Stanisław Biega nie rozumie tego, co już niektóre osoby w Kolejach Śląskich zrozumiały i jest to wyraźnie napisane w artykule.

\"Według analiz spółki, jednym z problemów był brak odpowiedniej ilości zespołów trakcyjnych. Zamiast nich spółka musiała korzystać ze składów wagonowych ? a przestawienie lokomotywy na początek składu zajmuje więcej czasu. (...) Przy rozkładzie jazdy, który zakłada minimalne czasy postoju na stacjach końcowych spowodowało to reakcję łańcuchową, w której opóźniony pociąg nie miał szans na nadrobienie opóźnień ? i w podróż powrotną wyjeżdżał jeszcze bardziej opóźniony.\"
2012-12-13 00:39:48 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
Najlepszy projekt naprawczy kolei śmiesznych sprzedaż DB za jeden grosz.
2012-12-13 02:35:46 Autor: hyhy
---.bnet.pl
proponuje nastepujacy program: w kaftany i wypier****ć!

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,13039387,Prezes_Kolei_Slaskich_podal_sie_do_dymisji.html
2012-12-13 09:45:02 Autor: mk
---.play-internet.pl
TO JEST DNO, W KŚ NIE BRAKUJE CZASAMI MASZYNISTÓW I DLATEGO ODWOŁUJĄ POCIĄGI, PROGRAM NAPRAWCZY DLA CZEGOŚ CO DZIAŁA OD 4 DNI???? CO BĘDZIE ZA ROK???? SZYBKA WYPRZEDAĹť MAJĄTKU??? ŚMIESZNE
2012-12-13 10:04:44 Autor: Heniek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak sobie czytam te komentarze i czytam i zdumiewa mnie ilość ekspertów od kolejnictwa w Polsce. I teraz zastanawiam się, dlaczego w obliczu takiego nagromadzenia wiedzy o tym jak kolej funkcjonować powinna, stan PR wołał o pomstę do nieba przez całe lata istnienia na Śląsku. Czyżby gigantyczne generowane koszty, wszechobecny brud, zacofanie techniczne, totalna olewka pasażerów jako codzienny standard wynikały z dużej koncentracji ekspertów przypadających na każdy pociąg?
2012-12-13 10:11:20 Autor: Fakir
---.dynamic.chello.pl
Wczoraj trzymałem w innym temacie kciuki żeby wszystko wróciło do normy,.

Dzisiaj trzymam kciuki żeby całe to towarzystwo wzajemnej adoracji poleciało na pysk.

Nie żebym tęsknił za PR-ami. a szczególnie ich biurokratyczną i zwiącholową czapą (do do szeregowych pracowników akurat mam same pozytywy) tylko taka zamiana siekierki na kijek odbije sie na CAŁEJ kolei pasażerskiej. Kto (wiemy kto) dał prezesurę człowiekowi z taką przeszłością????

Po taki zalewie newsów tuz przed świętami masa podróżnych zrezygnuje z kolei - ich nie obchodzą niuanse gdzie kto jest jakim przewoźnikiem.

Tak jak już cała masa zrezygnowała z powodu braku wspólnego biletu (co wpływa
na koszt przejazdu)
2012-12-13 12:34:01 Autor: Franek
---.abaks.pl
Komuś widać zależało na intratnych posadkach. I wyszło jak zwykle. Ślązacy są społeczeństwem mądrym i pracowitym a zrobiono ich tak w konia. A pan Nowak .. Szkoda gadać. Dopóki nie wybierzemy posłów i senatorów, którym zależy na dobru Polski, tak długo nie będzie dobrze w naszym kraju.
2012-12-13 21:19:35 Autor: piter
---.dynamic.chello.pl
PR ZNÓW NA ŚLĄSKU TO SKANDAL NIKT TYCH NIEROBÓW NIE LUBI .A CI STARZY KONDUKTORZY I NA DODATEK ŚMIERDZĄCY .KOLEJE SLĄSKIE TO PRZYNAJMNIEJ MŁODZI LUDZIE I NAPRAWDĘ SIĘ STARAJĄ .W PR ZNÓW NIE BĘDZIE KONTROLI BILETÓW BO IM SIĘ PO PROSTU NIE CHCE PRACOWAĆ STARYM WYGĄ,SAMI ZOBACZYCIE ?MIEJMY NADZIEJE ZE ZE ŚLĄSKICH NIE ZROBIŁY SIĘ PR BIS
2012-12-14 07:29:03 Autor: J23
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie przejmujcie się losem Biegi. Już od trzech lat marszałek województwa łódzkiego wierzy w niego jak w obraz i podobno przyobiecał mu ciepłą posadkę w zarządzie kolei aglomeracyjnej
2012-12-17 19:51:15 Autor: byly
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak sie dziwie wszystkim. Przeciez pracownicy KS to ludzie z PR. Dzis pokazuja jak faktycznie chcialo im sie pracowac. Pomalu wszystko wychodzi jak robaki po deszczu. Jak olewaja dzisiejsza prace to na niczym juz im nie zalezy,sami przykladaja sie do tego zeby zaklad upadl.Czytajac komentarze da sie zauwazyc ze ekspertow od kolei to mamy duzo . Na co czekacie do KS potrzebuja ludzi mozecie sie wykazac. Niema chyba nic trudniejszego z resortow jak kolej.Wszyscy duzo gadaja a malo robia. Jeszcze nikt nie napisal co na to pani posel E. Pierzchala ,przeciez to jej pomysl.Siedzi cichutko w laweczce poselskiej i nawet raz nie zabrala glosu na forum sejmu.Co dzis jest glucha i slepa ,a tak obiecywala ze bedzie zajmowac sie koleja i krzywda nam sie nie stanie.Mogla rozmawiac z Kuczewska co dalej robic . Najlepiej podkurczyc ogon pod siebie i czekac jak sie dalej ten balagan potoczy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (987)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5